Bill Gates élesztheti újjá a kétütemű erőforrásokat
23.5 millió dollárral támogatja az OPOC erőforrás létrejöttét
Bár a kétütemű erőforrások ideje jó pár éve leáldozóban van, a mai napig többen is próbálkoznak, hogy életben tudják tartani a korszerűtlen motorokat. Tavaly decemberben az EcoMotors tett erre kísérletet, méghozzá OPOC fémjelzésű kétütemű erőforrásával, amelynek létrejöttét a világ egyik leggazdagabb férfijaként számon tartott, Bill Gates nagyban elősegítheti.
A kétütemű erőforrások már jó ideje kimentek a divatból, pedig rengeteg előnnyel rendelkeznek, szemben a négyütemű egységekkel. Kisebb a tömegük, olcsóbb a fenntartási költségük, nagyobb a fajlagos teljesítményük, ám rendkívül magas károsanyag-kibocsátásuknak "köszönhetően" még sincsen létjogosultságuk napjainkban.

Íme a jövő kétütemű erőforrása,az OPOC.
Ennek ellenére mai napig megannyi próbálkozás lát napvilágot, annak érdekében, hogy a kétütemű egységek ne vesszenek el a süllyesztőben. A legígéretesebb ezek közül talán tavaly decemberben mutatkozott be, és az EcoMotors munkásságát dicséri. Az amerikai cég OPOC fémjelzésű elképzelése ugyan nem számít újdonságnak, mégis hatalmas áttörést hozhat ezen a területen. Az OPOC mozaikszó az "ellentétes dugattyú, ellentétes henger" angol megfelelőiből tevődik össze, vagyis az OPOC egy olyan kéthengeres boxermotor, ahol minden hengerben két dugattyú dolgozik, egymással ellentétes irányban. Ez azt jelenti, hogy a dugattyúknak csak fele távot kell megtenniük, ezáltal kisebb a gyorsulásuk, valamint a lassulásuk, így növelhető az egység fordulatszáma, valamint teljesítménye is. Továbbá az erőforrás kompakt méretéből kifolyólag egyszerre több egységet is egymáshoz kapcsolhatunk. Az előbb felsorolt tényezők persze még nem garantálják a környezetbarát működést, viszont egy, az egységhez kapcsolt elektronikus befecskendezéssel, valamint turbófeltöltővel már elérhetjük a kívánt hatást.
Az EcoMotors elképzelése olyannyira ígéretesnek tűnik, hogy a világ egyik leggazdagabb embere, Bill Gates is szemet vetett rá. Az alternatív meghajtásokat támogató Gates nem kevesebb, mint 23.5 millió dollárral támogatja az OPOC egység létrejöttét. Hamarosan tehát akár már a forgalomban is találkozhatunk a jövő kétütemű erőforrásával.