Hírek, és újdonságok

Beszélgetések, túrák, viccek, adok-veszek,
friss motoros hírek, cikkek, és minden ami motorozás.
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Ezek az europai és japán pickupok mind olyan kis nyeszlettek.
a wv,a ford,és a mazda megmég rasnya is :hihi
Avatar
nitrobi
Moderátor
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2009. aug. 11., kedd 22:01
Vele motorozok: pegaso strada 650
Tartózkodási hely: Budapest XXI. ker.
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: nitrobi »

Kép
Avatar
zoner
Igazi tag
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2009. márc. 27., pén. 11:14
Vele motorozok: Aprilia Falco
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: zoner »

Az a vicces, hogy autóban 50 éve ugyanaz a technika dolgozik, csak több vezetéket raknak bele és leburkolják műanyaggal. Tavaly majdnem vettem egy ilyet hasonló állapotban:
Kép
Ez a video is érdekes, bár az enyém közútra lesz elsősorban :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8qIvJtth ... re=related[/youtube]
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

A simán Das Neue Motorradként elhíresült új német vas 1200 köbcentis, TOHC (!) vezérlésű, kompresszoros VR-hathengeres lett, retró-techno-rettenet külsővel.



Ahogy arra a hatékony beetető kampány által figyelmeztetve lettünk, az új német motor június 15-ével bemutatkozott, lehullott a lepel a „különlegesnek, kívánatosnak és németnek” ígért vasról, az új Horexről. Különleges lett, az nem vitatható, németnek német, na de kívánatos is?

Az utcai motorkerékpár gyártás elmúlt néhány évtizedének technikailag legérdekesebb modelljét sajnos ugyanaz a formatervezői baki sújtja, amit [mi] csak Philippe Starck-, avagy Aprilia Moto 6.5 szindrómaként neveznénk szívünk szerint, bár a csúfosat bukott olasz vassal ellentétben nem a francia születésű sztár-dizájner nevéhez fűződik a Horex formaterve, csak a baj ugyanaz vele: méltatlanul gyáva és impotens, de szerencsére a külső alatt lapuló technika lenyűgöző.

Kép

A német motorkerékpár gyártás legújabbikáról a Münch Mammut 2000 jut eszünkbe, reméljük nem az a sors vár rá is.

A Horex egy, a motorok között egyedi, VR-elrendezésű (egy főtengely, egy hengerfej, de két hengersor – a sok henger ellenére jó helykihasználás és kíméletes előállítási költségek jellemzik) hathengeres erőforrást cipel alumínium hídvázában. Ehhez hasonlót eddig csak autókban láthattunk, a blokk műszaki jellemzéséhez még egy új mozaikszóra is szükség volt: a gyújtógyertya körül radiálisan álló, hengerenként egy kipufogó és két szívószelepet három vezérműtengely mozgatja – hahó világ, ezt hívják mostantól TOHC vezérlésnek (triple overhead camshaft, azaz tripla felülfekvő vezérműtengely)!

Összesen 1218 köbcentire és hat darab hengerre tarthatunk igényt a Horexen ülve, na meg egy, a blokk mögött bal oldalon helyet kapott, állandó meghajtású Rotrex kompresszorra. A csúcsteljesítményt 8500-as fordulaton 175 és 200 lóerő körül, a nyomatékot pedig 150 Nm felett jegyzi a Horex véglegesnek még közel sem mondható technikai táblázata, és ha még a hengerek 9:1 sűrítési arányát is hozzávesszük az egyenlethez, szó nélkül hinni kezdünk a gyár által kolosszálisként jellemzett tolóerő-élményben és a rendkívül széles használható fordulattartományban.

Kép

Jól láthatóan, pirosra festve dicsekszik állítható áttételű kompresszorával a Horex. 1200 köbcentijéből 170-200 lóerőt csalogatnak elő, valószínűleg könnyedén - nem a pörgősségre helyezték a hangsúlyt.

A két hengertrióját 15 fokos szögben eltolva hordó erőforrás természetesen vízhűtéses és injektoros (50 mm-es torkokkal), hozzá egy hagyományosnak mondható többtárcsás, olajfürdős, hidraulikus működtetésű kuplung és egy hatsebességes váltó csatlakozik, a szekunder hajtás bordásszíjas, hogy ne kelljen a láncspay-zéssel bajlódni.

A hídváz, ahogy feljebb említettük, alumíniumból készül, a futómű elöl 50 mm-es fordított teleszkópokból, hátul pedig egy, az elejéhez hasonlóan mindenhogy állítható központi rugóstagra támaszkodó – a blokk hosszanti méretei miatt sportosan hosszúnak éppen nem tűnő – féloldalas lengőkarból áll. Alumínium kerekek és csúcsminőségű, elöl „mindenhol radiális” fékrendszer, illetve ehhez szériafelszereltségként blokkolásgátló jár még a Horexhez, a műszerfal multifunkciós és állítólag nagyon okos, a tank kb. 19 literes lesz.


Kép

Menetkészen 239 kilós tömeget adnak meg a VR6-nak, amit nem neveznénk túlzónak, a végsebesség német mintára 250 km/h-nál kap regulát, azonban a sorozatgyártásig még minden adat változásának jogát fenntartják – de hogy egy Horex jellegű, nemhogy gyártó és összeszerelő sorokkal, de egyelőre még székhellyel sem rendelkező manufaktúra esetében mit jelent az, hogy sorozatgyártás, arról csak találgatni tudunk.

A legyártani kívánt példányszámról és az új Horex VR6 áráról sem kapunk egyelőre érdemi információt a http://www.horex.com-tól, de kívánjuk, hogy az eddig is különösen informatív csatornákat tartsák nyitva továbbra is, hiszen a koncepció – főleg a kompresszoros VR-blokk miatt – igencsak vonzó, kíváncsian várjuk a Horex új életének következő felvonásait!

galéria: http://www.motorinfo.hu/galeria/329/
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Avatar
Fazer1000
Igazi tag
Hozzászólások: 934
Csatlakozott: 2009. szept. 17., csüt. 14:47
Vele motorozok: Yamaha FZ6 S
Tartózkodási hely: Rio de Soroksár
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Fazer1000 »

Kenyér... :054
Azé berakhatnál modjuk egy olyan cikket is ami úgy kezdődik... Eddig nyolcan fulladtak bele különböző magyarországi strandokon és szabad vízterületen.... és nem is motoroztak,
Mindenhol szedi áldozatait a nyár... sajnos
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Fazer1000 írta:
Kenyér... :054
Azé berakhatnál modjuk egy olyan cikket is ami úgy kezdődik... Eddig nyolcan fulladtak bele különböző magyarországi strandokon és szabad vízterületen.... és nem is motoroztak,
Mindenhol szedi áldozatait a nyár... sajnos
Régen nem volt fent motoros baleset hír.
Nem lesz belőle rendszer.És nem is szándékozom károgó varjú lenni.
Ezért nem is rakok fel mindent amit olvasok.
A vizihullákra meg nyitok külön topikot :hihi
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Jó helyen a Guzzi Blokk:
Kép
Valljuk be, Észtországról az átlagember nagyon keveset tud, persze ha az átlagember történetesen finnugor-könyvtár szakos hallgató, az nem ér. Még kevesebbet az észt special-építészetről.

Valami azonban mégiscsak lehet a balti levegőben, ha a rövid északi motoros szezon ellenére képesek kitermelni például egy olyan manufaktúrát, mint a Renard Motorcycles egy olyan produktummal, mint az illusztrációkon megtekinthető, őszintén meghökkentő presztízskategóriás alkotás. Úgymond a semmiből.

Pedig már kezdtük elkönyvelni, hogy a Confederate kreációinál ellentmondásosabb és "exkluzívabb" motorokat aligha lehet építeni - soha ne mondd, hogy soha: lehet. Elég csak egy, a Wraith modellhez sokban hasonlító minimálkoncepcióba belevegyíteni egy négyszelepes Moto Guzzi blokkot, érdekes, helyenként talán hatásvadász ívekkel-idomokkal dinamizálva az összképet.

Ezt csinálta nagyjából a Renard, persze ennél sokkal többet. Való igaz, hogy stílusjegyeinek nagy része (első-hátsó futómű, nyeregmegoldás) az amerikai gyártó B91 Wraith-jével közös, de valahogy ez az interpretáció más. Retrofuturisztikusabb. Közúti használatra viszont legalább ugyanannyira értelmezhetetlen, mint óceánon túli ihletője.

A Renard honlapja minimáldizájnos, akárcsak a motor maga, érdemi információ az nem sok derül ki a termékről. A képek önmagukért beszélnek, és az embernek az az erős érzése támad, hogy itt bizony egy érzést kíván értékesíteni a műhely célzottan azoknak, akik vevők az ilyesmire, és van rá uszkve 75.000 (hetvenötezer) eurójuk. Csak százat gyártanak belőle, úgyhogy jó lesz hamar megrendelni, nehogy elfogyjon.
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Kép
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Jah!
Komment :hihi
A lenti foto a wdw :hihi
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Avatar
Fazer1000
Igazi tag
Hozzászólások: 934
Csatlakozott: 2009. szept. 17., csüt. 14:47
Vele motorozok: Yamaha FZ6 S
Tartózkodási hely: Rio de Soroksár
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Fazer1000 »

Kenyér írta:"B" kat. jogsival 125-öt!
http://www.motorrevu.hu/hirek/b-s-jogsi ... uszonotost
na ez kurva jól hangzik... :ok
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Avatar
capslock
Új tag
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2010. jún. 4., pén. 20:20
Vele motorozok: Aprilia RS 50
Tartózkodási hely: Lulla
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: capslock »

Kenyér írta:"B" kat. jogsival 125-öt!
http://www.motorrevu.hu/hirek/b-s-jogsi ... uszonotost
ez nem egy rossz ötlet :D ;)
Kép
Pumélá
Igazi tag
Hozzászólások: 817
Csatlakozott: 2010. jún. 3., csüt. 15:14
Vele motorozok: Cagiva Mito I
Tartózkodási hely: Tab
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Pumélá »

capslock írta:
Kenyér írta:"B" kat. jogsival 125-öt!
http://www.motorrevu.hu/hirek/b-s-jogsi ... uszonotost
ez nem egy rossz ötlet :D ;)
Na ez tényleg nem lenne rossz :ok :ok Ha netántán meglesz a B jogsi idén, akkor már rendszámmal futkározhatnák a Mitoval :yep :yep
Avatar
zoner
Igazi tag
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2009. márc. 27., pén. 11:14
Vele motorozok: Aprilia Falco
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: zoner »

futkározhatnék

Én nem tudom mit csinálnak a magyartanárok az utóbbi 10 évben.
Pumélá írta:
capslock írta:Na ez tényleg nem lenne rossz :ok :ok Ha netántán meglesz a B jogsi idén, akkor már rendszámmal futkározhatnák a Mitoval :yep :yep
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

zoner írta:futkározhatnék

Én nem tudom mit csinálnak a magyartanárok az utóbbi 10 évben.
Pumélá írta:
capslock írta:Na ez tényleg nem lenne rossz :ok :ok Ha netántán meglesz a B jogsi idén, akkor már rendszámmal futkározhatnák a Mitoval :yep :yep
guglizd ki. a nyelvunk elfogadja a nákot is. bar tenyleg szarul hangzik
Avatar
zoner
Igazi tag
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2009. márc. 27., pén. 11:14
Vele motorozok: Aprilia Falco
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: zoner »

Nem. Az ikes ragozás feltételes módjánál kell keresni. Azt nem tudom, hogy melyik google találaton volt más, de a neten rengeteg információs szemét van. Ezzel csak az a baj, hogy ha vége a világnak és valamikor kiássák a szervereket, néznek majd, hogy milyen primitív őseik voltak.

Feltételes mód egyes szám első személy: *nék.
Feltételes mód többes szám harmadik személy: *nák
Feltételes mód egyes szám harmadik: *nál

Kb 15 éve verték a fejembe, azt hiszem általános iskola 4. osztály.
Kenyér írta:guglizd ki. a nyelvunk elfogadja a nákot is. bar tenyleg szarul hangzik
Avatar
capslock
Új tag
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2010. jún. 4., pén. 20:20
Vele motorozok: Aprilia RS 50
Tartózkodási hely: Lulla
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: capslock »

Kenyér írta:
zoner írta:futkározhatnék

Én nem tudom mit csinálnak a magyartanárok az utóbbi 10 évben.
Pumélá írta:
capslock írta:Na ez tényleg nem lenne rossz :ok :ok Ha netántán meglesz a B jogsi idén, akkor már rendszámmal futkározhatnák a Mitoval :yep :yep
guglizd ki. a nyelvunk elfogadja a nákot is. bar tenyleg szarul hangzik
Azt nem én írtam hanem Puméla írta hozzá! ;) de amúgy igazad van :ok
Kép
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

zoner írta:Nem. Az ikes ragozás feltételes módjánál kell keresni. Azt nem tudom, hogy melyik google találaton volt más, de a neten rengeteg információs szemét van. Ezzel csak az a baj, hogy ha vége a világnak és valamikor kiássák a szervereket, néznek majd, hogy milyen primitív őseik voltak.

Feltételes mód egyes szám első személy: *nék.
Feltételes mód többes szám harmadik személy: *nák
Feltételes mód egyes szám harmadik: *nál

Kb 15 éve verték a fejembe, azt hiszem általános iskola 4. osztály.
Kenyér írta:guglizd ki. a nyelvunk elfogadja a nákot is. bar tenyleg szarul hangzik
15 év sok idő. a nyelvünk változik.
Én is nék-ezek.
És nemszeretem a nák-ot. de tény,hogy elfogadja a nyelvtanunk :geek:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég