Teljes a Husqvarna supermoto palettája




Mindegyik tag komolyabb teljesítményre képes
Négy supermotot készített a Husqvarna 2010-re, teljesen új váz kialakítás, komolyabb teljesítmény és technikai modernizáció áll a repertoárban, mellyel szeretnék megszorongatni a KTM-et az eladásokban.
Pár éve már a BMW hátszelével készülnek a Husqvarna modelljei, de nemcsak a tőkeerős vállalat által nyújtott biztonságot élvezhetik, a tavalyi világversenyeken elért dobogós helyezéseik is önbizalomra adhatnak okot a vállalatnál.
A supermoto paletta négy modellből áll. A család legnagyobb tagja az SM 630, melynek újdonságairól már novemberben mi is beszámoltunk. A kisebb modelleket is a modernizációra való törekvés vezette, a mérnökök mindegyik változatnál az új vázkialakításnak köszönhetően jobb súlyelosztást és így kedvezőbb irányíthatóságot ígérnek. Az SM 510 R esetében egykilós súlycsökkenést is sikerült elérni, ez a modell, illetve az eggyel kisebb kategória, vagyis az SM 450 R különös figyelmet kapott, hisz ez a két modell fogja a márkát képviselni a világversenyeken. Sikerült javítani motorok hűtésén is, de emellett új olajszűrőt és erősebb fényszórókat is felszereltek rájuk. A hátsó lámpák LED-es technológiával készültek, ami nemcsak esztétikailag hatásosabb, a fénye is jóval erősebb a hagyományos változaténál. A fekete eloxált felnik is jó választásnak bizonyultak, komoly megjelenést kölcsönöznek a gépeknek. A futómű maradt a már jól bevált elöl Marzocchi, hátul pedig Sachs kombináció, a fékeket viszont ettől az évtől a Brembo szállítja a Husqvarna modellekhez. A belépő szintű motorok terén a SM 125 szériát küldik harcba, amely erős blokkjával, alacsony súlyával és kicsi fenntartási költségeivel komoly alternatíva lehet a potenciális vásárlóknak.
A Husqvarna remek munkát végzett így méltó ellenfele lehet a fő konkurens KTM-nek nemcsak a versenypályákon, hanem az utcákon egyaránt.