

nitrobi írta:"az elektrohidraulikus Multiair szelepvezérlés azonban mindegyikben benne lesz."
http://videa.hu/flvplayer.swf?v=wZteW4Py2g7xIYOB
Cintu írta:Nem lesz több kólásüveg/kesztyű elhagyás, ezt kaptam:
Atya67 írta:Sávolyi pályáról egy rövid meglátásom, úgy, ahogyan én látom:
- Én nem fikáznám le a kormányt azért, hogy nem ad rá pénzt. Adjon rá engedélyeket, és segítse az akadálytalan és gyors ügyintézést.
Abból a pénzből, amit adó formájában fizet be az ország lakosainak egy része, nem látom igazoltnak, hogy egy-egy "privát" beruházás költségeit pótoljuk ki. Lássuk be, igaz az, hogy munkahelyeket teremtenek. Igaz, hogy a leendő idelátogatók turisztikai adó formájában, és egyéb költségek formájában pénzt fognak itt hagyni. De abból a pénzből - a mai állampolgári magatartás miatt (amivel sokban egyetértek a nagyon magas adók és a mindennapi megélhetési gondok miatt) - nagyon kevés fog visszajutni az államnak.
Egy szűk kört érintő versenypálya beruházása helyett más intézmények - kórházak, iskolák, óvodák, stb. - jobban kiérdemelnének állami támogatást.
- Miután az Európai Unió tagjává váltunk, onnantól kezdve vonatkoznak ránk az uniós jogszabályok. Ha tetszik, ha nem, be kell tartanunk azokat. Ellenkező esetben jöhet a felelősségre vonás, úgy mint a gyorshajtásnál. És akkor ismét plusz kiadás a befizetett adókból!
- Ide a SADESA csoport jött befektetni. Egy olyan csoportról beszélünk, akiknél Talma világbajnok lett. Igaz, a technikai háttere nem volt VB-s színvonalú, de a srác fejben otthon volt, és tudott is villantani rendesen - sokak bosszúságára (lásd az utolsó versenyt, ahol a csapattársa folyamatosan ki akarta terelni a pályáról). És ugyan ennél a csapatnál változtattak önkényesen, az aláírt érvényes szerződések ellenére a reklámozási jogokon, ami Talma kiugrását és a tavalyi évben a vegetálását jelentette a 800-ban! De most itt vannak, hogy lefejjenek valamit az államtól. Ez a cég szoros összefonódásban áll a DORNA-val. Ez utóbbi pedig sokunk meglepetésére nem adott indulási engedélyt az eddigi első és egyetlen magyar VB-s brigádnak - A Tóth Teamnek! Vajon miért? Mert full gazdag Tóth apuka, aki építési vállalkozó, nem fizette ki szeretett márkánk gyára felé a szerződésben meghatározott, de le nem szállított motor után a - véleményem szerint jogosulatlanul követelt - pénzt?! És ráadásul egy nagyon komoly lejáratást is intéztek a csapat ellen! Hiszen kimentek, hogy lefoglalják a tulajdonukat a verseny előtt! Emlékszik még erre valaki?
Ennek ellenére várják az anyagi támogatást. Mert akkor kevesebb a bukni valójuk.
Nos, 3 indokom van most nagyjából leírva arra, hogy miért is nem kellene felháborodni. A versenysport ma már kő keményen üzlet. Ebből az üzletből az állam az, aki a legkevesebbet profitálhat. Miért kellene támogatást adnia a hivatalos engedélyeztetési eljárásokon kívül? Vajon mennyibe fog kerülni ott 1-1 pályanapi lehetőség? Vagy majd az Osztrák sógorok újabb pályájaként lesz a köztudatban?
És az a pálya, ha megépül, csak egy nagyon szűk rétegnek fog kikapcsolódást, szórakozást jelenteni. Ha nem tudnak megfelelő futamokat összehozni egész évre (bár suttognak a Truck VB -ről) , akkor egy üresen álló nagyszerű, kihasználatlan és sok pénzt felemésztő újabb valamivel leszünk gazdagabbak, amiből bevételünk nem, csak újabb kiadásaink lesznek.
Részemről erről ennyit. Jobban örülnék inkább az állami kiadások visszafogására törekvő cselekedeteknek.
Kenyér írta:Az a sok pénz amit ezzel megtakarítanánk,csak a romák,vagy a politikusok zsebébe vándorolna Atya.
Ne legyél naiv.
Ez még mindig megtérülőbb befektetés,mint anno Baumgartner Zsoltika.
De ennyi erővel vegye csak el a támogatást minden olyan befektetséről,ami pénzt és infrastrukutát teremt.
Majd szépen mileszünk a vad-balkán.
MErt ha nem erre költik,akkor sokkal zavarosabb módon tűnik el...
nitrobi írta:Kevesebb balesetet remélnek a jogsi árának emelésétől
http://www.origo.hu/auto/20100223-tanulo-vezetok-vizsgadij-emelese.html
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég