Hírek, és újdonságok

Beszélgetések, túrák, viccek, adok-veszek,
friss motoros hírek, cikkek, és minden ami motorozás.
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41875
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

:hihi A naprakész magyar sajtó! Ezt a képet jó 2hete már linkeltem ;) hamarabb nyilvánosságra került mint a teneré !
Avatar
nitrobi
Moderátor
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2009. aug. 11., kedd 22:01
Vele motorozok: pegaso strada 650
Tartózkodási hely: Budapest XXI. ker.
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: nitrobi »

Ugyan nem motoros hír, de érdekes és Olasz :)

Új információk a kéthengeres Fiat-motorról

A Fiat 500-asban debütáló 0,9 literes Twin Air motorról a teljesítményadatokat már eddig is lehetett tudni, most azonban a fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását is elárulták.
A 65, 85, és 105 lóerős változatokban megjelenő erőforrás a két izmosabb verziójában turbófeltöltőt is kap, az elektrohidraulikus Multiair szelepvezérlés azonban mindegyikben benne lesz. A középső, 85 lóerős variáns emissziója csupán 95 gramm szén-dioxid kilométerenként, átlagfogyasztása pedig 5,1 liter/100 km. Ez 15 százalékkal kevesebb, mint a Fiat 500 mostani alapmotorjának, a 69 lóerős 1,2-esnek, miközben a teljesítménye 25 százalékkal magasabb.

Meglehetősen kompakt építésű a Twin Air, hossza 23 százalékkal, tömege 10 százalékkal kisebb a régi 1,2-es motorénál. Olyan kicsi, hogy bőven lesz hely arra, hogy később elektromotorral összeházasítva hibriddé váljon, vagy hogy speciális metánbefecskendezőket építsenek rá, tovább csökkentve így a szén-dioxid-kibocsátását. Egyébként jelenleg nincs a világon olyan sorozatgyártású motor, melynek belső súrlódása kisebb lenne a Fiat kéthengeresénél. A motor járását kiegyenlítő tengellyel simították ki, így állítólag semmivel sem kelt több vibrációt, mint a régi négyhengeres. Júliustól lesz elérhető a 85 lóerős turbós változat a Fiat 500-asban, kevéssel később valószínűleg a többi Fiat, Lancia és Alfa Romeo kisautóban is megjelennek a kéthengeresek.

Kép

video:
http://videa.hu/flvplayer.swf?v=wZteW4Py2g7xIYOB
Kép
Avatar
Óriás
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 4149
Csatlakozott: 2009. jan. 26., hétf. 22:50
Vele motorozok: KTM
Tartózkodási hely: Eger
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Óriás »

Krimibe illő fordulatok a Balatonring projekt körül
http://www.vg.hu/kozelet/tarsadalom/kri ... rul-307492
Avatar
zoner
Igazi tag
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2009. márc. 27., pén. 11:14
Vele motorozok: Aprilia Falco
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: zoner »

nitrobi írta:"az elektrohidraulikus Multiair szelepvezérlés azonban mindegyikben benne lesz."
http://videa.hu/flvplayer.swf?v=wZteW4Py2g7xIYOB
Avatar
Cintu
Moderátor
Hozzászólások: 2042
Csatlakozott: 2008. júl. 24., csüt. 2:32
Vele motorozok: TUONO 1000R
Tartózkodási hely: Leányfalu
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Cintu »

Nem lesz több kólásüveg/kesztyű elhagyás, ezt kaptam:

Kép
nobody remains virgin. life fucks everyone
Avatar
kotyi
Igazi tag
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2009. márc. 3., kedd 20:41
Vele motorozok: TUONO 1000
Tartózkodási hely: ALBERTIRSA
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: kotyi »

Cintu írta:Nem lesz több kólásüveg/kesztyű elhagyás, ezt kaptam:

Kép

Nyuszika :lol: :lol: :lol: :piszka :ok
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41875
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

"A K-Monitor Független Korrupciófigyelő Iroda és a Társaság a Szabadságjogokért Joaquin Almunia versenypolitikai biztosnak írt levélben azt kéri, hogy vizsgálja meg a Bizottság a sávolyi Moto GP pálya megépítéséhez nyújtott állami támogatás összeegyeztethetőségét a közösségi támogatási szabályokkal - áll a K-Monitor MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében.
A közlemény szerint "könnyen elképzelhető, hogy az Európai Unió alapszerződésébe ütközik a sávolyi Moto GP pálya megépítéshez nyújtott 74,7 millió eurós támogatás".

A levelet küldő szervezetek szerint az ismertetett állami támogatás a belső piaccal összeegyeztethetetlen és kihathat a tagállamok közötti kereskedelmi kapcsolatokra, azaz sértheti az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikkében foglaltakat, ezért indokoltnak tartják, hogy a Versenypolitikai Főigazgatóság vizsgálatot folytasson az ügyben.

A civil szervezetek szerint a jogellenességet valószínűsíti, hogy a Pénzügyminisztériumból kiszivárgott információk szerint a kormány döntése nem felel meg az uniós jognak.
"
És én ebben a formában abszolút nem csoállom,hogy a külföldi tőkések nem kereseik a magyar piacot.
Ki a faszom akar egy ilyen kukacoskódó,irigy, semmirekellő országba befeketetni???
Szégyellem magam ezek miatt a szemét geci faxopó tetvek miatt....
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41875
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Avatar
Atya67
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 3168
Csatlakozott: 2008. aug. 12., kedd 17:31
Vele motorozok: RSV FACTORY
Tartózkodási hely: Bp. Csepel
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Atya67 »

Sávolyi pályáról egy rövid meglátásom, úgy, ahogyan én látom:

- Én nem fikáznám le a kormányt azért, hogy nem ad rá pénzt. Adjon rá engedélyeket, és segítse az akadálytalan és gyors ügyintézést.
Abból a pénzből, amit adó formájában fizet be az ország lakosainak egy része, nem látom igazoltnak, hogy egy-egy "privát" beruházás költségeit pótoljuk ki. Lássuk be, igaz az, hogy munkahelyeket teremtenek. Igaz, hogy a leendő idelátogatók turisztikai adó formájában, és egyéb költségek formájában pénzt fognak itt hagyni. De abból a pénzből - a mai állampolgári magatartás miatt (amivel sokban egyetértek a nagyon magas adók és a mindennapi megélhetési gondok miatt) - nagyon kevés fog visszajutni az államnak.
Egy szűk kört érintő versenypálya beruházása helyett más intézmények - kórházak, iskolák, óvodák, stb. - jobban kiérdemelnének állami támogatást.

- Miután az Európai Unió tagjává váltunk, onnantól kezdve vonatkoznak ránk az uniós jogszabályok. Ha tetszik, ha nem, be kell tartanunk azokat. Ellenkező esetben jöhet a felelősségre vonás, úgy mint a gyorshajtásnál. És akkor ismét plusz kiadás a befizetett adókból!

- Ide a SADESA csoport jött befektetni. Egy olyan csoportról beszélünk, akiknél Talma világbajnok lett. Igaz, a technikai háttere nem volt VB-s színvonalú, de a srác fejben otthon volt, és tudott is villantani rendesen - sokak bosszúságára (lásd az utolsó versenyt, ahol a csapattársa folyamatosan ki akarta terelni a pályáról). És ugyan ennél a csapatnál változtattak önkényesen, az aláírt érvényes szerződések ellenére a reklámozási jogokon, ami Talma kiugrását és a tavalyi évben a vegetálását jelentette a 800-ban! De most itt vannak, hogy lefejjenek valamit az államtól. Ez a cég szoros összefonódásban áll a DORNA-val. Ez utóbbi pedig sokunk meglepetésére nem adott indulási engedélyt az eddigi első és egyetlen magyar VB-s brigádnak - A Tóth Teamnek! Vajon miért? Mert full gazdag Tóth apuka, aki építési vállalkozó, nem fizette ki szeretett márkánk gyára felé a szerződésben meghatározott, de le nem szállított motor után a - véleményem szerint jogosulatlanul követelt - pénzt?! És ráadásul egy nagyon komoly lejáratást is intéztek a csapat ellen! Hiszen kimentek, hogy lefoglalják a tulajdonukat a verseny előtt! Emlékszik még erre valaki?
Ennek ellenére várják az anyagi támogatást. Mert akkor kevesebb a bukni valójuk.

Nos, 3 indokom van most nagyjából leírva arra, hogy miért is nem kellene felháborodni. A versenysport ma már kő keményen üzlet. Ebből az üzletből az állam az, aki a legkevesebbet profitálhat. Miért kellene támogatást adnia a hivatalos engedélyeztetési eljárásokon kívül? Vajon mennyibe fog kerülni ott 1-1 pályanapi lehetőség? Vagy majd az Osztrák sógorok újabb pályájaként lesz a köztudatban?
És az a pálya, ha megépül, csak egy nagyon szűk rétegnek fog kikapcsolódást, szórakozást jelenteni. Ha nem tudnak megfelelő futamokat összehozni egész évre (bár suttognak a Truck VB -ről :taps ) , akkor egy üresen álló nagyszerű, kihasználatlan és sok pénzt felemésztő újabb valamivel leszünk gazdagabbak, amiből bevételünk nem, csak újabb kiadásaink lesznek.

Részemről erről ennyit. Jobban örülnék inkább az állami kiadások visszafogására törekvő cselekedeteknek.
Avatar
tzoli
Moderátor
Hozzászólások: 819
Csatlakozott: 2009. jan. 15., csüt. 9:28
Vele motorozok: GSX-R 600 , Tuono
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: tzoli »

Atya67 írta:Sávolyi pályáról egy rövid meglátásom, úgy, ahogyan én látom:

- Én nem fikáznám le a kormányt azért, hogy nem ad rá pénzt. Adjon rá engedélyeket, és segítse az akadálytalan és gyors ügyintézést.
Abból a pénzből, amit adó formájában fizet be az ország lakosainak egy része, nem látom igazoltnak, hogy egy-egy "privát" beruházás költségeit pótoljuk ki. Lássuk be, igaz az, hogy munkahelyeket teremtenek. Igaz, hogy a leendő idelátogatók turisztikai adó formájában, és egyéb költségek formájában pénzt fognak itt hagyni. De abból a pénzből - a mai állampolgári magatartás miatt (amivel sokban egyetértek a nagyon magas adók és a mindennapi megélhetési gondok miatt) - nagyon kevés fog visszajutni az államnak.
Egy szűk kört érintő versenypálya beruházása helyett más intézmények - kórházak, iskolák, óvodák, stb. - jobban kiérdemelnének állami támogatást.

- Miután az Európai Unió tagjává váltunk, onnantól kezdve vonatkoznak ránk az uniós jogszabályok. Ha tetszik, ha nem, be kell tartanunk azokat. Ellenkező esetben jöhet a felelősségre vonás, úgy mint a gyorshajtásnál. És akkor ismét plusz kiadás a befizetett adókból!

- Ide a SADESA csoport jött befektetni. Egy olyan csoportról beszélünk, akiknél Talma világbajnok lett. Igaz, a technikai háttere nem volt VB-s színvonalú, de a srác fejben otthon volt, és tudott is villantani rendesen - sokak bosszúságára (lásd az utolsó versenyt, ahol a csapattársa folyamatosan ki akarta terelni a pályáról). És ugyan ennél a csapatnál változtattak önkényesen, az aláírt érvényes szerződések ellenére a reklámozási jogokon, ami Talma kiugrását és a tavalyi évben a vegetálását jelentette a 800-ban! De most itt vannak, hogy lefejjenek valamit az államtól. Ez a cég szoros összefonódásban áll a DORNA-val. Ez utóbbi pedig sokunk meglepetésére nem adott indulási engedélyt az eddigi első és egyetlen magyar VB-s brigádnak - A Tóth Teamnek! Vajon miért? Mert full gazdag Tóth apuka, aki építési vállalkozó, nem fizette ki szeretett márkánk gyára felé a szerződésben meghatározott, de le nem szállított motor után a - véleményem szerint jogosulatlanul követelt - pénzt?! És ráadásul egy nagyon komoly lejáratást is intéztek a csapat ellen! Hiszen kimentek, hogy lefoglalják a tulajdonukat a verseny előtt! Emlékszik még erre valaki?
Ennek ellenére várják az anyagi támogatást. Mert akkor kevesebb a bukni valójuk.

Nos, 3 indokom van most nagyjából leírva arra, hogy miért is nem kellene felháborodni. A versenysport ma már kő keményen üzlet. Ebből az üzletből az állam az, aki a legkevesebbet profitálhat. Miért kellene támogatást adnia a hivatalos engedélyeztetési eljárásokon kívül? Vajon mennyibe fog kerülni ott 1-1 pályanapi lehetőség? Vagy majd az Osztrák sógorok újabb pályájaként lesz a köztudatban?
És az a pálya, ha megépül, csak egy nagyon szűk rétegnek fog kikapcsolódást, szórakozást jelenteni. Ha nem tudnak megfelelő futamokat összehozni egész évre (bár suttognak a Truck VB -ről :taps ) , akkor egy üresen álló nagyszerű, kihasználatlan és sok pénzt felemésztő újabb valamivel leszünk gazdagabbak, amiből bevételünk nem, csak újabb kiadásaink lesznek.

Részemről erről ennyit. Jobban örülnék inkább az állami kiadások visszafogására törekvő cselekedeteknek.


Igaz!
Jelöljük szóvivőnek Atyát!
Eleven Motor www.elevenmotor.hu
1117 Budapest, Fehérvári út 43.
Aprilia, Piaggio alkatrészek, felszerelések, szerviz.
Gyári és után gyártott alkatrészek.
Elérhettek itt: info@elevenmotor.hu
Mobil:0630/753 88 08 viberen is!
Skype: elevenmotor
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41875
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Az a sok pénz amit ezzel megtakarítanánk,csak a romák,vagy a politikusok zsebébe vándorolna Atya.
Ne legyél naiv.
Ez még mindig megtérülőbb befektetés,mint anno Baumgartner Zsoltika.
De ennyi erővel vegye csak el a támogatást minden olyan befektetséről,ami pénzt és infrastrukutát teremt.
Majd szépen mileszünk a vad-balkán.
MErt ha nem erre költik,akkor sokkal zavarosabb módon tűnik el...
Avatar
Atya67
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 3168
Csatlakozott: 2008. aug. 12., kedd 17:31
Vele motorozok: RSV FACTORY
Tartózkodási hely: Bp. Csepel
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Atya67 »

Kenyér írta:Az a sok pénz amit ezzel megtakarítanánk,csak a romák,vagy a politikusok zsebébe vándorolna Atya.
Ne legyél naiv.
Ez még mindig megtérülőbb befektetés,mint anno Baumgartner Zsoltika.
De ennyi erővel vegye csak el a támogatást minden olyan befektetséről,ami pénzt és infrastrukutát teremt.
Majd szépen mileszünk a vad-balkán.
MErt ha nem erre költik,akkor sokkal zavarosabb módon tűnik el...

Nem vitázni akarok. Tudomásul veszem az álláspontodat. De...

Most lesz a választás. Adott részedre is a lehetőség, hogy olyanokra add a szavazatodat, akikben megbízol, akiknél talán nem lesz ilyen nagy pénz elherdálás.
MDF vissza akarta hozni a grófi címeket, birtokokat. Volt ME-ük történészként igyekezett helyzetbe hozni az országot. Csak az volt a baj, hogy mindenkit nézetétől függetlenül a régi rendszer katonáinak nevezett, és így elhajtotta az akkor "szakértelemmel rendelkező" hivatalnokokat. És ha nem lett volna Árpi bácsi, ma lenne pár fekete lap a múltunkban! Nem kicsit rontották el!
SzDSz Kunce nélkül semmit nem ér, és vele sem volt olyan számottevő sem programjaiban, sem másban. Ráadásul amikor kiállt a kisebbségek mellett - pl. melegek, leszbikusak - , onnantól "mindenki" utálja őket. Pedig csak rámozdultak egy elnyomott csoportra.
MSzP Horn alatt kemény volt, és Bokros pénzügyminisztersége alatt sokat tudott takarékoskodni. Csak ez az ember szarik arra, hogy te és én meg még sok millió magyar ember miből és hogyan él. De sajnos akkor lényegi változások nem történtek.
FIDESz szintén saját zsebre dolgozott - autópálya Fehérvárig, mert a főnök kicsit előbb jött fel rá falujából, meg apuci bányáiból a kavics, meg kivégezzük a volt komcsikat - pedig apuci is párttitkár volt - , meg Tokaj szőlői, beléptető rendszer és stb-stb. Arról ne is beszéljek, hogy mit tudok még bizonyos fontos kormányzati cég teljes szétverése meg a szauna építése dologról nagy bajuszú akasztós hangulatú emberük részéről. Azóta nincs komoly fejlemény ott!
Kisgazdák Torgyán dokival ráhajtottak a lehetőségre, és az előbbi csoport nagyon ügyesen kihasználta a kapzsiságukat, és egymás ellen ugrasztotta őket. Hullottak is mint a legyek.

Ez már politika, ezért :071 , de tudom azt, hogy mit beszélek, és kitartok az igazam mellett. Ráadásul ismersz, és első kézből tudhatod, hogy van rálátásom arra, amiről nyilatkoztam. De sok olyan dolgot nem oszthatok meg veled illetve veletek, amiről tudomásom van, mert államtitokként kell kezelni.
Válassz okosan, és ha majd egy jó kormány a jövőben megfelelő gazdasági szintre emeli az országot a lakosságával együtt, semmi kifogásom nem lesz az ellen, hogy a lehetőségek szerint befektethető pénzeket olyan célokra fordítsák, amely nem a "köz igazi érdekeit szolgálja".

A vad balkánról meg röviden annyit, hogy nézd vissza az itt megtelepedett multinacionális cégek befektetéseit. És rádöbbensz, hogy sokkal többet látsz kereskedelmi forgalmat bonyolító, a hasznot kint felélő nagyberuházásokat, mint olyanokat, melyek idehaza próbálnak meg fejlesztéseket eszközölni, és azzal a magyar ipart vagy mezőgazdaságot megfelelő mértékben támogatni, felemelni. Mennyit olvasol egy AUDI, OPEL, SUZUKI, vagy autó kábelköteg, elektronikai segédberendezés, számítógép alkatrész, mobiltelefon gyártó vagy bármilyen cég adatairól? Helyettük visszük a pénzünket az AUCHAN, TESCO, CORA, LIDL, SPAR, KAISERS, meg a fene tudja még melyik cégekhez, akik külhonban profitálnak a bevételeikből.
Kérdezd meg Bp-n a paraszt embert a piacon, hogy mekkora haszonnal tudja eladni termékeit, milyen kiadások miatt nyűglődik.
Nem olyan egyszerű a mai gazdaságpolitika, mint amilyennek az újságírók azt leírják. A kulisszák mögött sokkal fontosabb dolgok is vannak!

Én :071
Avatar
nitrobi
Moderátor
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2009. aug. 11., kedd 22:01
Vele motorozok: pegaso strada 650
Tartózkodási hely: Budapest XXI. ker.
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: nitrobi »

Multifunkciós tükör

Kép

Itt a legújabb találmány az elektromos kütyük szerelmeseinek

A visszapillantó tükör a KRESZ által kötelezően előírt tartozék. A két tapsifül döntően befolyásolja a motor kinézetét, és a légellenállást is növeli. Ezek állnak szemben azzal az apró(?) előnnyel, hogy nem kell minden irányváltásnál tekergetni a nyakunkat. Ha sikerülne még egy kis plusz pozitívumot implantálni beléjük, máris megbékélhetnénk velük.

Kép

Egy olasz kerékpártartozék-gyártó találmánya a multifunkciós tükör. A biciklik „műszerfala” – ha van rajtuk egyáltalán – nagyon kevés adatot képes mutatni, a tükör felülete ideális hely mindenféle fontos infó kijelzésére. Motorkerékpároknál szintén korlátozott a műszerfal rendelkezésére álló hely, némelyikre külön egységeket felszerelni viszont rendkívül körülményes. Aki a motoron sem bír meglenni temérdek információ nélkül, annak biztosan tetszeni fog a motorra szerelhető multifunkciós tükör.

Ennek a tükörnek több előnye is van. Az nyilvánvaló, hogy a különböző kiegészítő egységek kijelzőjének képét rá lehet irányítani, így egy helyen látható minden. Az viszont nem egyértelmű, amit a gyártó állít, hogy kifejezetten előnyös baleset-megelőzés szempontjából, mivel a vezető jóval gyakrabban néz bele a tükörbe, így tisztában lesz a körülötte lévő forgalommal.

Az ötlet nem új, csak a technológia modernebb, mint egy, már kapható chopper kiegészítőnél, amit LCD helyett sokkal egyszerűbb, ledes kijelzővel szereltek fel.

Kép
Kép
Avatar
nitrobi
Moderátor
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2009. aug. 11., kedd 22:01
Vele motorozok: pegaso strada 650
Tartózkodási hely: Budapest XXI. ker.
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: nitrobi »

Kevesebb balesetet remélnek a jogsi árának emelésétől

http://www.origo.hu/auto/20100223-tanulo-vezetok-vizsgadij-emelese.html
Kép
Avatar
Cintu
Moderátor
Hozzászólások: 2042
Csatlakozott: 2008. júl. 24., csüt. 2:32
Vele motorozok: TUONO 1000R
Tartózkodási hely: Leányfalu
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Cintu »

nitrobi írta:Kevesebb balesetet remélnek a jogsi árának emelésétől

http://www.origo.hu/auto/20100223-tanulo-vezetok-vizsgadij-emelese.html


A zanyjukat! Már megint a lehúzás. Inkább rendesen meg kéne tanítani vezetni az embereket. Növelték volna a kötelező óraszámot, vagy kirúgnának az idióta oktatókat.
nobody remains virgin. life fucks everyone
Avatar
Cintu
Moderátor
Hozzászólások: 2042
Csatlakozott: 2008. júl. 24., csüt. 2:32
Vele motorozok: TUONO 1000R
Tartózkodási hely: Leányfalu
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Cintu »

Ennyit érünk most:

Képkivágás.PNG
Képkivágás.PNG (8.51 KiB) Megtekintve 924 alkalommal
nobody remains virgin. life fucks everyone
Avatar
nitrobi
Moderátor
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2009. aug. 11., kedd 22:01
Vele motorozok: pegaso strada 650
Tartózkodási hely: Budapest XXI. ker.
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: nitrobi »

Cintu írta:Ennyit érünk most:

Képkivágás.PNG



El ne adjátok, semmi pénzért! :no
Kép
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41875
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Cintu írta:Ennyit érünk most:

Képkivágás.PNG

Ez mi???? :nemert
Avatar
Cintu
Moderátor
Hozzászólások: 2042
Csatlakozott: 2008. júl. 24., csüt. 2:32
Vele motorozok: TUONO 1000R
Tartózkodási hely: Leányfalu
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Cintu »

Kenyér írta:
Cintu írta:Ennyit érünk most:

Képkivágás.PNG

Ez mi???? :nemert


www.bizinformation.org
nobody remains virgin. life fucks everyone
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41875
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Miközben Budapesten dúl a Sávolyon épülő motorversenypálya állami támogatása miatt kirobbant vita, addig a somogyi községben azért kezdtek aláírásgyűjtésbe a helyiek, hogy meg ne torpedózzák a beruházást, ami reményeik szerint munkát és bevételt hozna számukra - írja a Népszabadság.


Januárban láttam neki a munkának, konyhát építek a kocsmához, hogy bővítsem a választékot a vendégeknek. Úgy kombináltam, hogy ha megépül a pálya, és sokan ellátogatnak a motorversenyek miatt a faluba, akkor lesz igény meleg ételre is - mondja Málovics József, a sávolyi kocsma tulajdonosa. - Majdnem ötmilliómban van a fejlesztés, így ha most megfúrják a beruházást, és elmaradnak a turisták, akkor elbukom ezt az összeget.

Még több pénze forog kockán a félezer lelkes faluban élő Béres Györgynek: - Amikor 2008-ban a spanyol befektetők bejelentették, hogy gyorsaságimotoros-versenypályát építenek Sávolyon, tudtam, hogy ez komoly lehetőség, hiszen a világbajnoki futam idején akár százezer néző is érkezhet ide. Ráadásul az ígéretek szerint szinte egész évben lesznek kisebb-nagyobb rendezvények a ringen. Úgy döntöttem, hogy panziót és éttermet építek. Már elkészültek a tervek, az építőanyagot megvettem, az 55-60 milliós beruházás költségének felét uniós pályázaton elnyertem. Minden készen áll, hogy nekilássak az építkezésnek. Ha most kiderülne, hogy mégsem lesz semmi a Balatonringből, 10-12 milliót veszítenék.

A község romák lakta utcájában is csalódottságot keltettek a pálya építése kapcsán kirobbant viták. - Csak hét általánosom van, eddig nem találtam munkát. A múlt ősszel azonban többünket beíratott az önkormányzat egy tanfolyamra, amin településkarbantartói végzettséget szereztünk. Azt mondták, hogy ezzel a papírral biztosan kapunk majd munkát a pályán, mert kellenek majd, akik takarítanak és parkot gondoznak - mondja Bogdán Krisztina.

Bárkit kérdezünk is a faluban, a helyiek szavaiból harag és aggodalom érezhető. Az elmúlt napokban ugyanis több támadás érte a 21 milliárd forintos beruházást, így veszélyben érzik a Balatonring jövőjét, a szeptemberre tervezett első világbajnoki futamot - a település felemelkedésének lehetőségét. A pályát már tavaly elkezdték építeni, ám a spanyol Sedesa-csoport érdekeltségébe tartozó Sávoly Motorcentum Fejlesztő Kft.-nek a munkálatok befejezéséhez szüksége van a Magyar Fejlesztési Banktól (MFB) remélt, legfeljebb 15,3 milliárd forintos hitelre.

A hitelszerződés megkötése februárban - hosszas huzavona után -végre karnyújtásnyi közelségbe került, de ekkor nyílt levélben fordult a miniszterelnökhöz a K-Monitor Közhasznú Egyesület, a Társaság a Szabadságjogokért és a Transparency International Magyarország azért, mert szerintük túlságosan kockázatos a beruházásban való állami szerepvállalás. Azt kérték a kormányfőtől: függessze fel a 15,3 milliárd forint összegű kölcsönre és a mintegy húszmilliárd forint költségvetési támogatásra vonatkozó szerződéskötést és a kifi zetést. A beruházó ennek kapcsán azt állítja: a hitelt ,,kemény piaci feltételekkel" kapnák, az MFB mindig utólag, már megvalósult munkarészeket finanszíroz, a húszmilliárd forint pedig nem is állami támogatás, ez az összeg a világbajnoki futamok tízéves jogdíját fedezi.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég