Hírek, és újdonságok

Beszélgetések, túrák, viccek, adok-veszek,
friss motoros hírek, cikkek, és minden ami motorozás.
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Ésszerűtlenül költekezik Romániában a Harley

Az amerikai gyártó komoly pénzügyi bajban van, ezért az utóbbi hónapokban jelentős leépítéseket hajtott végre a tengerentúlon, a Buellt pedig megszüntette. Ennek ellenére még van, ahol értelmetlenül sokat költenek. Nemrégiben nyitottak meg például egy új, nemzetközi színvonalú szalont Bukarestben, amelyet 700 000 euróért építettek fel, miközben az idei évben mindössze 40 motort adtak el az egész országban, miközben 2008-ban még 70 darab Harley talált gazdára.
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Múzeumba került az utolsó Buell:
http://www.a5.hu/cikkek/73/37775.shtml
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Minden japót azon sebtibe nyaktiló alá!!
http://sebessegoltara.blog.hu/2009/12/15/joko_1
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

No!
Erről beszélgettünk valamelyik topikban.
Hát íme a válasz:
Szabad-e kuplung nélkül váltani?
http://totalbike.hu/technika/motordokto ... l_valtani/
Avatar
nitrobi
Moderátor
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2009. aug. 11., kedd 22:01
Vele motorozok: pegaso strada 650
Tartózkodási hely: Budapest XXI. ker.
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: nitrobi »

Kenyér írta:Szörnyülködjetek feleim!!
Kép
ennyire jó ez bömös... a számok alapján nincs is ellenfele :oops:
Kép
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

nitrobi írta:
Kenyér írta:Szörnyülködjetek feleim!!
Kép
ennyire jó ez bömös... a számok alapján nincs is ellenfele :oops:
Ha teljesítményről van szó!
De ne feledjük, hogy nem csak az van a pakliban ;)
Méret,tengelytáv,utánfutás,súly,komfortérzet,futómű,fék.
Csak motorerővel legfelejebb draggépnek lesz jó ;)
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Mivel a dumaboxban elveszik:
http://totalbike.hu/technika/futomu1/
Avatar
nitrobi
Moderátor
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2009. aug. 11., kedd 22:01
Vele motorozok: pegaso strada 650
Tartózkodási hely: Budapest XXI. ker.
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: nitrobi »

Kép
Avatar
***brutus***
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 1798
Csatlakozott: 2008. dec. 15., hétf. 22:03
Vele motorozok: MV Brutale 1090 R
Tartózkodási hely: Zürich
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: ***brutus*** »

Azt írja, hogy se nem gyorsít se nem lassít, meg akkor lehet ha nincs motorfék. De ha gyorsítasz és visszaengeded a gázt, hogy kuplung nélkül felválts az is motorféknek számít... Meg akkor visszafelé is lehet? Akkor vki írja már le pontosan, hogyan és miként lehet úgy váltogatni kuplung nélkül, hogy az ne tegyen kárt.
Kenyér írta:No!
Erről beszélgettünk valamelyik topikban.
Hát íme a válasz:
Szabad-e kuplung nélkül váltani?
http://totalbike.hu/technika/motordokto ... l_valtani/
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Ennél egyszerűbb nincs is.
Haladsz, hirtelen elcsukod a gázt.abban a szent minutumban felrántod a váltókart, és már húzod is neki ezerrel.
Lefele kicsit neccesebb,de ugyan ez a technika.
Ha elég jól csinálod, még autóval is meglehet oldani ;)
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

***brutus*** írta:Azt írja, hogy se nem gyorsít se nem lassít, meg akkor lehet ha nincs motorfék. De ha gyorsítasz és visszaengeded a gázt, hogy kuplung nélkül felválts az is motorféknek számít... Meg akkor visszafelé is lehet? Akkor vki írja már le pontosan, hogyan és miként lehet úgy váltogatni kuplung nélkül, hogy az ne tegyen kárt.
Kenyér írta:No!
Erről beszélgettünk valamelyik topikban.
Hát íme a válasz:
Szabad-e kuplung nélkül váltani?
http://totalbike.hu/technika/motordokto ... l_valtani/
De azt is irja, hogy mivel a motorkerékpár váltószerkezete lényegesen egyszerűbb mint az autóké, ezért könyebb is ezt kivitelezni.
Próbáltad már egyébként?
Én már csak akkor használok kuplungot, ha nagyon muszály...
Egyik gépemnek sem lett tőle baja...
Avatar
***brutus***
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 1798
Csatlakozott: 2008. dec. 15., hétf. 22:03
Vele motorozok: MV Brutale 1090 R
Tartózkodási hely: Zürich
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: ***brutus*** »

De azt is irja, hogy mivel a motorkerékpár váltószerkezete lényegesen egyszerűbb mint az autóké, ezért könyebb is ezt kivitelezni.
Próbáltad már egyébként?
Én már csak akkor használok kuplungot, ha nagyon muszály...
Egyik gépemnek sem lett tőle baja...[/quote]


Persze, hogy használtam, a Tuono-val is már jó párszor, sokkal kisebbet ránt és simábban működik. De ha tönkre vágja akkor gyorsan abba is hagyom. Én is így szoktam, de ha visszaengeded a gázt akkor már motorfékez is a motor érted... Ezért kérdeztem, mert azt írja, hogy motorfék üzemben ez nem jó. Vissza meg nem is értem, hogy lehet váltani kuplung nélkül úgy, hogy ne legyen motorfék.
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Ha rám halgatsz váltasz nyugodtan kuplung nélkül. :ok
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Valakivel beszélgettem az autó blokkok fejlődéséről.
Akkos mondtam neki,hogy a Fiat csoport a kis blokkokban látja a jövőt.
Talán Laci veled!
Hát íme:
http://www.origo.hu/auto/20091223-kethe ... -fiat.html
Avatar
Öcsike
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 6819
Csatlakozott: 2008. dec. 4., csüt. 16:26
Vele motorozok: Piaggio Hayabusa
Tartózkodási hely: Balatonlelle
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Öcsike »

Kenyér írta:Valakivel beszélgettem az autó blokkok fejlődéséről.
Akkos mondtam neki,hogy a Fiat csoport a kis blokkokban látja a jövőt.
Talán Laci veled!
Hát íme:
http://www.origo.hu/auto/20091223-kethe ... -fiat.html
A teljesítménye nem tűnik rossznak ;)
Sőt az a 105LE,egy kéthengerestől zsír 8-)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... gyen-53084

Az igazi motoros az,aki emelt fővel..,esőben is útnak indul.......(Soós)
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Öcsike írta:
Kenyér írta:Valakivel beszélgettem az autó blokkok fejlődéséről.
Akkos mondtam neki,hogy a Fiat csoport a kis blokkokban látja a jövőt.
Talán Laci veled!
Hát íme:
http://www.origo.hu/auto/20091223-kethe ... -fiat.html
A teljesítménye nem tűnik rossznak ;)
Sőt az a 105LE,egy kéthengerestől zsír 8-)
Főleg majd azzal a kb 4-5litykós fogyasztással :ok
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41876
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Végre egy igazán hasznos internetes alkalmazás :taps
http://www.sg.hu/cikkek/71681/egyetlen_ ... oldalakrol
Avatar
Atya67
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 3168
Csatlakozott: 2008. aug. 12., kedd 17:31
Vele motorozok: RSV FACTORY
Tartózkodási hely: Bp. Csepel
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: Atya67 »

***brutus*** írta:De azt is irja, hogy mivel a motorkerékpár váltószerkezete lényegesen egyszerűbb mint az autóké, ezért könyebb is ezt kivitelezni.
Próbáltad már egyébként?
Én már csak akkor használok kuplungot, ha nagyon muszály...
Egyik gépemnek sem lett tőle baja...

Persze, hogy használtam, a Tuono-val is már jó párszor, sokkal kisebbet ránt és simábban működik. De ha tönkre vágja akkor gyorsan abba is hagyom. Én is így szoktam, de ha visszaengeded a gázt akkor már motorfékez is a motor érted... Ezért kérdeztem, mert azt írja, hogy motorfék üzemben ez nem jó. Vissza meg nem is értem, hogy lehet váltani kuplung nélkül úgy, hogy ne legyen motorfék.[/quote]
Felfelé váltáskor - gyorsításkor - elcsukod a gázt és már lábbal tolod is a következő fokozatot, majd azonnal húzod neki. Gondolom ez megy.
Visszaváltáskor - tehát lassításkor - alapból motorféküzemben vagy, így kicsi gázfröccsöt adsz amivel tehermentesíted a váltót és abban a pillanatban lábbal visszapakolsz egy fokozatot. Gázfröccs a lényeg!
No, ezt hosszabban kell gyakorolni, hogy jól menjen!
Avatar
***brutus***
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 1798
Csatlakozott: 2008. dec. 15., hétf. 22:03
Vele motorozok: MV Brutale 1090 R
Tartózkodási hely: Zürich
Kapcsolat:

Re: Hírek, ujdonságok

Hozzászólás Szerző: ***brutus*** »

Felfelé váltáskor - gyorsításkor - elcsukod a gázt és már lábbal tolod is a következő fokozatot, majd azonnal húzod neki. Gondolom ez megy.
Visszaváltáskor - tehát lassításkor - alapból motorféküzemben vagy, így kicsi gázfröccsöt adsz amivel tehermentesíted a váltót és abban a pillanatban lábbal visszapakolsz egy fokozatot. Gázfröccs a lényeg!
No, ezt hosszabban kell gyakorolni, hogy jól menjen![/quote]

Felfelé váltással nincs gond, én is így csinálom, csak a motorfék miatt kérdeztem.
A visszaváltást majd megpróbálom, bár visszafelé nem zavar a kuplung. Még a végén beporosodik ha nem is használom... Köszönöm szépen a felvilágosítást :ok !
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég