www.rsvforum.com

Az érzelem,és az esztétika találkozása a technikával:Aprilia !
Pontos idő: 2020. szept. 25., pén. 14:37

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4000 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 200  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 22., kedd 15:08 
Offline
Igazi tag
Avatar

Csatlakozott: 2009. júl. 30., csüt. 7:57
Hozzászólások: 278
Vele motorozok: RSV 1000 R Factory
Kenyér,
amit Atya mond, az a versenyzők esetében is bevett szokás. És az alapja mindennek.

Szóval. A téma amit kérdezel nagyon komoly topic. Könyveket lehetne vele megtölteni és teszik is:) De van néhány alap dolog amit ha betartasz, akkor te magad is meg tudod találni a neked legmegfelelőbb beállítást, könyv nélkül is. Hogy is kezdj hozzá?

Első: gyorskötöző a becsúszószárra. Nem kell nagyon rászorítani, de azért ne lötyögjön. Ha kézzel közepes erővel tudod le fel mozgatni, akkor ok. A gyorskötözőt feltolod a porvédő kupakig és jársz a motorral.

Ezzel a módszerrel meg tudod nézni, hogy a teljes rugóútból mennyit használsz. Ha a gyorskötözőt teljesen letolódik a villaszár lábáig, akkor túl puha az előfeszítés - felkoppan. Ha fenn marad, akkor túl kemény. Nagyjából 1.5 centit kell kihasználatlanul hagyni. Ez amolyan biztonsági tartalék. Ebből is leszűrhető, hogy az utcai beállítás itt Magyarországon kötelezően keményebb mint a versenybeállítás (hülyén hangzik, de szerintem egyik pályán sincsenek 15 cm magasságú keresztbordák ... amin ha felüt az nagyon nem vitamin)

Ez az első, amit el kell találni. Ha a rugó-előfeszítésed nem jó, akkor bármi egyebet csinálhatsz, nem fogod - tudod majd a maximumot kihozni a futóműből.

A rugóstagnál (hátul), könnyebb a helyzet, mivel van benne egy szilikon felütésgátló. Ez pont ugyanúgy tud funkcionálni, mint a gyorskötöző elől. Ha ez a szilikon basz teljesen be van ülve a tányérra, akkor túl lágy a hátulja. Ha alig mozdul meg a száron, akkor túl kemény. Itt úgy 5-6 mm-nek kéne lennie a szilikon basz alja és a tányér között.

Ha a rugó-előfeszítést belőtted a fentiek szerint, akkor lehet elkezdeni játszani. De nagyon fontos, hogy egyszerre csak egy dolgot módosíts és írd fel mit csináltál, így mindíg képes leszel visszatérni a legjobb beállításhoz. Még egyszer leírom, egyszerre csak egyet. Ha egyszerre állítasz a rugó-előfeszítést, húzó - nyomó csillapítást, akkor a büdös életben rá nem jössz mitől lett jobb - rosszabb a motor.

Szóval állít, kipróbál, felír. Állít, kipróbál, felír. Macerás, de máshogy nem működik. De mondom, először előfeszítést állítsd be a fenti szerint, a többi már csak a te ízlésed :)

És az utolsó kérdés, igen, 2006 óta szerelik az RSV-t radiális fékkel minden változatban. Addig csak a Factory-kon volt radiális nyereg.

ps.: ha olvasol angolul, adok könyvet :)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 22., kedd 16:26 
Offline
Fanatikus fórumlakó
Avatar

Csatlakozott: 2008. aug. 12., kedd 17:31
Hozzászólások: 3168
Tartózkodási hely: Bp. Csepel
Vele motorozok: RSV FACTORY
Fog ez menni... :ok

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Fh8Ic6MbtoU


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 22., kedd 17:27 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41873
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
ZsoltK írta:

ps.: ha olvasol angolul, adok könyvet :)

Olvasok én bárhogy ,csak nem értem :hihi
Gyorskötöző felugrik ;)
Az a baj, rég álltam ki a motorral. De a napokban előkell kotorni.
Bár az is tény, hogy inkább a pályán szeretném belőőni.
Utcán annyira nem érdekes...

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 22., kedd 17:40 
Offline
Igazi tag
Avatar

Csatlakozott: 2009. szept. 17., csüt. 14:47
Hozzászólások: 934
Tartózkodási hely: Rio de Soroksár
Vele motorozok: Yamaha FZ6 S
Srácok...

Nagyon szükségem lenne egy tuono felső villakiflire... nem tud valaki valahol 1et???? :nemert


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 22., kedd 17:47 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41873
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Fazer1000 írta:
Srácok...

Nagyon szükségem lenne egy tuono felső villakiflire... nem tud valaki valahol 1et???? :nemert

küldj PÜ-t Pfvarinak ;)

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 22., kedd 17:53 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41873
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
zsolt

06703615623
Vagy őt próbáld

http://www.kepesmotor.hu/aprilia-sportmotor/p223876

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 22., kedd 17:57 
Offline
Igazi tag
Avatar

Csatlakozott: 2009. szept. 17., csüt. 14:47
Hozzászólások: 934
Tartózkodási hely: Rio de Soroksár
Vele motorozok: Yamaha FZ6 S
Szeva,
Piszok gyorsan nyomod.... motoron is ilyen vagy?? Mert akkor csak a rendszámodat fogom olvasgatni... hehe


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 22., kedd 17:59 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41873
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Fazer1000 írta:
Szeva,
Piszok gyorsan nyomod.... motoron is ilyen vagy?? Mert akkor csak a rendszámodat fogom olvasgatni... hehe

Nem a sebesség ;)
Az odafigyelés!

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 22., kedd 18:00 
Offline
Fanatikus fórumlakó
Avatar

Csatlakozott: 2008. aug. 12., kedd 17:31
Hozzászólások: 3168
Tartózkodási hely: Bp. Csepel
Vele motorozok: RSV FACTORY
Kenyér írta:
ZsoltK írta:

ps.: ha olvasol angolul, adok könyvet :)

Olvasok én bárhogy ,csak nem értem :hihi
Gyorskötöző felugrik ;)
Az a baj, rég álltam ki a motorral. De a napokban előkell kotorni.
Bár az is tény, hogy inkább a pályán szeretném belőőni.
Utcán annyira nem érdekes...

Ami a pályán jónak fog tűnni, az nagyon kemény lesz az utcán!
Főleg itt, Hungary-ban! :hihi
De csináld, mert csak így lesz valami elérhető! Sok sikert! :ok

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Fh8Ic6MbtoU


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 22., kedd 18:05 
Offline
Fanatikus fórumlakó
Avatar

Csatlakozott: 2008. aug. 12., kedd 17:31
Hozzászólások: 3168
Tartózkodási hely: Bp. Csepel
Vele motorozok: RSV FACTORY
Ja, még valami!
Mielőtt nagyon eltekersz mindent, mérd le, hogy hogyan áll most a mocid, vagy azt jegyezd le, hogy hová vannak tekerve most a cuccok!
A mérés alatt értem, hogy futómű berugózása motorod saját súlya alatt, illetve milyen a magassága pl. a keréktengelynek valami stabil ponthoz (alsó kifli, ülés idom, segéd váz, stb.) viszonyítva. Mindenhol ilyeneket olvastam, és itt is van valaki, aki pont az alapbeállításokat kergeti a futóműhöz.
Ne feledd, ha a hátulját megemeled, meredekebb lesz a villaszög, illetve ugyan ez, ha az elejét lejjebb engeded!

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Fh8Ic6MbtoU


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 22., kedd 18:07 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41873
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Elméletileg megvan a gyári beállítás. Oda mindig vissza tudom tekerni.
utcán már most is kemény ;)

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 22., kedd 18:16 
Offline
Fanatikus fórumlakó
Avatar

Csatlakozott: 2008. aug. 12., kedd 17:31
Hozzászólások: 3168
Tartózkodási hely: Bp. Csepel
Vele motorozok: RSV FACTORY
Kenyér írta:
Elméletileg megvan a gyári beállítás. Oda mindig vissza tudom tekerni.
utcán már most is kemény ;)

Nem lesz egyszerű!

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Fh8Ic6MbtoU


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 23., szer. 12:43 
Offline
Igazi tag
Avatar

Csatlakozott: 2009. júl. 30., csüt. 7:57
Hozzászólások: 278
Vele motorozok: RSV 1000 R Factory
Atya,
kicsit pontosítanék. Amiről olvastál az az úgynevezett "Sag". Ebből van rider sag és static sag. Az ajánlás szerint a rider sag-nek ennek 25 - 37 mm között kell lennie. A sag nagyjából annyit jelent, hogy a teljesen kitekert csillapítás mellett felállítod a motort két kerékre. Jól megrugóztatod az elejét és hátulját is, majd mérsz. Elől, a porvédő széle és a teleszkópláb között. Hátul valami fiksz ponthoz az idomon a keréktengely fölött és a föld között.

Ezután ráülsz teljes menetfelszerelésben, felveszed a szokásos pozíciód, rugóztatsz és mérsz. Igen, ehhez legalább 2 ember kell. A két mért érték közötti különbség a sag. De ... ez a módszer akkor működik, ha a rugók a te súlyodhoz vannak gyárilag hangolva. Ha túl könnyű, vagy túl nehéz vagy, akkor a sag beállításával még simán felüthet - lehet kemény a futómű. Tehát ha te kilógsz az átlagból, akkor marad az amit lent írtam.

A sag leginkább arra alkalmas, hogy rágyere: rugókat kéne cserélned. Jó a sag, de felüt a futómű, puha a rugó. Jó a sag, de nem használod ki a rugóutat, kemény a rugó. Röviden, tömören ennyi :)

A másik az elejének - hátuljának emelése, süllyesztése.
Azt szokták gondolni, hogy a kettő ekvivalens, pedig nem. Nagyon nem. Valóban igaz, hogy csökken - nő a villaszög, utánfutás amikor az elején - hátulján machinálsz. Ilyen szempontból tényleg mindegy. Viszont van két másik fontos dolog. Tömegközéppont helyzete és a kigyorsítás alatti erőhatások a lengővillán. Ezeket egyáltalán nem azonos módon befolyásolja az emelés – süllyesztés az elején és hátulján. Most csak az elsőről beszélek, mert a másodikat még nem teljesen értem ;)

Amikor az elejét süllyeszted, akkor csökkented az utánfutást, villaszöget és !lejjebb kerül a tömegközéppont!. Ezzel elvileg könnyebb dönthetőséget érsz el a bemeneti íven, ugyanakkor a kanyar közepén és kigyorsítás alatt instabilabb lesz a gép az alacsonyabb tk miatt.

Na most ha a hátulját emeled, akkor ugyanúgy csökken a villaszög és az utánfutás, de a tömegközéppont emelkedik. A bemeneti íven ugyanúgy javul a dönthetőség, de a magasabb súlypont miatt több erőt igényel. A kanyar közepén és kigyorsítás alatt viszont nő a stabilitás a magasabb súlypont miatt (emlékezzetek a kínai cirkuszi trükkre: tányér pörgetése egy 7-8 méteres rúd végén. A trükk a rúd hossza. Ha nem lenne annyira hosszú - tömegközéppont magasan az alátámasztáshoz képest - akkor nem tudnák a trükköt megcsinálni mert elrepülne a tányér a faszba)

Megjegyzésként annyit, hogy a rugó előfeszítés erősen befolyásolja a villaszöget, utánfutást, tömegközéppont nyugalmi helyzetét. Ergo ezzel kell kezdeni. Ha ez megvan, lehet elkezdeni hangolgatni. Addig fölösleges is belekezdeni.

Kicsit hosszú lett, de remélem érthető :)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 23., szer. 14:43 
Offline
Fanatikus fórumlakó
Avatar

Csatlakozott: 2008. aug. 12., kedd 17:31
Hozzászólások: 3168
Tartózkodási hely: Bp. Csepel
Vele motorozok: RSV FACTORY
Én értem, Kenyéren van a hangsúly!

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Fh8Ic6MbtoU


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 23., szer. 15:32 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41873
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Marad így :hihi
Ezt tavasszal el kell kezdeni,hogy télire jó legyen :hihi
Adjatok egy telefonszámot :hihi
Asszem össze kell röffennem NFL-el :nemert

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 23., szer. 16:42 
Offline
Igazi tag
Avatar

Csatlakozott: 2009. júl. 30., csüt. 7:57
Hozzászólások: 278
Vele motorozok: RSV 1000 R Factory
Kenyér írta:
Marad így :hihi


Sejtettem :) Annyira egyébként nem vészes, csak nagyon oda kell figyelni és felírni mindíg mit tapasztaltál. 2-3 nap alatt meg is van. Folyamatos motorozás mellett :D


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 23., szer. 16:43 
Offline
Fanatikus fórumlakó
Avatar

Csatlakozott: 2009. máj. 25., hétf. 8:14
Hozzászólások: 3011
Tartózkodási hely: Bóly
Vele motorozok: Hébér + szóda....
Pár kép segítségképpen


Csatolmányok:
DSCF2281.JPG
DSCF2281.JPG [ 882.92 KiB | Megtekintve 1913 alkalommal. ]
DSCF2280.JPG
DSCF2280.JPG [ 895.64 KiB | Megtekintve 1913 alkalommal. ]

_________________
Fröccs: Akik nem csak mesélnek róla!
Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 23., szer. 16:46 
Offline
Fanatikus fórumlakó
Avatar

Csatlakozott: 2009. máj. 25., hétf. 8:14
Hozzászólások: 3011
Tartózkodási hely: Bóly
Vele motorozok: Hébér + szóda....
Követkető 2


Csatolmányok:
DSCF2283.JPG
DSCF2283.JPG [ 882.05 KiB | Megtekintve 1918 alkalommal. ]
DSCF2282.JPG
DSCF2282.JPG [ 878.71 KiB | Megtekintve 1915 alkalommal. ]

_________________
Fröccs: Akik nem csak mesélnek róla!
Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 23., szer. 16:47 
Offline
Fanatikus fórumlakó
Avatar

Csatlakozott: 2009. máj. 25., hétf. 8:14
Hozzászólások: 3011
Tartózkodási hely: Bóly
Vele motorozok: Hébér + szóda....
És az uccsók:


Csatolmányok:
DSCF2285.JPG
DSCF2285.JPG [ 886.9 KiB | Megtekintve 1917 alkalommal. ]
DSCF2284.JPG
DSCF2284.JPG [ 875.12 KiB | Megtekintve 1913 alkalommal. ]

_________________
Fröccs: Akik nem csak mesélnek róla!
Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Futómű-Fék
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 23., szer. 16:48 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41873
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
ZsoltK írta:
Kenyér írta:
Marad így :hihi


Sejtettem :) Annyira egyébként nem vészes, csak nagyon oda kell figyelni és felírni mindíg mit tapasztaltál. 2-3 nap alatt meg is van. Folyamatos motorozás mellett :D

Végül is, lapon fordulok így is-úgy is. Annyira nagyon lassú sem vagyok. És ez futómű még így is csilagokkal jobb,mint a k5-ös gixeremé volt.
Csak a tudásvágy...
Egyébként nemkizárt, hogy még idén nekiesek a futóműbuzizásnak. :ok
Nemigen szoktam annyibahagyni semmit. még ha mondom se ;)

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4000 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 200  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség