Technika-összevont topik

Beszélgetések, túrák, viccek, adok-veszek,
friss motoros hírek, cikkek, és minden ami motorozás.
Avatar
nitrobi
Moderátor
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2009. aug. 11., kedd 22:01
Vele motorozok: pegaso strada 650
Tartózkodási hely: Budapest XXI. ker.
Kapcsolat:

Re: Egyébb kiegészítők,praktikus-szép kütyük!

Hozzászólás Szerző: nitrobi »

Mint praktikus kütyü:

Napelemes aksitöltő
Csak fel kell szerelni a kolektort, egy kábel az aksira, amikor a moci pihen és csatlakozó csatlakoztatva akkor is felügyelett alatt van az aksi :)


Kép

Kép

Kép
Kép
Avatar
Tocka
Kíváncsi
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008. dec. 16., kedd 21:14
Vele motorozok: Swalbe
Tartózkodási hely: Békés megye, Csanádapáca
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: Tocka »

üdv!

végig olcastam az összes betűt. :D
rájöttem hogy nekem is szarakszik. valamikor nem akar indítani és a műszerfalat is lenullázza. Hevarom akinek szintén Falco-ja van annak is ezt csinálja.
13.7V ig felmegy a műszerfalon a töltés. terhelés alatt, féklámpa + fényszóróknál már nincs meg ez a teljesítmény.

Idegesítő hogy a legjobb pillanatban nem akar indítani, aztán a nagy izgalomban betekeri :box

tehát, mit tegyek?
Avatar
ZsoltK
Igazi tag
Hozzászólások: 278
Csatlakozott: 2009. júl. 30., csüt. 7:57
Vele motorozok: RSV 1000 R Factory
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: ZsoltK »

Na, pupákok :)

A topic indítóban van két rajz mellékelve. Eddig csak azt meséltem el, hogy a két bekarikázott piros micsoda, de van még azon a rajzon piros nyíl, meg zöld vonal. Azok is legalább annyira fontosak:attól lesz jó a töltés.

Ha megnézitek a rajzokat, akkor látszik, hogy a feszültség szabályzóból (felső rajz 22-es - mille, alsó 20-as - RSV) az áram két vezetéken indul a biztosítékok és az akkumulátor felé. Ez jó, mert két 2mm átmérőjű dróton megy a delej. Csakhogy … a rajzon az is látszik, hogy az olaszok nagyon bátrak voltak, a két vezetékből csinálnak egyet. Na igen … itt aztán nő az ellenállás, esik a feszültség, lehet sorolni, de be ragozzuk, buta megoldás.

Tehát a módosítás elég egyértelmű. A zöld vonalak mutatják azokat a vezetékeket, amiken a töltés az akksi felé megy. Ezt az utat kell megerősíteni még egy 2mm átmérőjű vezetékkel. Ezt a betoldást jelölik a piros nyilak. Megint csak nem ördöngösség, ugyanazok kellenek hozzá, mint az előző módosításhoz. Arra érdemes figyelni, hogy a biztosítékot ne hagyjuk ki, azaz ne vezessük a vezetéket közvetlenül az akkumulátor sarukra. Az egyik vezetéket a fesztszabályzótól a biztosítékig, a másikat a biztosítéktól az akkusaruig kell húzni.

Én magam ezt már a visszaadott motoron nem csináltam meg, de az amcsik esküsznek rá – fotók is vannak - 14.7-ig is felszalad a töltés a módosítás után.

Ja, és apró megjegyzés: a feszültséget a műszerfal csak hozzávetőlegesen mutatja, a pontos méréshez le kell szerelni az ülést és az akkumulátor sarkainál kell mérni multiméterrel. Az a tuti.
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Na jó! Zsoltk megengedem,hogy átkábelezd a motoromat! :ok
Avatar
ZsoltK
Igazi tag
Hozzászólások: 278
Csatlakozott: 2009. júl. 30., csüt. 7:57
Vele motorozok: RSV 1000 R Factory
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: ZsoltK »

Na nem. rontsa el mindenki maga ;)
Avatar
Zolee
Igazi tag
Hozzászólások: 1012
Csatlakozott: 2008. szept. 21., vas. 9:57
Vele motorozok: Hyosung GT650R
Tartózkodási hely: Csorna
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: Zolee »

Én kihagytam a biztosítékot, vagyis direktbe kötöttem "bátor vagyok smájli" és már több mint 1 éve így müxik, és 14.5 fölött van az áram!
Avatar
ZsoltK
Igazi tag
Hozzászólások: 278
Csatlakozott: 2009. júl. 30., csüt. 7:57
Vele motorozok: RSV 1000 R Factory
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: ZsoltK »

Zolee írta:Én kihagytam a biztosítékot, vagyis direktbe kötöttem "bátor vagyok smájli" és már több mint 1 éve így müxik, és 14.5 fölött van az áram!


Ezt is lehet. Egészen addig nincs vele gond, amíg a biztosítékra nincs szükség. Azaz, amíg zárlatos nem lesz az elektromos rendszer valahol. Ha ez megtörténik, akkor viszont nagyon ronda dolgokat tud csinálni. Lehet biztosíték nélkül kötni, csak nem az igazi :D Azért írtam, hogy mindenki tisztában legyen vele mit "kockáztat". Aztán mindenki úgy csinája, ahogy neki jó :yep
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Végül is töltés... Nemrég belinkelt valaki egy napelemes akutöltőt. Az elég áramot tud szolgáltatni az akumulátor téli karbantartásához? Hol lehet kapni,meglesni? Esetleg tudja vki mennyibe kerül?
Avatar
nitrobi
Moderátor
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2009. aug. 11., kedd 22:01
Vele motorozok: pegaso strada 650
Tartózkodási hely: Budapest XXI. ker.
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: nitrobi »

Kenyér írta:Végül is töltés... Nemrég belinkelt valaki egy napelemes akutöltőt. Az elég áramot tud szolgáltatni az akumulátor téli karbantartásához? Hol lehet kapni,meglesni? Esetleg tudja vki mennyibe kerül?


Én linkeltem. Természetesen Nagy Britanniában kapható. :cry: (érdekes, hogy ott kevés a napsütés és mégis veszik)
Valami ár volt ott, azt hiszem rendelhető is, nem tudom, hogy kishazákba postáznak-e.

Az apriliaforum.com on leltem rá. Megkeresem?
Kép
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Már találtam ;) hajósboltba lehet kapni! Árat nem figyeltem,mert telóról netezek,és kicsit macerás,de otthon meglesem majd ! Utánnanézek a töltésésének...
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Már találtam ;) hajósboltba lehet kapni! Árat nem figyeltem,mert telóról netezek,és kicsit macerás,de otthon meglesem majd ! Utánnanézek a töltésésének...
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Egyébb kiegészítők,praktikus-szép kütyük!

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Keresd a fórumon Döme78-at és 20 euróért neked is lehet saját rendszámtartód!

24042009074.jpg

01052009078.jpg
Avatar
nitrobi
Moderátor
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2009. aug. 11., kedd 22:01
Vele motorozok: pegaso strada 650
Tartózkodási hely: Budapest XXI. ker.
Kapcsolat:

Re: Egyébb kiegészítők,praktikus-szép kütyük!

Hozzászólás Szerző: nitrobi »

Találtam egy oldalt, miszerint a cég egyedi üléseket készit, vagy felújtja a régit.
Egyedivé és komfortossá lehet vele tenni kedvencünket, nem beszélve a praktikus üllésfűtésről.

http://www.tommot.hu/

A SuperBike újságban is voltak
Kép
Avatar
Dino
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 3011
Csatlakozott: 2009. máj. 25., hétf. 8:14
Vele motorozok: Hébér + szóda....
Tartózkodási hely: Bóly
Kapcsolat:

Re: Carbon-üvegszál-egyébb nyalánkság!

Hozzászólás Szerző: Dino »

Gajan itt van ötlet:
Fröccs: Akik nem csak mesélnek róla!
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Futómű-Fék

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Kedves Atya!
Felhívnám a figyelmed a futómű topikra!
ÉS ezútn a sajátomat is!
lehet itt kellet volna kérdeznem :hihi
Avatar
Atya67
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 3168
Csatlakozott: 2008. aug. 12., kedd 17:31
Vele motorozok: RSV FACTORY
Tartózkodási hely: Bp. Csepel
Kapcsolat:

Re: Futómű-Fék

Hozzászólás Szerző: Atya67 »

Jéééééééééééééééééééé......................!!!!!!!!!!!!!!

Na akkor csapjunk bele!

Én azt hallottam, hogy minden jó versenyző aránylag "puha" beállítottságú futóművel megy.
Mégpedig azért, mert így a gumi a létező legtöbbet tud az aszfalton lent maradni.
De!
Az eleje ha nem engedi besüllyedni a vasat, akkor állítólag hamarabb megcsúszik, a hátulja emelkedik, stb-stb, ráadásul felesleges többlet terhelésnek teszi ki a pilótát. Ám azt, hogy mennyire és hogyan süllyed be, a gátló is befolyásolja.
Innentől ez már egy külön tudomány, ám folytassuk.
Tegyük fel, hogy a teló rendesen besüllyed, és a gátló is jó hozzá.
A kirugózást is be kell lőni a gátlóval együttesen!
Azért (ezzel nem kezdünk mondatot), mert az útegyenetlenségek miatt ha ez túl kemény, túl feszes, akkor az első kereked az útegyenetlenségekről felemelkedve fog tovább haladni. Márpedig a cél, hogy talajon legyen.
Itt is meg kell találni a kompromisszumot.
(Nekem pl. érzésem szerint túl lágy volt gyárilag. Azt éreztem, hogy féktáv végén mikor felengedem az első féket, és közben már fordulnék be, úgy fellökte az elejét a rugó, hogy simán elmentem az ívről kifelé. Miután kissé keményebbre állítottuk a kirugózás csillapítását, megszűnt ez a dolog. Hozzá teszem, az enyém rendesen "el van állítva" a gyárihoz képest.)
A hátuljához ennél is hülyébb vagyok.
Amit biztosan tudok, az az, hogy ha túl feszesre van hangolva a berugózásod, akkor kigyorsításnál hamar elemeli az elejét, illetve nem tudom, hogy ekkor, vagy a másik végletnél - a túl lágynál? - eltolja az íven kifelé.
A cél itt as az, hogy mindig tapadjon a hátsó guma.
Az biztos, hogy ha tűl lágy, akkor hintalovon fogod magad érezni.

Uff, én beszéltem!
Várom az okosságokat én is ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Fh8Ic6MbtoU
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Futómű-Fék

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Akkor elmondom mit érzek a gépen mikor ringezek :geek:
A hátulja:
Pontos,precíz,nem pattog el,és sak minimálisan sűlyed meg.
Úgy is mondhatnám,hogy űberkirály!
Természetesen kcsit hozzányúltam az eredeti beállításokhoz.
Teljesen lapon ha teligázt húzok, nagyon finoman,kontrolállhatóan kezdi elkezdi csúsztatni-kipörgetni a hátsó gumit.
Az eleje:
Megy, követi az ívet, de teljesen érésmentesen. csak úgy van. féktávon sem sűlyed meg.
Mégsem érzem,úgy mintha vascsövek elennének, tehát valamit dolgozik.
De a 7végén megpróbálok bele egy új elejét. Mert sajnos a fékem most sem az igazi. :nemert
bár az utóbbi időben azon is sokat hoztam.már csak félútig puhul fel :-?
Most próbálok szerezni egy 2004-es elejét a radiális nyergekkel.
Azt nemtudom, hogy a féktárcsa átmérője egyforma-e a 2 motornak :nemert
Avatar
Atya67
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 3168
Csatlakozott: 2008. aug. 12., kedd 17:31
Vele motorozok: RSV FACTORY
Tartózkodási hely: Bp. Csepel
Kapcsolat:

Re: Futómű-Fék

Hozzászólás Szerző: Atya67 »

Kenyér írta:Akkor elmondom mit érzek a gépen mikor ringezek :geek:
A hátulja:
Pontos,precíz,nem pattog el,és sak minimálisan sűlyed meg.
Úgy is mondhatnám,hogy űberkirály!
Természetesen kcsit hozzányúltam az eredeti beállításokhoz.
Teljesen lapon ha teligázt húzok, nagyon finoman,kontrolállhatóan kezdi elkezdi csúsztatni-kipörgetni a hátsó gumit.
Az eleje:
Megy, követi az ívet, de teljesen érésmentesen. csak úgy van. féktávon sem sűlyed meg.
Mégsem érzem,úgy mintha vascsövek elennének, tehát valamit dolgozik.
De a 7végén megpróbálok bele egy új elejét. Mert sajnos a fékem most sem az igazi. :nemert
bár az utóbbi időben azon is sokat hoztam.már csak félútig puhul fel :-?
Most próbálok szerezni egy 2004-es elejét a radiális nyergekkel.
Azt nemtudom, hogy a féktárcsa átmérője egyforma-e a 2 motornak :nemert

Álló helyzetben húzz első féket, és a saját erődből rugóztasd be párszor. Mindez előtt pl. egy műanyag gyorskötözőt tegyél valamelyik telószárra, DE NEM TÚL SZOROSAN!, és azon meglátod, meddig süllyed be az eleje.
Következő talikor szerintem össze tudod hasonlítani az enyémmel. Akkor lesz másra is rálátásod!
http://www.youtube.com/watch?v=Fh8Ic6MbtoU
Avatar
Zolee
Igazi tag
Hozzászólások: 1012
Csatlakozott: 2008. szept. 21., vas. 9:57
Vele motorozok: Hyosung GT650R
Tartózkodási hely: Csorna
Kapcsolat:

Re: Futómű-Fék

Hozzászólás Szerző: Zolee »

Azt mondják még az okosok,hogy egy jól eltalált friss telóolaj is csodákra képes és úgytudom azt is max 2 évente kell cserélni.. Kenyér, ha cserélsz első féket gondolj ki egy jó árat a régire, oszt hátha...
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Futómű-Fék

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Most néztem. A 04-es millén még nem is radiális a fék? :nemert
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 26 vendég