Technika-összevont topik

Beszélgetések, túrák, viccek, adok-veszek,
friss motoros hírek, cikkek, és minden ami motorozás.
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Carbon-üvegszál-egyébb nyalánkság!

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Davidzs gépe?? :shock:
Avatar
gajan
Igazi tag
Hozzászólások: 769
Csatlakozott: 2008. nov. 19., szer. 8:49
Tartózkodási hely: Debrecen
Kapcsolat:

Re: Carbon-üvegszál-egyébb nyalánkság!

Hozzászólás Szerző: gajan »

Kenyér írta:Davidzs gépe?? :shock:

nem....ez pók-é....6 havi munka....
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Carbon-üvegszál-egyébb nyalánkság!

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

gajan írta:
Kenyér írta:Davidzs gépe?? :shock:

nem....ez pók-é....6 havi munka....

És csak egy Ducati maradt :hihi
Pedig látom,Te mindent megtettél...
Avatar
gajan
Igazi tag
Hozzászólások: 769
Csatlakozott: 2008. nov. 19., szer. 8:49
Tartózkodási hely: Debrecen
Kapcsolat:

Re: Carbon-üvegszál-egyébb nyalánkság!

Hozzászólás Szerző: gajan »

Kenyér írta:
gajan írta:
Kenyér írta:Davidzs gépe?? :shock:

nem....ez pók-é....6 havi munka....

És csak egy Ducati maradt :hihi
Pedig látom,Te mindent megtettél...

:lo :lo :lo :lo :lo :lo :lo :lo :lo
:lo :lo :lo :lo :lo :lo :lo :lo :lo
Avatar
Steve Xtra
A celeb
Hozzászólások: 2718
Csatlakozott: 2008. júl. 30., szer. 7:04
Vele motorozok: Tuono racing '03
Tartózkodási hely: Inàrcs
Kapcsolat:

Re: Carbon-üvegszál-egyébb nyalánkság!

Hozzászólás Szerző: Steve Xtra »

Bocsánat ha egy kicsit nyers a szubjektív véleményem, de ez így elég rusnya :oops:
Kép
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Egyébb kiegészítők,praktikus-szép kütyük!

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Itt a legújabb újdonság a német LSL cégtől!
CNC-n készült alumínium fékfolyadék tartály "Brake Box" névre keresztelve mostantól rendelhető a Magyarországi kizárólagos forgalmazónál, az X-Bike-nál két féle színben (fekete és ezüst).
A Brake Box az első fékfolyadék tárolásához készült, az oldalán egy kis ablakkal, hogy egyszerűen kontrolálható legyen a folyadék szint.
Ennek a terméknek a kifejlesztésével 14 hónapot töltött a cég, hogy mint mindíg, csak tökéletes minőség kerüljön ki a felhasználókhoz!
A tartály felszerelő kittje jól használható a Kawasaki, Suzuki, Triumph és a Yamaha modellekhez.
A Honda és a KTM modelljeihez egy speciális tartóra van szükség.

A Brake Box eladási ára 22,500.-Ft, a tartó kitt a Honda és KTM modellekhez 1990.-Ft.
Cikk számok: 244BB01SW(fekete) és 244BB01SI(ezüst), tartó szett: 243-H82

Reméljük ez az LSL termék is olyan kedvelt és sikeres lesz, mint a többi!
Csatolmányok
lsl_tartaly.jpg
Avatar
ZsoltK
Igazi tag
Hozzászólások: 278
Csatlakozott: 2009. júl. 30., csüt. 7:57
Vele motorozok: RSV 1000 R Factory
Kapcsolat:

Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: ZsoltK »

zoner írta:Szerintem arra gondol, hogy a vékony vezetéket a fesszabályzótól erősebbre cserélni, hogy legyen valamennyi töltés. Jelentem, nálam valamennyi lett, de még mindig 13.7 a maximum, előtte 13 alatt volt.

uh... másik Falcon ki lett kötve a benzinszivattyú (drag ac-re csere miatt) és egyből 14.2-t mutatott a műszer. Azért ez fura :nemert Lehet, hogy a gyári AC ellustul egy idő után?

Én is meghallgatnék valami varázsló szakit, hogy mi a legegyszerűbb módja a töltési/indítási hibák megoldásának, mert ez évente egyszer biztosan előjön, amúgy teljesen elégedett és boldog vagyok :xd


Ez lenne az apropó és rögtön mellé egy pár fotó.
Kezdjük a "barna csatlakozóval". Konkrétan ezek nem az én fotóim, de emlékbe el van rakva otthon a kiszedett csatlakozó. Szóval a képek:
07tuono-brownconnector.jpg
07tuono-brownconnector.jpg (111.86 KiB) Megtekintve 2354 alkalommal

tuono-brownconnector2.jpg
tuono-brownconnector2.jpg (123.43 KiB) Megtekintve 2362 alkalommal
Avatar
Atya67
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 3168
Csatlakozott: 2008. aug. 12., kedd 17:31
Vele motorozok: RSV FACTORY
Tartózkodási hely: Bp. Csepel
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: Atya67 »

[quote="zoner"]Ez lenne az apropó és rögtön mellé egy pár fotó.
Kezdjük a "barna csatlakozóval". Konkrétan ezek nem az én fotóim, de emlékbe el van rakva otthon a kiszedett csatlakozó. Szóval a képek:
/quote]
Én már láttam ilyet, igaz, Yamahán.
Úgy oldottuk meg, hogy csoki kiugrott, vezetékek csoki nélkül egyszerűen összecsusszantak - ha jól emlékszem forrasztva lett?? -, és a büdös életbe többet nem volt gond vele.
De ez csak 1 megjegyzés....
http://www.youtube.com/watch?v=Fh8Ic6MbtoU
Avatar
ZsoltK
Igazi tag
Hozzászólások: 278
Csatlakozott: 2009. júl. 30., csüt. 7:57
Vele motorozok: RSV 1000 R Factory
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: ZsoltK »

Mint a topik nyitóban is látszik, elég rondán el tud olvadni a csatlakozó. Ez két dolog miatt kellemetlen: csökken a töltés, valamint erősen tűzveszélyes.

Sajnos, a csatlakozók állapotát biztonsággal csak úgy lehet ellenőrizni, ha a jobb oldali borítást leszedjük a motorról. Tuono esetén a víztartályt kell lecsavarozni (nem lekötni minden vezetéket, pusztán csak lecsavarozni). Jó eséllyel valami hasonló rondaságot fogunk találni. RSV esetében az egyik csatlakozó a blokk jobb oldalán a váz mögötti részen van, a másik pedig a fesszabályzó mellett, amit az oldalborítás jobb felső sarkán találunk a lámpaidom alatt. Valószínűleg a csatlakozó itt nem olvadt meg, mivel van hűtése. Ha a csatlakozó megolvadt, akkor a javításhoz már mindkét oldalidomot le kell szedni, valamint a víz és olajtartályokat is le kell csavarozni a vázról. Nem kell a vezetékeket lekötni, elég csak a felfogatás csavarjait kiszedni, így már tudjuk őket mozgatni a szereléshez.

Tuono esetén az egyik csati a víztartály mögött, a másik a két henger között található. Na ez az, amit nem nagyon fogunk látni, csak akkor ha a vezetéket a generátor felől kihúzzuk. De ne rohanjunk ennyire előre.

Javítás:
kell hozzá 2 mm átmérőjű sodort rézvezeték, forrasztóón (ólmos ajánlott ezüstös helyett), forrasztópáka, szigetelőszalag. Lehet természetesen a csatlakozó cseréjével is próbálkozni, de az a problémát igazán nem oldja meg: a csatlakozók keresztmetszete kicsi, emiatt túlmelegszenek ami a blokk mellett ahhoz vezet amit csatoltam.

Szóval: a barna csatlakozó két oldalán elvágjuk a vezetékeket.
Azzal a résszel, ami a fesszabályzóba megy nem lesz gondunk, csupaszoljuk, cinezzük.
A másik rész, ami a generátortól jön, már problémásabb. Valahogy kiműtjük a vezetéket a generátor felőli oldalon. Itt kevés a hely, meg eleve nehezen hajlik a vezeték, de azért ki lehet szedni. Csupaszolunk, cinezünk. Ezután levágunk 3 azonos hosszúságú darabot az új vezetékből. A hosszat érdemes úgy megválasztani, hogy kényelmesen tudjunk forrasztani a blokk jobb oldalán, még úgy is, hogy a betoldott vezetéket az injektorok között vezetjük majd el. Bő 30 centi elég.

Ezeket a vezetékeket is csupaszoljuk, majd cinezzük. Ezután a generátor vezetékeire ráforrasztjuk a toldást. Nem kell hatalmas ón göböket csinálnunk, de a csupaszolt - cinezett rész legyen legalább 5mm hosszú és lehetőleg a teljes hosszt használjuk ki, amikor a két vezetéket egymáshoz forrasztjuk. Ha 7-8 mm-re hagyjuk, az sem baj. Amikor ezzel megvagyunk, akkor a forrasztott részeket külön - külön szigeteljük, majd a három vezetéket feles átfedéssel körbetekerjük szigetelő szalaggal.

A váz belső oldalán elvezetjük a vezetékköteget a motor jobb oldalára. Érdemes nem az eredeti helyén - a hengerek találkozásánál - hanem a szívócsonk / injektorok között elvezetni, mivel itt jóval hidegebb a környezet.

A blokk jobb oldalán, már csak össze kell forrasztanunk a vezetékeket, szigetelni őket egyenként, tekercselni és megvagyunk. Tuono esetében kicsit bonyolultabb a dolog, mivel mind a két barna csatlakozó meg szokott olvadni. A legbiztosabb a forrasztás, de ebben az esetben a fesszabályzó, vagy a generátor meghibásodása esetén a vezetékeket szét kell forrasztani. Ami persze nem akkora gond.

Akinek a fenti forrasztgatós megoldás nem tetszikc és bontható kötést akar a generátor és a fesszabályzó között, az vegyen nagy átmérőjű kör alakú csatlakozókat (létezik késes, ilyen van most a motorodban, ez nem jó) és azt használja. De ebben az esetben is csak az egyik barna csatlakozót helyettesítse!

Hát nagyjából ennyi. Ez a változtatás a töltés szintjét 12.7 körüliről felnyomta 13.4 körülire (aksinál mérve) és 1500 km alatt sem volt vele semmi gond. Városi toporgás - országúti ékelés - hegyi szerpentin, nem olvadt el, nem égett meg, semmi probléma nem volt, csak a jobb töltés.

Fontos! Nem kell izgulni a sárga vezetékek sorrendiségén. Ez a három vezeték a három fázis a generátorban, teljesen mind1, milyen sorrendben kötjük őket össze szétszedés után - a három fázis a fesszabályzó szempontjából nézve - ekvivalens.

Mellékelve a Mille és RSV kapcsolási rajza, a csatlakozók pirossal bekarikázva.
Mille:
mille_circuit.png
mille_circuit.png (75.68 KiB) Megtekintve 2336 alkalommal


RSV:
rsv_1000_circuit.png
rsv_1000_circuit.png (56.52 KiB) Megtekintve 2342 alkalommal
Avatar
zoner
Igazi tag
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2009. márc. 27., pén. 11:14
Vele motorozok: Aprilia Falco
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: zoner »

ilyen olvadt barna csatlakozóm nekem is volt :) fesszabályzó csere lett belőle. Köszönjük a kimerítő leírást, szerintem a télen ez alapján újracsinálom az enyémet is...

tavaly még csak angolul találtam megoldást és nagyon jó, hogy van ez a fórum emberi nyelven és ilyen hasznos dolgok vannak benne.
Avatar
Zolee
Igazi tag
Hozzászólások: 1012
Csatlakozott: 2008. szept. 21., vas. 9:57
Vele motorozok: Hyosung GT650R
Tartózkodási hely: Csorna
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: Zolee »

Azért érdemes kimérni azt a 3 vezetéket ami a generátorból jön, mert mindegyiken kb 70volt kell, hogy legyen (egymásközt mérve mivel váltóáram). És testre mérve nem szabad értéket adnia. Naszóval, ha nincs meg a 70v vagy testremérve ad áramot akkor a generátor letestel-zárlatos-leégett valamelyik tekercs. Egyébként újratekercseltethető.
Avatar
Dino
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 3011
Csatlakozott: 2009. máj. 25., hétf. 8:14
Vele motorozok: Hébér + szóda....
Tartózkodási hely: Bóly
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: Dino »

Zolee írta:Azért érdemes kimérni azt a 3 vezetéket ami a generátorból jön, mert mindegyiken kb 70volt kell, hogy legyen (egymásközt mérve mivel váltóáram). És testre mérve nem szabad értéket adnia. Naszóval, ha nincs meg a 70v vagy testremérve ad áramot akkor a generátor letestel-zárlatos-leégett valamelyik tekercs. Egyébként újratekercseltethető.

Csak az a gond hogy 60 pénz az újra tekercselés.....
Fröccs: Akik nem csak mesélnek róla!
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Carbon-üvegszál-egyébb nyalánkság!

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Eltűnt a topikgazdája...
Gajan!
GAAAJJJAAANNN!!!! :hy
Avatar
Zolee
Igazi tag
Hozzászólások: 1012
Csatlakozott: 2008. szept. 21., vas. 9:57
Vele motorozok: Hyosung GT650R
Tartózkodási hely: Csorna
Kapcsolat:

Re: Töltés - vezetékezés - csatlakozó

Hozzászólás Szerző: Zolee »

Dino írta:Csak az a gond hogy 60 pénz az újra tekercselés.....

Keress másik kisiparost, aki max 30-ért megcsinálja neked! :ok
Avatar
Dino
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 3011
Csatlakozott: 2009. máj. 25., hétf. 8:14
Vele motorozok: Hébér + szóda....
Tartózkodási hely: Bóly
Kapcsolat:

Re: Carbon-üvegszál-egyébb nyalánkság!

Hozzászólás Szerző: Dino »

Nem túl jó a kép, de talán látszik valami belőle:
Fröccs: Akik nem csak mesélnek róla!
Avatar
gajan
Igazi tag
Hozzászólások: 769
Csatlakozott: 2008. nov. 19., szer. 8:49
Tartózkodási hely: Debrecen
Kapcsolat:

Re: Carbon-üvegszál-egyébb nyalánkság!

Hozzászólás Szerző: gajan »

Kenyér írta:Eltűnt a topikgazdája...
Gajan!
GAAAJJJAAANNN!!!! :hy
csodálkszol?????
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Carbon-üvegszál-egyébb nyalánkság!

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

gajan írta:
Kenyér írta:Eltűnt a topikgazdája...
Gajan!
GAAAJJJAAANNN!!!! :hy
csodálkszol?????

He?!
Tán megjavult? :ok
Avatar
Dino
Fanatikus fórumlakó
Hozzászólások: 3011
Csatlakozott: 2009. máj. 25., hétf. 8:14
Vele motorozok: Hébér + szóda....
Tartózkodási hely: Bóly
Kapcsolat:

Re: Carbon-üvegszál-egyébb nyalánkság!

Hozzászólás Szerző: Dino »

Kenyér írta:
gajan írta:
Kenyér írta:Eltűnt a topikgazdája...
Gajan!
GAAAJJJAAANNN!!!! :hy
csodálkszol?????

He?!
Tán megjavult? :ok

Majd ha megcsinálja végre!!!! :hihi :hihi :hihi :hihi
Fröccs: Akik nem csak mesélnek róla!
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41873
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Futómű-Fék

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

Két dolgot szeretnék megcsinálni télen Millikémen.
1,kicserélni az első villában lévő rugókat.
Kérdés mennyivel tud többet egy Öhlins rugo,mint egy hyperpro?
Éri-e a külnbséget?Próbálta-e már valaki?
2,főfékhenger
Azt pediglen radiálisra cserélem, mert jelenleg hamar elpuhul a fékem(betét,és olajcsere már volt,kicsit segített,de keveset);
Itt mennyire számít a márka, az átmérő...
És egy extra kérdés!
Hogyan tudnék a legolcsóbban 3-4 cm-el szélesebb kormánycsutkákhoz jutni?
Tipp?5let?
Avatar
Steve Xtra
A celeb
Hozzászólások: 2718
Csatlakozott: 2008. júl. 30., szer. 7:04
Vele motorozok: Tuono racing '03
Tartózkodási hely: Inàrcs
Kapcsolat:

Re: Futómű-Fék

Hozzászólás Szerző: Steve Xtra »

Kenyér írta:Hogyan tudnék a legolcsóbban 3-4 cm-el szélesebb kormánycsutkákhoz jutni?
Tipp?5let?

Borsai Szabinál (X-bike) LSL márkájú szerintem ár- érték arányban legjobb. (Nem elesel :D )
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég