Dél-Amerikából származó hírek és fotók alapján javában készül a népszerű 250-esek utódja. Hasonló képeket már láthattunk ez enduró verzióról, az XRE 300-ról is, most a lehetséges naked verzió lepleződött le. A kiszivárgott hírek szerint Brazíliában gyártják majd a motort, egyhengeres, négyütemű blokkja 26 lóerős lesz és természetesen megfelel majd az Euro 3-as követelményeknek. Európában valószínűleg marad a CBF típusnév, de hivatalos információk még nem érkeztek a Hondától.
Meg nem erősített információk szerint Talmácsi Gábor, Yuki Takahashi helyére pályázik a Scot Honda királykategóriás alakulatánál!
(Talma 2006-ban már volt a Scot Honda - akkor Humangest Honda - versenyzője, azonban a 125-ben)
Ma délután olyan meg nem erősített hírek/információk jutottak el hozzánk, melyek szerint Talmácsi Gábor egykori kenyéradójánál (akkoriban még Humangest Honda néven futott és csak 125-ös, valamint 250-es csapatuk volt) köthet ki, azonban ezúttal királykategóriás csapatban. A Scot Honda japán versenyzője, Yuki Takahashi, alatt ugyanis állítólag nagyon rezeg léc, ami nem is csoda, hiszen tavaly Andrea Dovizioso bizony tudott egy-két szép eredményt felmutatni az ezüstre festett Honda nyergében. Ebben az idényben azonban eddig csak maximum a mezőny végében láthattuk kullogni a szatellit Honda alakulatának motorját, így könnyen előfordulhat, hogy a jobb eredmények reményében Takahashi helyére Talmácsi Gábor kerül. Mindebben csak az az egyetlen "probléma", hogy a Honda egyetlen királykategóriás japán versenyzője, az Takahashi, és ennek fényében nem biztos, hogy olyan zökkenőmentesek a tárgyalások, hiszen a Hondának nyílván fontos, hogy egy japán motorosa is legyen a mezőnyben.
A megállapodásban talán az is segíthet Talmácsiéknak, hogy új főszponzor van a láthatáron, már ami a magyar motorost illeti, azonban ismét csak azt kell mondanunk, hogy sajnos ez az információ sem nyert még megerősítést. (Ez a bizonyos új szponzor lenne a Magyar Nagydíj „támogatója”/szponzora is legalább 3 éven keresztül) Nem tudni, hogy a hivatalos bejelentésig még mennyit kell várni, ugyanis a Faster Managament előzetes tájékoztatása szerint a mai nap során fogják Talmácsiék közölni, hogy hogyan tovább, így bizonyára hamarosan megtudjuk majd, hogy a hír igaz-e, miszerint Talma ezentúl, a királykategóriában húzza majd a gázt. Most akkor magyar motoros a legnagyobbak között? Természetesen, amint lesznek megerősített és biztosan hiteles információink, azt azonnal a kedves olvasóink tudtára fogjuk adni!
Az 1400GTR jövőre debütáló kiadásában infravörös éjjellátó, ütközésre figyelmeztető rendszer, és head-up display debütálhat.
A Kawasaki 1400GTR eleve a technológiailag legfejlettebb motorkerékpárok csoportjába sorolandó változó szelepvezérlésének, kulcsnélküli indításának vagy guminyomás érzékelő- és figyelmeztető rendszerének hála, de a következő generációs GTR a csúcstechnológiás játékszerekből még ennél is többet kaphat, a Kawasaki több új, forradalmi újdonságot kíván bevezetni zászlóshajójának 2010-re várható új kiadásában.
Már nem számít abszolút újdonságnak az éjjellátó berendezés az utakon, a világ legdrágább luxusautóiban, S-Mercedesekben, 7-es BMW-kben a tehetősebbek már találkozhattak a legerősebb xenon fényszórók hatósugarán bőven túllátó infravörös kamerák képeit használó, majd azt a sofőr elé vetítő rendszerekkel, de hogy valaki motorkerékpárba integrálja a technológiát, arra még nem volt példa.
De most a Kawasaki – állítólag – kifejlesztette saját infravörös éjjellátó rendszerét, ami a BMW autóiban használt megoldáshoz hasonlítható leginkább. A rendszer lelkét egy pár (két darab) infravörös kamera jelenti, melyeket a visszapillantó tükrökben, áttetsző búrák alá rejtenek. A kamerák hosszú hullámhosszú, ún. „messzi infravörös” kamerák, látótávolságuk 300 méternél is több, így bőven messzebbre látni segítségükkel, mint amennyire az 1400GTR reflektoraival valaha ellátnánk. A hosszú hullámhossz ráadásul azt is jelenti, hogy a BMW autók éjjellátójához hasonlóan inkább hőkamerának fogható fel, így rendkívül jó az út szélén bóklászó gyalogosok és vadállatok, vagy bármi olyan tárgy felismerésében, ami hőt termel. Ellenben a háttérrel megegyező hőmérsékletű tárgyakat már nehezebben venni észre a műszerfalon helyet kapott LCD-kijelzőn.
A BMW és a Kawasaki hosszú hullámhosszú éjjellátójával ellentétben a Mercedes rövid hullámhosszú, ún. „közeli infravörös” kamerákat használ, melyek az autó elejébe épített infravörös lámpa – szabad szemmel láthatatlan – fényét jelenítik meg a hollywoodi filmekből ismert zöldes színárnyalatban, függetlenül a képen látható dolgok hőkibocsátásától. Motorkerékpáron logikusabb a BMW-s, „hőkamerás”, hosszú hullámhosszon működő megoldás, mivel ez nem igényel egy extra infravörös fényforrást, aminek a motor fejidomában kellene helyet találni.
A Kawasaki éjjellátója aktív rendszer lesz, azaz nem kell majd folyamatosan a műszerfalon derengő képernyőt vizslatnunk. A kettős kamera miatt a motor fedélzeti számítógépe a felbukkanó tárgyak távolságát is képes lesz kiszámítani, majd a sisakunkban található hangszórókon keresztül a Bluetooth kapcsolat segítségével „szólni fog”, ha veszélyt érzékel. Tekintve a technológia elérhetőségét, valamint a Kawasaki által benyújtott részletes szabadalmi rajzokat, több mint valószínű, hogy rövidesen – akár széria felszerelésként, akár feláras extraként, de – meg fog jelenni az éjjellátó motorkerékpárokon is, elsőnek a Kawasaki GTR-en.
De a legkisebb japán gyár nem csak az éjjellátás problémáján dolgozik: a szabadalmi rajzok egy sisakra szerelhető head-up display-ről, a szem elé információt vetítő rendszerről is szólnak, amivel akár az éjjellátó képét is meg lehetne jeleníteni közvetlenül a motoros szeme előtt, így egyszerre láthatnánk a valós és az infravörös képet. Nappal a head-up display a motor adatait (sebességet, fordulatszámot, benzinszintet, vagy bármely számokkal kifejezhető adatot) mutatná.
Máris balhé Németh Balázs körül? németh balázs balatonring team
A Blikk bulvárlap mai számában megjelent cikk szerint a Balatonring megpróbálja kisemmizni a Németh Balázs mögött álló Racing Managementet. Még öt évig érvényes a szerződésük, amelybe beletartoznak a korábban olyan sokat emlegetett média- és kommunikációs jogok.
A közölt információk szerint Balogh Róbert, a Racing Management tulajdonosa hozzájárult, hogy Balázs elinduljon Mugellóban. Azonban hiába volt leegyeztetve egy azt követő közös tárgyalás, a Balatonring Team állítólag csak Németh-tel kíván szerződést kötni.
A versenyző is felmondta a szerződést: menedzsmentje szerint az indokok között valótlanságok szerepelnek. Balogh Róbert állítja, hogy a Balatonring Team etikátlanul járt el velük, akárcsak korábban Talmácsi Gáborral. A Racing Management ha kell, perre megy igazáért..
Rafay Krisztinának, a versenyző ügyvédjének Blikknek adott nyilatkozata szerint a menedzsment szerződést szegett – ha per lenne, a jog Balázs mellett áll. A Balatonring Team állítja, hogy addig nem is kezdték meg a tárgyalásokat, amíg a szerződésbontás lehetőségeit át nem vizsgálták.
A helyzet visszás, hisz megérthetjük az üzlettől eleső menedzsmentet, de elfogadható a csapat álláspontja is, hogy a saját versenyzőjük minden médiajogát és annak intézését a kezükben szeretnék tartani. Az igazság nem egyértelmű – de reméljük, kiderül.