Mille Futura

Technikai fórum, típusok szelektált bontásával!
Mille,Tuono,RXV,SXV,Pegaso,Rs,Mx,Rx,Falco,Futura,Caponord...
Topikok modellenként, problémánként..
Avatar
blazed
Kíváncsi
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2019. feb. 27., szer. 14:24
Vele motorozok: RST 1000 Futura
Tartózkodási hely: Budapest IX. ker.
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: blazed »

plazer írta:Ha rám hallgatsz Dunakeszire nem viszed, kb soha. Ha rendes szerviz kell akkor csak a Polyák Laci van Abonyban. Nincs messze, sokkal olcsóbb, ért hozzá és lelkiismeretes.
Mi a gond a Dunakeszivel? Vannak onnan rémtörténetek, rossz tapasztalatok? Nyilván az áraik az olyanok amilyenek, de ha azt vesszük, hogy Abony oda-vissza ~175km plusz ha ott hagyom a motort valahogy vissza is kell jutni Pestre (nincs futóm), majd újra lemenni a motorért, ami mind költség, akkor már nem is akkora fájdalom kifizetni a drágább árakat a közelebbi szervízben ahova elvisz a 104-es BKV busz vagy valamelyik kollégám és nem kell a logisztikával bajlódni. Viszont ha van valami más oka ami miatt nem ajánlod őket, azt természetesen tudni akarom! Nekem csak az a fontos, hogy a motor a lehető legjobb kezekben legyen, szóval ha meggyőző indokok szólnak ellenük, akkor ezentúl kerülöm őket.
Ismerősön keresztül ismerem a Gyöngyösi Robit Kecskeméten, aki szintén eléggé ért ezekhez a Rotax V2-esekhez, maga is egy ilyen blokkos Tuono-t hajt (nem tudom, hogy hajtja-e még) és több, mint 110 ezer kilométert tekert bele, állítólag ő is jó. Most elsőre mindenképp Dunakeszire akartam vinni, hogy lekérdezzem, mit és mikor csináltatott az előző tulaj, és ami azt illeti, nem volt rossz ötlet, mert így megbizonyosodhattam róla, hogy 1 éve volt akksi, olaj- és légszűrő, motorolaj, fékfolyadék csere és hibakód kiolvasás. A motor azóta szinte semennyit nem ment és így ezeket én most megspórolhatom, ami nem kis tétel.
Avatar
plazer
Moderátor
Hozzászólások: 39301
Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Vele motorozok: -
Tartózkodási hely: Göd
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: plazer »

blazed írta:
plazer írta:Ha rám hallgatsz Dunakeszire nem viszed, kb soha. Ha rendes szerviz kell akkor csak a Polyák Laci van Abonyban. Nincs messze, sokkal olcsóbb, ért hozzá és lelkiismeretes.
Mi a gond a Dunakeszivel? Vannak onnan rémtörténetek, rossz tapasztalatok? Nyilván az áraik az olyanok amilyenek, de ha azt vesszük, hogy Abony oda-vissza ~175km plusz ha ott hagyom a motort valahogy vissza is kell jutni Pestre (nincs futóm), majd újra lemenni a motorért, ami mind költség, akkor már nem is akkora fájdalom kifizetni a drágább árakat a közelebbi szervízben ahova elvisz a 104-es BKV busz vagy valamelyik kollégám és nem kell a logisztikával bajlódni. Viszont ha van valami más oka ami miatt nem ajánlod őket, azt természetesen tudni akarom! Nekem csak az a fontos, hogy a motor a lehető legjobb kezekben legyen, szóval ha meggyőző indokok szólnak ellenük, akkor ezentúl kerülöm őket.
Ismerősön keresztül ismerem a Gyöngyösi Robit Kecskeméten, aki szintén eléggé ért ezekhez a Rotax V2-esekhez, maga is egy ilyen blokkos Tuono-t hajt (nem tudom, hogy hajtja-e még) és több, mint 110 ezer kilométert tekert bele, állítólag ő is jó. Most elsőre mindenképp Dunakeszire akartam vinni, hogy lekérdezzem, mit és mikor csináltatott az előző tulaj, és ami azt illeti, nem volt rossz ötlet, mert így megbizonyosodhattam róla, hogy 1 éve volt akksi, olaj- és légszűrő, motorolaj, fékfolyadék csere és hibakód kiolvasás. A motor azóta szinte semennyit nem ment és így ezeket én most megspórolhatom, ami nem kis tétel.
Onnan csak rémtörténetek vannak.
1. Az én régi Tuono-mat ők csináltak garanciálisan mivel megállt az olajpumpája. Mikor megvettem lementem Lacihoz kb rögtön. A légszűrő házban volt egy 8-as anya... szóval ennyit az enyémről.
2. Most is van/volt olyan motor a Lacinál amit ott szervizeltek aminek az lett a következménye hogy a túlfeszített lánc szétcseszte a váltó kihajtó tengely csapágyát, meg elvezették az egyik kábelköteget ott ahol nem kellett volna és elégtek a vezetékek meg leégtek a gyújtó trafók...
Van még pár de szerintem a lényeg lejön ebből a két történetből is.
Gyöngyösi is jó, de akkor már Lacihoz is mehetsz. Igen tény hogy ott kell hagyni, meg kicsit macera csak sajnos ha jó szerelőt szeretnél akkor ez van Aprilia fronton.
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd
Avatar
blazed
Kíváncsi
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2019. feb. 27., szer. 14:24
Vele motorozok: RST 1000 Futura
Tartózkodási hely: Budapest IX. ker.
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: blazed »

plazer írta: Onnan csak rémtörténetek vannak.
1. Az én régi Tuono-mat ők csináltak garanciálisan mivel megállt az olajpumpája. Mikor megvettem lementem Lacihoz kb rögtön. A légszűrő házban volt egy 8-as anya... szóval ennyit az enyémről.
2. Most is van/volt olyan motor a Lacinál amit ott szervizeltek aminek az lett a következménye hogy a túlfeszített lánc szétcseszte a váltó kihajtó tengely csapágyát, meg elvezették az egyik kábelköteget ott ahol nem kellett volna és elégtek a vezetékek meg leégtek a gyújtó trafók...
Van még pár de szerintem a lényeg lejön ebből a két történetből is.
Gyöngyösi is jó, de akkor már Lacihoz is mehetsz. Igen tény hogy ott kell hagyni, meg kicsit macera csak sajnos ha jó szerelőt szeretnél akkor ez van Aprilia fronton.
Ú bakker mondjuk ezek tényleg hozzá nem értésről tesznek tanúbizonyságot. Azt hiszi az ember, hogy a márkaszervízekben bízhat, ott biztos tudják a dolgukat a szerelők de az a helyzet, hogy minden valamire való talpraesettebb szerelő nyit egy boltot saját maga mert maszekban sokszorosát keresi annak, amit egy szervízben fizetnek neki, és ebből fakadóan csak a rosszabb/tapasztalatlanabb szerelők maradnak ott.
Rendben köszönöm a tanácsot és megfogadom! Remélem a szelepfedél tömítés cserét és a szelephézag állítást azért meg tudják rendesen csinálni és nem csesznek el nekem valamit. Elvileg jövő héten hozom el tőlük motort.
A Gyöngyösi nekem azért lenne kézenfekvőbb mert Kecskeméten élnek barátok és család ezért könnyebben meg tudom oldani a dolog logisztikai részét, de észben tartom a Polyák Laci nevét is!
Avatar
plazer
Moderátor
Hozzászólások: 39301
Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Vele motorozok: -
Tartózkodási hely: Göd
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: plazer »

blazed írta:
plazer írta: Onnan csak rémtörténetek vannak.
1. Az én régi Tuono-mat ők csináltak garanciálisan mivel megállt az olajpumpája. Mikor megvettem lementem Lacihoz kb rögtön. A légszűrő házban volt egy 8-as anya... szóval ennyit az enyémről.
2. Most is van/volt olyan motor a Lacinál amit ott szervizeltek aminek az lett a következménye hogy a túlfeszített lánc szétcseszte a váltó kihajtó tengely csapágyát, meg elvezették az egyik kábelköteget ott ahol nem kellett volna és elégtek a vezetékek meg leégtek a gyújtó trafók...
Van még pár de szerintem a lényeg lejön ebből a két történetből is.
Gyöngyösi is jó, de akkor már Lacihoz is mehetsz. Igen tény hogy ott kell hagyni, meg kicsit macera csak sajnos ha jó szerelőt szeretnél akkor ez van Aprilia fronton.
Ú bakker mondjuk ezek tényleg hozzá nem értésről tesznek tanúbizonyságot. Azt hiszi az ember, hogy a márkaszervízekben bízhat, ott biztos tudják a dolgukat a szerelők de az a helyzet, hogy minden valamire való talpraesettebb szerelő nyit egy boltot saját maga mert maszekban sokszorosát keresi annak, amit egy szervízben fizetnek neki, és ebből fakadóan csak a rosszabb/tapasztalatlanabb szerelők maradnak ott.
Rendben köszönöm a tanácsot és megfogadom! Remélem a szelepfedél tömítés cserét és a szelephézag állítást azért meg tudják rendesen csinálni és nem csesznek el nekem valamit. Elvileg jövő héten hozom el tőlük motort.
A Gyöngyösi nekem azért lenne kézenfekvőbb mert Kecskeméten élnek barátok és család ezért könnyebben meg tudom oldani a dolog logisztikai részét, de észben tartom a Polyák Laci nevét is!
Nem mondom hogy minden munka amit kiadnak a kezük közül az alapvetően szar, attól függ ki csinálja volt ott régen egy jó szerelő de már nincs. Most nem tudod ki szerel nekik. Nekem ezek inkább intő jelek hogy ne vigyem oda a motort, habár lehet épp jól megcsinálnák, de mi van ha nem?
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd
Avatar
blazed
Kíváncsi
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2019. feb. 27., szer. 14:24
Vele motorozok: RST 1000 Futura
Tartózkodási hely: Budapest IX. ker.
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: blazed »

plazer írta: Nem mondom hogy minden munka amit kiadnak a kezük közül az alapvetően szar, attól függ ki csinálja volt ott régen egy jó szerelő de már nincs. Most nem tudod ki szerel nekik. Nekem ezek inkább intő jelek hogy ne vigyem oda a motort, habár lehet épp jól megcsinálnák, de mi van ha nem?
Teljesen igazad van. A motor előző tulaja oda vitte és azt mondta megbízhatóak, de tény, hogy ő már sok éve nem használta aktívan a motort ezért nem is járt Dunakeszin túl gyakran mostanában, szóval az ő véleménye inkább a régi időkből származik. Na mindegy most már izgulok, hogy hogyan kapom vissza a motort :roll:
pilota67
Új tag
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016. nov. 13., vas. 2:49
Vele motorozok: rst futura
Tartózkodási hely: Szeged- Magyarkanizsa
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: pilota67 »

Nem kell stresszelned magad előre szerintem, ha még nem volt baja a gépnek, csak rutinszerviz olajcserékkel... bármelyik gondoa szervizes megcsinálja. Viszont a szelepállításra kérdezz rá, feleslegesen ne bontogassanak meg mindent, elég tartós a konstrukció, az enyémben is hasonló a km, de most még nem kellett hozzányúlni. Lacihoz viszem én is amióta megvettem, elsősorban mert kizárólag csak apriliákat javít, tehát megvan az alaptapasztalata, és tudja a megbízható alkatrészbeszerzési forrásokat... Persze van egy-két jó szerelő rajta kivül is, itt inkább a bizalom a kérdés! Mivel sokat állt a géped, előbb kezdd el használni, hogy előjöjjönek olyan apeóságok, amivel időben kell foglalkozni. Nálam olajszivárgás jelentkezett, elöregedett o gyűrük miatt, filléres tétel volt javítani. Meg az elektromos rendszert érdemes vallatnod, fel van e javítva, a tulajok is és a szerelők is ismerik a tipus gyenge pontjait, időben megoldva nem lesz később gond vele... Várjuk a véleményed használat után... :)
Ja, van egy Futura kecskeméten is, majjd szólok neki van e kedve belépni ide.....
Avatar
blazed
Kíváncsi
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2019. feb. 27., szer. 14:24
Vele motorozok: RST 1000 Futura
Tartózkodási hely: Budapest IX. ker.
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: blazed »

pilota67 írta:Nem kell stresszelned magad előre szerintem, ha még nem volt baja a gépnek, csak rutinszerviz olajcserékkel... bármelyik gondoa szervizes megcsinálja. Viszont a szelepállításra kérdezz rá, feleslegesen ne bontogassanak meg mindent, elég tartós a konstrukció, az enyémben is hasonló a km, de most még nem kellett hozzányúlni. Lacihoz viszem én is amióta megvettem, elsősorban mert kizárólag csak apriliákat javít, tehát megvan az alaptapasztalata, és tudja a megbízható alkatrészbeszerzési forrásokat... Persze van egy-két jó szerelő rajta kivül is, itt inkább a bizalom a kérdés! Mivel sokat állt a géped, előbb kezdd el használni, hogy előjöjjönek olyan apeóságok, amivel időben kell foglalkozni. Nálam olajszivárgás jelentkezett, elöregedett o gyűrük miatt, filléres tétel volt javítani. Meg az elektromos rendszert érdemes vallatnod, fel van e javítva, a tulajok is és a szerelők is ismerik a tipus gyenge pontjait, időben megoldva nem lesz később gond vele... Várjuk a véleményed használat után... :)
Ja, van egy Futura kecskeméten is, majjd szólok neki van e kedve belépni ide.....
Ez az, hogy ez most nem a rutinszerviz. Mikor bevittem, hogy nézzék át, azt mondták, hogy minden pöpec, kivéve hogy a szelepfedél tömítés elöregedett és már látszik, hogy nem tömít rendesen, úgyhogy azt kicserélik, és akkor megegyeztünk abban, hogy ha már úgyis megbontják a szelepfedelet akkor mérjenek egy hézagot is, aztán ha kell, állítsák be. Szelepfedél tömítésük viszont nem volt raktáron, úgyhogy rendeltek, mondták, hogy 1,5-2 hét. Tegnap telt le a két hét és még nem jött meg :|

A kecskeméti Futura csak nem ez? https://www.hasznaltauto.hu/motor/april ... a-13857886
Avatar
plazer
Moderátor
Hozzászólások: 39301
Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Vele motorozok: -
Tartózkodási hely: Göd
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: plazer »

blazed írta:
pilota67 írta:Nem kell stresszelned magad előre szerintem, ha még nem volt baja a gépnek, csak rutinszerviz olajcserékkel... bármelyik gondoa szervizes megcsinálja. Viszont a szelepállításra kérdezz rá, feleslegesen ne bontogassanak meg mindent, elég tartós a konstrukció, az enyémben is hasonló a km, de most még nem kellett hozzányúlni. Lacihoz viszem én is amióta megvettem, elsősorban mert kizárólag csak apriliákat javít, tehát megvan az alaptapasztalata, és tudja a megbízható alkatrészbeszerzési forrásokat... Persze van egy-két jó szerelő rajta kivül is, itt inkább a bizalom a kérdés! Mivel sokat állt a géped, előbb kezdd el használni, hogy előjöjjönek olyan apeóságok, amivel időben kell foglalkozni. Nálam olajszivárgás jelentkezett, elöregedett o gyűrük miatt, filléres tétel volt javítani. Meg az elektromos rendszert érdemes vallatnod, fel van e javítva, a tulajok is és a szerelők is ismerik a tipus gyenge pontjait, időben megoldva nem lesz később gond vele... Várjuk a véleményed használat után... :)
Ja, van egy Futura kecskeméten is, majjd szólok neki van e kedve belépni ide.....
Ez az, hogy ez most nem a rutinszerviz. Mikor bevittem, hogy nézzék át, azt mondták, hogy minden pöpec, kivéve hogy a szelepfedél tömítés elöregedett és már látszik, hogy nem tömít rendesen, úgyhogy azt kicserélik, és akkor megegyeztünk abban, hogy ha már úgyis megbontják a szelepfedelet akkor mérjenek egy hézagot is, aztán ha kell, állítsák be. Szelepfedél tömítésük viszont nem volt raktáron, úgyhogy rendeltek, mondták, hogy 1,5-2 hét. Tegnap telt le a két hét és még nem jött meg :|

A kecskeméti Futura csak nem ez? https://www.hasznaltauto.hu/motor/april ... a-13857886
Igen, ez is probléma - Lacinál mondjuk ilyen cuccok szoktak lenni vagy tudja honnan kell szerezni, hogy ne legyen 2 hét vagy esetleg még több.
Jajj szegény ezzel mi történt? Nem szép :bot
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd
Avatar
blazed
Kíváncsi
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2019. feb. 27., szer. 14:24
Vele motorozok: RST 1000 Futura
Tartózkodási hely: Budapest IX. ker.
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: blazed »

plazer írta:Igen, ez is probléma - Lacinál mondjuk ilyen cuccok szoktak lenni vagy tudja honnan kell szerezni, hogy ne legyen 2 hét vagy esetleg még több.
Jajj szegény ezzel mi történt? Nem szép :bot
Jah elég elszomorító, hogy egy ilyen viszonylag egyszerű alkatrészt nem tartanak raktáron márkaszervíz létükre. A korabeli Tuonokba, RSV Millékbe és Falcokba is ugyanez ment ha jól tudom, nehéz elképzelni, hogy nem fordul meg a kezük alatt 1-2 amihez kell egy ilyen tömítés. Na mindegy.

Igen ez a matricázás/festés kissé 'egyedi', szerintem nem kell túlcifrázni, a Futura a gyári színeiben tökéletesen néz ki.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára blazed 2019. márc. 1., pén. 16:43-kor.
Avatar
blazed
Kíváncsi
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2019. feb. 27., szer. 14:24
Vele motorozok: RST 1000 Futura
Tartózkodási hely: Budapest IX. ker.
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: blazed »

Közben az USA Aprilia fórumon találtam egy srácot akinek igen szép galériája van:
https://dave6253.smugmug.com/MotorcycleTravel/i-pb8mr3T
A Futurája mellett van egy KTM Adventure-je is, tud élni!
Avatar
plazer
Moderátor
Hozzászólások: 39301
Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Vele motorozok: -
Tartózkodási hely: Göd
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: plazer »

blazed írta:Közben az USA Aprilia fórumon találtam egy srácot akinek igen szép galériája van:
https://dave6253.smugmug.com/MotorcycleTravel/i-pb8mr3T
A Futurája mellett van egy KTM Adventure-je is, tud élni!
Nemrég meg nekem is állt a Tuono mellett egy Caponord Rally RAID meg egy KTM 530 EXC. Most csak a Tuono maradt egyenlőre aztán majd meglátjuk mi lesz belőle :070
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd
Avatar
blazed
Kíváncsi
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2019. feb. 27., szer. 14:24
Vele motorozok: RST 1000 Futura
Tartózkodási hely: Budapest IX. ker.
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: blazed »

Van valakinek esetleg olyan táskája ami az oldaldobozokba való? Ha igen, hol vettétek?
Találtam egy angol oldalt ahol lehet kapni, 50 font / db ami végülis annyira nem vészes (https://greatbikersgear.com/product-cat ... 00-futura/) de hátha van valakinek tapasztalata magyar boltban kapható táskával.
Ezt találtam de nem tudtom, hogy belefér-e a Futura dobozába:
https://motoralkatresz.eu/termekek/Kapp ... askaszett/
Avatar
blazed
Kíváncsi
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2019. feb. 27., szer. 14:24
Vele motorozok: RST 1000 Futura
Tartózkodási hely: Budapest IX. ker.
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: blazed »

a szelepfedél tömítésemet holnap lesz 3. hete, hogy megrendelték dunakeszin, de még mindig nem jött meg... megőrülök.
Avatar
plazer
Moderátor
Hozzászólások: 39301
Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Vele motorozok: -
Tartózkodási hely: Göd
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: plazer »

blazed írta:a szelepfedél tömítésemet holnap lesz 3. hete, hogy megrendelték dunakeszin, de még mindig nem jött meg... megőrülök.
Szóltam.
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd
Avatar
blazed
Kíváncsi
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2019. feb. 27., szer. 14:24
Vele motorozok: RST 1000 Futura
Tartózkodási hely: Budapest IX. ker.
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: blazed »

felkerült egy új Futura, ismeri valaki? szépnek tűnik. van rajta hátsó box, van tapasztalatotok annak felrakásának folyamatával? gondolkozom rajta

https://www.hasznaltauto.hu/motor/april ... a-14075653
pilota67
Új tag
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016. nov. 13., vas. 2:49
Vele motorozok: rst futura
Tartózkodási hely: Szeged- Magyarkanizsa
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: pilota67 »

Elég macerás a felrakása, csak egyféle tartót lehet venni hozzá, viszont lehet gyártani több megoldással.
http://www.apriliafutura.co.uk/owners-g ... gage-rack/
ezen a weboldalon nagyon sok hasznos tanács van mindenről, mondjuk a műszerfalamat is innen sikerült felélesztenem! Nekem is otthon figyel egy jó öblös givi doboz, csak platnit kell még szereznnem hozzá, találtam is egy jó megoldást a tartó kialakítására, csak nem tudom hova mentettem, ha megtalálom, belinkelem. Annyi csak a gondom, hogy először is nem volt még időm rá a télen, másodszor meg a futurán nem túl szép a hátsó doboz, sokak szerint ronda!Muszály annyira hátraépíteni, hogy levehető maradjon az ülés, és ez nagyon rontja a motor stabilitását. Ráadásul a párom is tiltakozik, hogy neki megnehezíti a fel és leszállást...
Azért valószínüleg megépítem, mert túrákun minden tárolóhely kincset ér, de csak akkor rakom fel ha egyedül nagyobb útra indulok.
Ja, az oldadobozok nem vízállóak, ugyis mindent zacskózni kell hogy bizos száraz maradjon, nem tudom megéri e belső táskákat keresni. Szállásra érve az oldaldobozok egy mozdulattal leemelhetőek, és bőröndként vihetem, kinyitva mindkét felében hozzáférek a cuccokhoz, soha nem volt még olyan érzésem, hogy kellene belső táska...
pilota67
Új tag
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016. nov. 13., vas. 2:49
Vele motorozok: rst futura
Tartózkodási hely: Szeged- Magyarkanizsa
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: pilota67 »

Bocs, megtaláltam, Plazer belinkelte nekem a maszek hátsó doboztartókról a képeket, lapozz vissza egy oldalt és megtalálod!!!
Avatar
blazed
Kíváncsi
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2019. feb. 27., szer. 14:24
Vele motorozok: RST 1000 Futura
Tartózkodási hely: Budapest IX. ker.
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: blazed »

Tegnap hoztam el a motort Dunakesziről, mint kiderült, jogosan stresszeltem, és igazatok volt... Reggel hívtak, hogy kész a motor. Pontosan 4 hete, február 14-én hagytam ott, szóval már éppen ideje...
Odaértem délután 2:45-kor. Mondták, hogy cserélni kellett még a vákuumcsövet is mert el volt öregedve, plusz ránéztek ugye a szelephézagra is de határértéken belül volt mindegyik úgyhogy azt nem számolták fel. Nézem a cehhet, elég vastagra sikeredett, de utána rá is jöttem, miért. Van rajta egy teljesen váratlan tétel, 32 ezer forint egy szett szelepfedél hézagoló csavarért (5db, AP0241625) de erről korábban sem a telefonban, sem személyesen nem esett szó. Rákérdeztem.. "Hát az a helyzet, hogy beletört az egyik mikor szerelték le a szelepfedelet és csak szettben lehet rendelni... de várjam meg a szerelőt, aki csinálta, épp kivitt egy motort egy ügyfélnek de mindjárt visszaér." (Gondolom ezért sikerült két hét helyett négy alatt megcsinálni, mert rendelni kellett hozzá ezeket a csavarokat is... de ők végig azt állították nekem, hogy a szelepfedél tömítésre várunk...)

Fél óra várakozás után feldobtam, hogy amíg visszaér az ember, elviszem a közeli Shell kútra megtankolni a motort, egyúttal ki is próbálom, mondták, hogy oké. Elindultam a motorral és azonnal éreztem, hogy valami nagyon nincs rendben. A motornak fura hangja volt és semmi erő nem volt benne, gyakorlatilag alapjáraton tudtam csak döcögni. El se mentem a kútig, visszafordultam az első körforgalomban és leparkoltam a motort a szervíz elé, ahol aztán leállítás után látom, hogy valami csöpög a szelepfedél irányból az alsó kipufogódobra, olajnak tűnik a szaga, és a füst alapján...

Bemegyek, kérdezik, hogy milyen a motor, minden oké-e. "Hát gyerekek itt valami kurvára el lett baszva" mondom vörös fejjel... Elmondtam miket tapasztaltam, mire mondták, hogy nyugi, mindjárt itt a szerelő... Vártam további kb 30-40 percet, a szerelő sehol, és mivel látták a fejemen, hogy mindjárt lerobban a helyéről, szóltak egy másik szerelőnek, hogy nézzen rá. Elvitte egy teszt körre, mondta, hogy ő is azt tapasztalta, hogy valóban semmi erő a motorban. Bevitte a műhelybe, szétkapta a motort, közben megjött a várva várt szerelő, ketten dolgoztak rajta kb fél órát, aztán elvitték megint egy teszt körre, amiután mondták, hogy jó a motor, van erő, nincs ezzel semmi baj. A füst az alsó dobról attól van, hogy bezsírozták a szelepfedél csavarokat és az csöpög csak le, az nem olaj, nem kell aggódni... Mondom oké, lehet h az nem olaj, de ne mondják nekem, hogy nem volt semmi baja, a másik szerelő is érezte, hogy nem megy, mit csináltatok rajta... Hát ők semmit nem csináltak, csak átnézték mégegyszer... Aha, nagy lófaszt, azért dolgoztak rajta még vagy fél órát.
Gondolom a vákuumcsövet elsőre nem rögzítették rendesen, az tud hasonló tüneteket produkálni. Próbálkoztak olyanokkal megmagyarázni, hogy biztos felkapott valamit a tankból, mert sokat állt, stb stb... Mondom ez biztos nem lehet, mert mielőtt idehoztam, mentem vele 60-70kilométert és semmi baja nem volt, plusz teli tank 100as shell v-powert tankoltam bele tehát a benzin sem lehet öreg...

Mindegy, fél 6-kor végül elhoztam, mentem vele este 100 kilométert, minden okésnak tűnik most.

Az biztos, hogy ide többet nem viszem.
1. Megesik, hogy egy 18 éve nem mozgatott csavar eltörik, nincs ezzel gond, de legalább mondjuk már el az ügyfélnek mikor érdeklődik, hogy komplikáció lépett fel. Ez, hogy sumákoltak, arra enged következtetni, hogy az ő hibájukból tört bele... De mindegy ezen már nem volt energiám és idegrendszerem veszekedni velük mert nem láttam rá esélyt, hogy a vita végén azt mondják, hogy "igazad van, sajnáljuk, itt a 32 ezer forint vissza", akkor meg minek belemenni.
2. Egy márkaszervíz nem viszi el tesztkörre a motort mielőtt visszaadja a kuncsaftnak? Ez milyen amatőr dolog? Erre azt válaszolták, hogy esett az eső, és ezért nem vitték ki tesztelni, de könyörgöm... Akkor várjanak egy kicsit, mert reggel valóban esett de mire odaértem már kvázi száraz volt az út. Előfordul, hogy elsőre nem sikerül mindent tökéletesen összerakni nincs azzal probléma pont ezért kell kipróbálni mielőtt az ügyfél szabadságot vesz ki és kibuszozik hozzájuk Dunakeszire, elhozni a motort. Kurva nagy szerencse, hogy kora délelőtt értem oda, kiderültek a problémák és végül volt még idő rendbekapni a motort, mert ha zárás előtt fél órával érek oda, akkor most várhatnék hétfőig.
Avatar
Kenyér
Adminisztrátor
Hozzászólások: 41874
Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: Kenyér »

blazed írta:Tegnap hoztam el a motort Dunakesziről, mint kiderült, jogosan stresszeltem, és igazatok volt... Reggel hívtak, hogy kész a motor. Pontosan 4 hete, február 14-én hagytam ott, szóval már éppen ideje...
Odaértem délután 2:45-kor. Mondták, hogy cserélni kellett még a vákuumcsövet is mert el volt öregedve, plusz ránéztek ugye a szelephézagra is de határértéken belül volt mindegyik úgyhogy azt nem számolták fel. Nézem a cehhet, elég vastagra sikeredett, de utána rá is jöttem, miért. Van rajta egy teljesen váratlan tétel, 32 ezer forint egy szett szelepfedél hézagoló csavarért (5db, AP0241625) de erről korábban sem a telefonban, sem személyesen nem esett szó. Rákérdeztem.. "Hát az a helyzet, hogy beletört az egyik mikor szerelték le a szelepfedelet és csak szettben lehet rendelni... de várjam meg a szerelőt, aki csinálta, épp kivitt egy motort egy ügyfélnek de mindjárt visszaér." (Gondolom ezért sikerült két hét helyett négy alatt megcsinálni, mert rendelni kellett hozzá ezeket a csavarokat is... de ők végig azt állították nekem, hogy a szelepfedél tömítésre várunk...)

Fél óra várakozás után feldobtam, hogy amíg visszaér az ember, elviszem a közeli Shell kútra megtankolni a motort, egyúttal ki is próbálom, mondták, hogy oké. Elindultam a motorral és azonnal éreztem, hogy valami nagyon nincs rendben. A motornak fura hangja volt és semmi erő nem volt benne, gyakorlatilag alapjáraton tudtam csak döcögni. El se mentem a kútig, visszafordultam az első körforgalomban és leparkoltam a motort a szervíz elé, ahol aztán leállítás után látom, hogy valami csöpög a szelepfedél irányból az alsó kipufogódobra, olajnak tűnik a szaga, és a füst alapján...

Bemegyek, kérdezik, hogy milyen a motor, minden oké-e. "Hát gyerekek itt valami kurvára el lett baszva" mondom vörös fejjel... Elmondtam miket tapasztaltam, mire mondták, hogy nyugi, mindjárt itt a szerelő... Vártam további kb 30-40 percet, a szerelő sehol, és mivel látták a fejemen, hogy mindjárt lerobban a helyéről, szóltak egy másik szerelőnek, hogy nézzen rá. Elvitte egy teszt körre, mondta, hogy ő is azt tapasztalta, hogy valóban semmi erő a motorban. Bevitte a műhelybe, szétkapta a motort, közben megjött a várva várt szerelő, ketten dolgoztak rajta kb fél órát, aztán elvitték megint egy teszt körre, amiután mondták, hogy jó a motor, van erő, nincs ezzel semmi baj. A füst az alsó dobról attól van, hogy bezsírozták a szelepfedél csavarokat és az csöpög csak le, az nem olaj, nem kell aggódni... Mondom oké, lehet h az nem olaj, de ne mondják nekem, hogy nem volt semmi baja, a másik szerelő is érezte, hogy nem megy, mit csináltatok rajta... Hát ők semmit nem csináltak, csak átnézték mégegyszer... Aha, nagy lófaszt, azért dolgoztak rajta még vagy fél órát.
Gondolom a vákuumcsövet elsőre nem rögzítették rendesen, az tud hasonló tüneteket produkálni. Próbálkoztak olyanokkal megmagyarázni, hogy biztos felkapott valamit a tankból, mert sokat állt, stb stb... Mondom ez biztos nem lehet, mert mielőtt idehoztam, mentem vele 60-70kilométert és semmi baja nem volt, plusz teli tank 100as shell v-powert tankoltam bele tehát a benzin sem lehet öreg...

Mindegy, fél 6-kor végül elhoztam, mentem vele este 100 kilométert, minden okésnak tűnik most.

Az biztos, hogy ide többet nem viszem.
1. Megesik, hogy egy 18 éve nem mozgatott csavar eltörik, nincs ezzel gond, de legalább mondjuk már el az ügyfélnek mikor érdeklődik, hogy komplikáció lépett fel. Ez, hogy sumákoltak, arra enged következtetni, hogy az ő hibájukból tört bele... De mindegy ezen már nem volt energiám és idegrendszerem veszekedni velük mert nem láttam rá esélyt, hogy a vita végén azt mondják, hogy "igazad van, sajnáljuk, itt a 32 ezer forint vissza", akkor meg minek belemenni.
2. Egy márkaszervíz nem viszi el tesztkörre a motort mielőtt visszaadja a kuncsaftnak? Ez milyen amatőr dolog? Erre azt válaszolták, hogy esett az eső, és ezért nem vitték ki tesztelni, de könyörgöm... Akkor várjanak egy kicsit, mert reggel valóban esett de mire odaértem már kvázi száraz volt az út. Előfordul, hogy elsőre nem sikerül mindent tökéletesen összerakni nincs azzal probléma pont ezért kell kipróbálni mielőtt az ügyfél szabadságot vesz ki és kibuszozik hozzájuk Dunakeszire, elhozni a motort. Kurva nagy szerencse, hogy kora délelőtt értem oda, kiderültek a problémák és végül volt még idő rendbekapni a motort, mert ha zárás előtt fél órával érek oda, akkor most várhatnék hétfőig.
Mondanám, hogy meglepő, de sajnos nem.
Régóta nincs jó híre a Keszi szerviznek :(
Avatar
plazer
Moderátor
Hozzászólások: 39301
Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Vele motorozok: -
Tartózkodási hely: Göd
Kapcsolat:

Re: Mille Futura

Hozzászólás Szerző: plazer »

Igen ahogy a fekak szoktak mondani:
Én már akkor megmondtam amikor megmondtam hogy én előre megmondtam! Ugye hogy megmondtam. :070
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég