www.rsvforum.com
http://www.rsvforum.com/forumHUN/

A város megmentői-Robogók
http://www.rsvforum.com/forumHUN/viewtopic.php?f=5&t=32
Oldal: 1 / 3

Szerző:  Kenyér [ 2008. okt. 2., csüt. 16:36 ]
Hozzászólás témája:  A város megmentői-Robogók

http://www.motorosokk.com/m_termekteszt_view.php?id=2

Szerző:  Kenyér [ 2008. dec. 8., hétf. 19:31 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

http://motorsokk.hu/HiREK/Aprilia_Sport ... 50_2T.html

Szerző:  dave [ 2008. dec. 8., hétf. 19:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Kenyér írta:
http://motorsokk.hu/HiREK/Aprilia_Sportcity_One_50_2T.html

Nem is mondtad, hogy lecseréled a Millet! :D

Szerző:  Öcsike [ 2009. jan. 21., szer. 21:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... bogo-25786

Végül is robogó :lol: :shock: :shock:

Szerző:  nitrobi [ 2009. dec. 1., kedd 17:31 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Izgalmasabb az autónál?
Kép

A sportos vonalat erősíti az Aprilia új robogója: a Sportcity Cube 300 az agilis és defenzív városi közlekedőknek kedvez. A neve ugyan kockát jelent, de a 815 milliméter ülésmagasságú gép formájában semmi szögletesség sincsen.

Kép
Az első villa akár még a pesti utakat is csavarodás nélkül bírná; szára 35 milliméter vastag. Rugóútja 100 mm, hangolása a gyár ígérete szerint inkább feszes, mintsem hintalovasan komfortos. A kerekek átmérője nem csupán a városi szlalomhoz ideális, hanem az agglomerációs közlekedéshez is: átmérőjük 15 hüvelyk.

Előre 120/70, hátra 130/80-as abroncs jutott. A fékek is megfelelnek a 300-as blokk teljesítményének, a váratlan helyzeteket is segít leküzdeni az első 260-as pár és a hátsó 220-as tárcsa.

Az egyhengeres blokk négyszelepes, 22,5 lóerőt ad le nyolcezres fordulaton. Maximális forgatónyomatéka 22 Nm, amelyet 6500-nál továbbít a kerék felé – kategóriájának egyik legizmosabbja az Aprilia.


Akik csak városban használnák és túlzottnak érzik a 300 köbcentit, ne aggódjanak: 15 lovas nyolcadliteres motorral is kapható lesz a Sportcity Cube. Természetesen számos kiegészítőt ajánl hozzá a tartozékkatalógus; többféle szélvédő, riasztó, különböző méretű dobozok is szerelhetők a sportos robogóra.

Kép

Szerző:  Zolee [ 2009. dec. 1., kedd 19:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Én egy Gilera Runnert szeretnék Cilinek. Elég jól megy, nem is eszik sokat, meg nem is óccsó :hihi , igaz használtan. Remélem tavaszra meglesz.

Szerző:  Gera [ 2009. dec. 1., kedd 20:39 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Zolee írta:
Én egy Gilera Runnert szeretnék Cilinek. Elég jól megy, nem is eszik sokat, meg nem is óccsó :hihi , igaz használtan. Remélem tavaszra meglesz.

Míért nem egy Gilera GP 800-at :?: :)

Szerző:  Zolee [ 2009. dec. 1., kedd 21:32 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Nincs neki "A" elég lesz az 50-es is, max 125ös.

Szerző:  nitrobi [ 2010. feb. 4., csüt. 10:56 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Sok éve jól ismert már az Aprilia SR 50 DiTech. Most olyan új arcot kapott, amivel könnyen összetéveszthető a gyár legkomolyabb motorával.

Kép


Forrás: http://www.motorrevu.hu

-Apa! Elugorhatok a boltba a DiTech Factory R-rel?

-Persze...

-Fiam! Már megint az én RSV Mille Factory-mat indítottad be!!!

-Ja, bocsi Apa! Mindig összekeverem őket…


Kép

A párbeszéd kitalált, de könnyen lehet, hogy megtörténik a közeljövőben. A DiTech ugyanis ujjá született, és az SR 50 valamint az Aprilia literes sportmotorja közt nemhogy rokonság lelhető fel, hanem egyenesen szülő-gyermek viszony. Ez a „családi kötelék” SR 50 R Factory-nak mindenképpen az előnyére válik. A motorról már messziről lerí az igényesség; farokidomáról valamint a lámpák melletti kis légterelőkről, mind a Mille jól ismert formái köszönnek vissza. A tervezők az apróságokra is odafigyeltek, pl. az első sárhányó mintázata megegyezik az utasülés bordázatával. Az első villa szára fényes borítást kapott, ezáltal, még 3 méter távolságból is fordított villának tűnik. Az SR-ről tükröződik a gondos tervezés és a minőségi anyagok használata.



Bőséges hely van az ülés alatt húzódó sisakrekeszben, melynek teteje párnázott. Az igen kényelmes nyeregben bőséges a hely, szabadon mozoghatunk előre-hátra, nem esik a térd útjába a gyújtáskapcsoló, mint az elődön. A hátsó ülést kicsit magasabbra helyezték, így ha eltekerjük a gázt és fenekünket hátratolva pucsítunk, az megakad az utas ülés elejében, így tiszta sportmotor érzés nyújtva. A kormány hátrafelé hajlított, csutkakormányszerű, ami nagyon kompakt és kényelmes üléspozíciót és vezetési élményt eredményez. Ennek köszönhetően az új DiTech kisebb testű gép benyomását kelti az elődhöz képest. A szintén új, formatervezett tükrökben remekül látni. A motor nyergében rögvest szembetűnik a vadonatúj digitális műszerfal, mely bekapcsolásnál egy animációval indul, majd a motordiagnosztikától a köridőmérőn át, a maximális sebesség tárolásáig mindenre lehetőséget ad. De igazán sötétben mutat jól, ekkor ugyanis pirosas-narancssárgán világít. Ha már sötétről van szó: az előző modell gyenge fényerejének nyoma sincs. Amilyen bőkezűen megszórták a tervezők a motort designelemekkel, olyan bőkezűen szórja fényét az úttestre a fényszóró is. Akár egy nagymotoré.

Kép

Önindítózva rögtön életre kel a második generációs DiTech erőforrás, mely automata szivatóval rendelkezik. A motort átdolgozták, kompaktabb lett a légszűrő, valamint módosult a kipufogó formája és megfelel az Euro 3-mas normáknak. Alapjárattól nagyon dinamikusan húz, nyílként lehet vele kilőni, robbanékony. Nagyon alacsony fogyasztást értek el a befecskendező újrahangolásával, és így az SR-nek több mint 300 km-es lett a hatótávolsága. A szintén új váz nagyon jó egyenesfutást és kezelhetőséget biztosít. A benzin és olajtankot előrébb hozták, ezzel plusz 2% súly jut az első kerékre. Ez szintén a kezelhetőséget javítja, a DiTech minden manőverhez készséggel asszisztál. A rugós tagokat is újrahangolták. Feszesek, de nem kényelmetlenek lettek, és úgy kanyarodik az SR, mintha sínen húznák. Fékei is jobbak a tavalyi modellnél. Kis kézi erővel működnek az új Grimecák, és nagyon jó adagolhatóságuk, és az első-hátsó fék nyomáspontját is kitűnően szinkronizálták.

A DiTech tehát mind külsőleg, mind belsőleg megújult. Ütős designjával, rendkívüli menettulajdonságaival ott áll a robogóknál, mint a küllemét kölcsönző RSV a sportmotoroknál.

Szerző:  nitrobi [ 2010. feb. 16., kedd 12:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Hiperretró befecskendezéssel: Vespa LXV125

A klasszikus Vespák legkisebbike egy fejlett injektort és egy imádni való stílusban formázott testet kapott, abszolút hőskori mintára.

A Piaggio csoport elkészítette és nem rest piaci körforgásba hozni az LXV125-ös Vespát, amelynek elődje 2006-ban, a negyedliteres nagytesóval (GTV250) kézen fogva debütált, mint a Vespa márka fennállásának hatvanadik évfordulóját ünneplő modell.

Kép

Azóta sok víz lefolyt rajtunk, a retró-robogók megállták a helyüket a kereskedésben, így jöhet a folytatás: az injektorral szerelt új változat még kevesebbet fogyaszt és még környezetbarátabb. A stílusa meg továbbra is utánozhatatlan.

Kép

A Vespa LXV erőforrását teljes egészében a Piaggio főhadiszállásán, Pontederában rakják össze, amely világviszonylatban is az egyik legfajsúlyosabb kutatási-fejlesztési centrummá nőtte ki magát. A csúcstechnikás retró-robogócska csinos, bruttó 3.990 eurós árcímkével startol az olasz szalonokban, egyelőre a képen látható Portofino-zöld színben.

Kép

Kép

Kép

Szerző:  Sunnyogi [ 2010. máj. 3., hétf. 8:38 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Hétvégén beszereztünk szülőknek. Atlantic 500 Sprint.
7600 km, 2006 augusztusi a gép. utolsó biztositás befizetve 2008 február. :D
Nagyon jó állapotban van, egy kisebb bohózatot lehetne irni, a vásárlásról, de megérte az 5 órányi szarakodás.
Elvittük Aszalósékhoz is, Ádám azt mondta nincs nagy baja, csak be van lustulva. :zold
Komótosan indul meg, de kb. 40-50től 140ig ugyanolyan vehemenciával húz. :taps
Utána már csak lassan kúszik fel kicsivel 160 alá. Nem tűnik soknak, de veszett jól megy.
Nagyon leirtam ezeket a semmire sem jó nagytestű öreguras bálnákat... Hááát.... Vennék egy ilyet másodiknak.
DE TÉNYLEG!!!

Szerző:  nitrobi [ 2010. júl. 29., csüt. 16:17 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Ez a pókember mindig gyanús volt nekem, hogy mindig mindenhol ott van időben - Hát ezért

Kép

Kép

Kép

Szerző:  Kornlia [ 2010. júl. 29., csüt. 17:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Sunnyogi írta:
Hétvégén beszereztünk szülőknek. Atlantic 500 Sprint.
7600 km, 2006 augusztusi a gép. utolsó biztositás befizetve 2008 február. :D
Nagyon jó állapotban van, egy kisebb bohózatot lehetne irni, a vásárlásról, de megérte az 5 órányi szarakodás.
Elvittük Aszalósékhoz is, Ádám azt mondta nincs nagy baja, csak be van lustulva. :zold
Komótosan indul meg, de kb. 40-50től 140ig ugyanolyan vehemenciával húz. :taps
Utána már csak lassan kúszik fel kicsivel 160 alá. Nem tűnik soknak, de veszett jól megy.
Nagyon leirtam ezeket a semmire sem jó nagytestű öreguras bálnákat... Hááát.... Vennék egy ilyet másodiknak.
DE TÉNYLEG!!!


Ne tedd! Nekünk van egy suzuki burgmann 400-asunk. Hát azzal motorozni... :lo Városba elfutkozni nagyon jó. De ennyi.

Szerző:  Sunnyogi [ 2010. júl. 30., pén. 12:56 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Kornlia írta:
Ne tedd! Nekünk van egy suzuki burgmann 400-asunk. Hát azzal motorozni... :lo Városba elfutkozni nagyon jó. De ennyi.


Érdekes dolgok ezek. Amikor vettük, előtte próbáltunk egy másik teljesen ugyanilyet. Mintha nem is az a gyártó lett volna. Szerintem ne ird le a Burgmannt sem, kérdés, milyen állapotban van a Tiétek is...
Amikor hazamegyek szüleimhez, mindig megyek vele pár száz kmt. 1 centit nem változott az álláspontom. Sőt a kezdeti lomhaság is eltűnt. Gondolom az állás megtette a hatását és aztán az újra használatbavétel is. :)
Atlantic nem is lesz, viszont hamarosan használatba veszek egy rendszámos 125ös Majesty-t munkába járáshoz.
Előző szerelő elfelejtette visszakötni a légszűrő csonkját. Magyarán majdnem egy szezont jártak légszűrő nélkül. Kisebb motorgenerál következik. Remélem majd megéri a pénzét.
Szóval nem hogy csak robogó és robogó között, hanem pl. Atlantic és Atlantic között is ÓRIÁSI különbség van...

Szerző:  Fazer1000 [ 2010. júl. 30., pén. 19:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Én is ódzkodtam a nagyrobitól.. aztán bevállaltam egy X9-et és teljesen átváltozott a nézetem. hihetetlen tempó... simán a városban 140 kívül 160 2 személy utazó 5 liter/100 kilcsi nulla alkatrész ár tudok telefonálni menet közben tele tudom rámolni simán a sorok között vágtatok és még sorolhatnám az előnyeit. egyszerűen kúrva jó, amíg nem akarsz 2kilóval repeszteni.. jahh és simán lerakom kipufogóig és koptatom a gumit az élén..

Szerző:  Sunnyogi [ 2010. szept. 7., kedd 15:19 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Nem voltak elég izgalmasak a hétköznapjaim. :zold
Csatolmány:
IMG00109-20100906-1237.jpg
IMG00109-20100906-1237.jpg [ 447.41 KiB | Megtekintve 11056 alkalommal. ]

Yamaha Majesty 125ccm 4T
Kiváncsi leszek, mik lesznek a későbbi tapasztalataim. Remélem majd képes leszek beszámolni. :roll:

Szerző:  nitrobi [ 2011. feb. 15., kedd 9:27 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Városi cirkáló - Gilera Ice 50

Szöveg: Csongrádi Sebastian

Az 50-es robogók általában a városi rövidtávú, A-ból B-be való eljutást szolgálják, kis teljesítmény és kis fogyasztás mellett. A Gilera Ice tervezői viszont úgy döntöttek, maradandót alkotnak design tekintetében is.
Az Ice 2002-ben került piacra. Az alkotó társaság ugyanaz a csoport volt, akik a DNA-t és a Runnert is tervezték - ezzel egy új világot teremtve a robogós rétegnek. A motor már első pillantásra is feltűnő! A matt és fényes fekete idomok, az ezüstszínű váz és a rikító narancs felni ragadja meg először a tekintetet.

Közelebb érve sem csalódunk az olaszok kreativitásában, megannyi különleges ötlet fogad minket. A vázon elhelyezett szerelőnyílás jégkocka formájú, mely motívum az üléshuzaton is visszaköszön, illetve az egész motorra a sarkosság jellemző. A sort a Gilera-emblémás markolattal és lábtartóval folytatnám, amik nemcsak szépek, hanem praktikusak is. A formás első idom két részből áll, egy matt alsóból és egy fényes felsőből: előnye, hogy ez a megoldás meglehetősen időtálló, még mai szemmel is látványos a vas - pedig nem egy mostani szériáról beszélünk. Bár 2002-ben gyártották ezt a példányt, de kavicsfelverődési nyomokat és karcokat még mindig nem látok rajta. A gyári, formatervezett bukógombák legalább annyira praktikusak, mint amennyire nem lógnak ki az összképből (elég ritka az ilyen - a szerk.).

Kép

Építés szempontjából egy nem éppen lányos, illetve idősebbeknek tervezett robogóról beszélünk, hiszen azonnal szembetűnik a lábak közt futó acélcső, mely az olajtartályt is magában foglalja. Ennek eredményeképp csak úgy tudunk felülni a motorra, mint egy vérbeli motoros, de nagyjából ez az egyetlen negatívum, amit fel tudok hozni az Ice-szal szemben. Voltam vele egy párszor a KakucsRingen körözgetni, de esélyem sem volt odaérinteni az alját az aszfalthoz. A középső merevítés eredményeként sokkal stabilabban viselkedik, mint az eddigi robogók, amikkel ezen a pályán cirkáltam. A vázról talán annyit, hogy a középső plusz merevítés eredményeként négyszer(!) erősebb, mint bármely hagyományos robogóé.

Motorját tekintve egy 50 köbcentis Piaggio Hi-per 2 blokkal szerelték, mely pörgős, erős és környezetbarát. Végsebesség szempontjából nekem nagyjából 70km/h-t sikerült elővarázsolnom, amit a nagymotoroktól megszokott digitális kijelzőn olvashatunk le. Erejét tekintve gyárilag 4,5 lóerős, ami az én súlyommal egészen jó gyorsulást eredményez. A katalizátorral ellátott kipufogó lehet, hogy környezetbaráttá teszi a gépet, de elég nagyra és nehézre sikeredett. Amit a lecsupaszítással nyertek az olaszok, azt szépen fel is rakták hátra a kipufogó formájában. Viszont a helyzet az, hogy több kivetnivalót és negatívumot már tényleg nem tudok megemlíteni a motorral kapcsolatban.

Kép

Elöl egy vérbeli olasz (Brembo) kétdugattyús, 200mm-es tárcsaféket kapott, ami - ha nem vigyázunk - bizony tud meglepetéseket okozni. Egy kis ügyességgel simán megemelhetjük a hátulját. Hátul pedig egy 110mm-es dobféket találunk. Futóművét tekintve elöl egy 30mm belsőcső-átmérőjű teleszkóppal lep meg minket a gyártó: ennek eredménye egy olyan stabil futás az aszfalton, amit én robogónál még nem tapasztaltam. A hátsó rugóstag állítható, ami szintén nem megszokott ebben a kategóriában. Egy kemény próbának vetettük alá szegényt: megkértem egy barátomat - aki szintén nagyjából 75kg -, hogy pattanjon föl mögém és célba vettünk egy földutat. Az eredmény igen meglepő, ugyanis simán bírta a kiképzést. Viszont ha már itt tartunk, szólnék egy pár szót az ülésről és az üléspozícióról. Azt hiszem, bátran leszögezhetem, hogy ezt a motort magas emberek is kényelmesen használhatják: én 170cm magas vagyok és a térdemtől még 20-25 centi van az idomig. Az üléspozíciója kényelmes, de két személlyel egy kicsit szűkös. Nem mondom azt, hogy nem lehet vele elmotorozni (csak azt, hogy nem szabad – a szerk. :)), de bizony két nagyobb méretű embernek már kicsi.

Kép

Kép

Szóval összegezném a látottakat és az érzéseket. Az Ice-t annak ajánlanám, aki gyorsan és olcsón szeretne eljutni városon belül bizonyos pontokra, valamint akik a mutatós design-t részesítik előnyben. Az ára egy kicsit még mindig borsos - viszont megéri a belefektetett pénzt.

Kép

Technikai információk - Gilera Ice 50 (2002)

Motor: Piaggio Hi-PER2 kétütemű, léghűtéses, egyhengeres
Lökettérfogat: 49,3cm 3
Furat x löket: 40 x 39,3mm
Gyújtás: elektronikus CDI
Indítás: önindító és berúgókar
Kenés: automata különolajozás
Váltó: Automata CVT váltó, automata centrifugális kuplunggal
Első futómű: 30 mm-es hidraulikus teleszkóp
Hátsó futómű: egyoldali rugóstag állítható előfeszítéssel
Fékek: elöl 200 mm-es úszó tárcsa kétdugattyús féknyereggel, hátul 110 mm-es dobfék
Kerekek: elöl 3x10", hátul 3x10"
Hossz: 1202 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Üzemanyagtank térfogata: 6 liter
Olajtartály: 1.6 liter

Szerző:  Tockos [ 2011. feb. 26., szomb. 2:49 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_scarabeo_150-4543699

Ki mire tippel, mi baja lehet ? Vezérműlánc ?

Nekem volt 3ilyen robogóm, és most érzem kell megint. :taps
Megcsinálom.

Szerző:  nitrobi [ 2011. júl. 22., pén. 19:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

Aprilia SR tuning - 10,5 lóerő !



Egy piaggio blokkos Aprilia SR került izmosításra.

Malossi öntöttvas henger + Giannelli Reverse + DellOrto 19-es karbi.

Kép

Kép

Kép



A tuning során beépített alkatrészek:


Malossi öntöttvas henger, piaggio LC
Giannelli Reverse kipufogó
Stage6 V-Force membránház
Denso gyertya, W27esr-u
Malossi Red Filter
Stage6 főtengely csapágyszett (forgattyús ház furatai olajzás miatt módosítva)
Polini szivatóbowden
DellOrto 19-es karbi
Malossi karbi alkatrész
Főfúvóka
35-ös alapjárati fúvóka


A teljes, részletes alkatrész listát közzé tettük, így könnyebben tudtok Ti is dolgozni!

A tuning során maradt a gyári görgő és a kuplungrugók, végáttételt sem kellett cserélni.
A kipufogóból még használható a Giannelli Rekord is, mert teljesítményre ugyanaz mint a Reverse, csak végdob tér el, de az ára kedvezőbb.
A dyno mérőpadon 3 féle főfúvókával teszteltük és elég nagy eltérés mutatkozik. Ebből látható, hogy érdemes a hangolásra nagyon odafigyelni.

1. Mérés 87-es főfúvóka: 8,7 Lóerő
Kép

2. Mérés 102-es főfúvóka: 9 Lóerő
Kép

3. Mérés 97-es főfúvóka: 10,5 Lóerő
Kép

Csak az ideális főfúvóka mérettel érhető el a legjobb teljesítmény!

Szerző:  plazer [ 2011. júl. 24., vas. 17:17 ]
Hozzászólás témája:  Re: A város megmentői-Robogók

na egy ilyen szépet mint ez elfogadnék szaladgálósnak :ok :ok :ok

Oldal: 1 / 3 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/