www.rsvforum.com
http://www.rsvforum.com/forumHUN/

Aprilia Dorsoduro -750-1200
http://www.rsvforum.com/forumHUN/viewtopic.php?f=5&t=256
Oldal: 1 / 22

Szerző:  Kenyér [ 2008. okt. 9., csüt. 17:38 ]
Hozzászólás témája:  Dorsoduro 750 sm

Kép

Szerző:  Kenyér [ 2008. nov. 24., hétf. 23:38 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

Dorsoduro test:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C5xVqyTiX9A[/youtube]

Szerző:  Öcsike [ 2009. jan. 17., szomb. 22:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... 33915&c=49

Ez is egy kis tesztszerűség ;)

Szerző:  Kenyér [ 2009. máj. 27., szer. 20:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

http://www.aprilia.com/popup_video_ita/ ... uro750.htm

Szerző:  Kenyér [ 2009. aug. 21., pén. 9:50 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

Senkinek nincs dorsodurója az országban???
Vagy mivanmá itt?
Ide kell ülni!
Kép

Szerző:  Steve Xtra [ 2009. aug. 24., hétf. 13:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

próbáltam..............
Asszem vennem kel új laptop-ot :nemert

Szerző:  Kenyér [ 2009. aug. 28., pén. 20:21 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

Dorsoduro – olaszul a dorso hátult jelent, a duro keményet. Kemény hátsó? Egy szupermotónál? Vagy talán kemény fenekűeknek? A rejtély kulcsa Velencében fekszik, pontosabban egyik városrészében, mert azt hívják Dorsoduronak, és mivel az Aprilia nem messze a cédrusoszlopokra épült középkori csodához készül, a marketingeseknek ez a környékbeli név olyan jól rímelt az endurók e legújabb mutációjára, hogy ezt adták neki.

A névtől függetlenül ez a motor több mint kézenfekvő volt, mert aki szupermotósan akar a forgalomban közlekedni, annak vagy maximum 690 köbcentis egyhengeresek, vagy minimum 950 köbcentis kéthengeresek között kellett eddig választania. Az Aprilia már a szupermotó sportban elöljáró volt kis V-ketteseivel és négy világbajnokságot nyert velük, ezen kívül pont azoknak vázszerkezetével gyártja a múlt nyár óta a 750-es, V-kettes Shivert. Annak bemutatásánál már kifejtették, hogy az erőforrást és a futóművet egyaránt úgy szerkesztették, hogy egy egész modellcsaládot lehessen belőlük kialakítani. Mi lett volna tehát kézenfekvőbb, hogy e modellcsalád következő tagja pont az említett holtteret töltse ki?


Az erőforráson nem volt sok tennivalója az olaszoknak, egy az egyben átvették a Shiverből, mindössze rövidebb végáttételt adtak neki az új feladathoz, és annak megfelelően hangolták át a motormenedzsmentet is. Az eredmény három lóerővel kisebb csúcsteljesítmény, viszont az azonos, 82 Nm-es maximális forgatónyomaték már 2500 fordulattal hamarabb rendelkezésre áll, mint a Shivernél.


A Dorsoduro is megkapta a Shivernél bevezetett, elektronikus gázmarkolatot. Nincs mechanikus összeköttetés a pilóta keze és a pillangószelepek között, a potenciométer a központi számítógéphez továbbítja a jeleket, és az számolja ki, hogy a markolat nyitásszögéhez viszonyítva terhelés és fordulatszámfüggvényben mi a legideálisabb pillangószelep állás, befecskendezési mennyiség és gyújtáspont. A Dorsoduro második generációs Ride by Wire rendszerén ezen kívül három különböző térkép kapcsolható, ami túra, sport és eső üzemmódot eredményez.

A futóműnél a váz alumíniumöntvény darabja azonos a Shiverével, az elülső térhálós acélcső része keskenyebb, a hátsó váznyúlvány szintén új, térhálós acélcső szerkezet. A hosszabb hátsó lengővilla most két egymás fölötti gerendát kapott, a tengelytáv 65 mm-rel, 1505-re nőtt. A tank három literrel kisebb lett, köréje szögletes, keskeny hűtőmaszk került, az ülés hosszú és lapos, elöl átmegy a tank felső vonalába, ahogy azt a szupermotóknál megszoktuk. Az első villa rugóútja ugyanúgy megnőtt 160 mm-re, mint a hátsó rugóstagé, elöl/hátul hullámos féktárcsák lettek felszerelve a Shiver különben változatlan fékrendszeréhez.

Miguel Angel Galuzzi formatervező csapata igen agresszív, szögletes formákba öltöztette a Dorsodurót, az argentin születésű mester ismét tökéletesen eltalálta minden egyes porcika arányát. Az agresszív, űrlényre emlékeztető fényszórótól a kopoltyúkkal díszített, két lapos kiömlőnyílással ellátott kipufogóvégig egy részlet nem található, amit nem mondhatunk szépnek. Ugyanez mondható az alkatrészek kidolgozásáról is.


Helyet foglalva a szupermotók új nemzedékének megteremtőjén, azonnal otthonosan érezzük magunkat. A lábtartók lejjebb és előrébb kerültek, mint a Shivernél, az ülésen is közelebb ülünk a kormányhoz, az valamivel magasabban helyezkedik el, mint a sportos naked bike-nál. Pont ilyen egy jó kialakított szupermotó üléshely, a kezelőszervek szinte maguktól kézhez esnek. Csak röviden kell megnyomni az indítógombot, az elektronika innentől addig forgatja az indítómotort, amíg a motor életre nem kell. A tavaszi időjárás mellett ehhez csak egy másodperc töredékére volt szükség. Ha ezután még egyszer hosszan megnyomjuk az indítógombot, akkor elkezd a műszerfalon villogni az üzemmód kijelzője, további nyomásra választhatunk túra, sport és eső között. Ha leállítjuk a motort, marad a legutóbb beállított mód.

Határozottan dobol a V-kettes a két lapos kiömlőcsőből, a hidraulikus kuplung egy ujjnyi erővel behúzható, majd pontosan adagolható, és ha nem is ugyanilyen puhán, de pontosan pattannak be a sebességfokozatok, és kezdetét veszi a puszta élvezet. Süt a nap, 21 fok van, és a Rómához közeli hegyek kanyargós útjai várnak. Új kategória ide, vagy oda, a Dorsodurot nem kell megszokni. Pont azt teszi, amit elvárunk tőle. Leheletnyi erővel irányítható a jól kézhez eső kormánnyal, pontosan követi a megcélzott ívet, és egyik oldalról a másikra is játszi könnyedséggel billen. Az egy ujjas fék határozottan, viszont nagyon jól adagolhatóan harap, és szépen, lineárisan növekszik az ereje. A hátsóval ugyanilyen pontosan segíthetünk rá, aki érzi a kuplungot és a hátsó féket, az a jól kiegyensúlyozott futóművel teljesen keresztbe is csúsztathat a kanyarok felé. A rugózó elemek sportosan feszesek, nagyon jó visszajelzést adnak, de olyan jól van eltalálva a lassú és a gyors nyomófokozat szétválasztása, hogy emellett az igen rázós olasz hegyi utak legdurvább hullámait is szépen kiszűrik. Olyan jól tapadnak ezzel a futóművel a gumik, hogy nagyon hamar mély dőlésszögekben élvezkedünk. És akármeddig döntjük, mindig tökéletes semlegességgel kápráztat el a futómű. Ez a könnyedség, ez a természetesség – a legjobb egyhengeresektől ismerhettük ezt eddig, csak éppenséggel a Dorsodurónál ez nem társul az erőforrás szerkezete adta nyersességgel.


Mert a V-kettes semmivel nem áll a futómű mögött. Selymesen gördül, rövid végáttételével és új hangolásával az alsó fokozatokban már 2000-től, de még hatodikban is 3000-től rángatás nélkül húz, majd teljesen lineárisan nő az ereje. De nem is evvel hozza azonnal a pilóta arcára a mosolyt, hanem azzal a vidám tűzijátékkal, amit produkál, minél jobban pörgetjük. Mégsem kell a tízezres leszabályozásig forgatni, ha ezerrel hamarabb váltunk, ugyanúgy tol tovább a következő sebességfokozatban. És hogy mennyire tol! Érzés szerint egyik hipermotó mögött nem kell elbújnia, amit azok nyomatékból művelnek, azt a Dorsoduro simán hozza fordulatszámból. Öröm és vidámság felsőfokon ez az eleven 750-es kéthengeres.

Sport üzemmódban nagyon spontán a gázreakció, a csukló rezzenésére azonnal válaszol a motor, viszont így nagyon finoman kell kezelni a gázt, ha nem akarjuk, hogy rángasson a gép. Túra üzemmódban sem gyengébb a motor, nincs kellemetlen késlelés, csak lágyabbak az átmenetek, így lényegesen könnyebb vezetni a Dorsodurót. A második generációnál úgy tűnik, sokkal jobban sikerült az elektronikus gáz hangolása, mint a Shiver múlt évi, kicsit elhamarkodott első változatánál. Mégsem nevezhető teljesen tökéletesnek az összes térképet, főleg a sport üzemmódban jelenik meg néha az a kellemetlen helyzet, hogy ha ütközésig nyitottuk a gázt, majd egy kicsit visszaveszünk, hirtelen még jobban gyorsul a gép középtartományban. Mégis ég és föld a múlt évi tapasztalatokhoz képest.

Kép



Kanyarok, napsütés, a tavasz illatai. Mit kívánhat többet a motoros szíve? Mindössze azt, hogy ez sokáig így maradjon. Igen meglepő, hogy a Dorsoduro viszonylag keskeny és kemény ülésén még jó két óra motorozás után sem kezdett el fájni az alsóm. De nem csak száguldozni lehet a Dorsoduroval, a finomjárású motorral és a laza testtartás mellett ugyanilyen élvezet barangolni és a természetben gyönyörködni, a kezes futóművel meg a városi forgalomban is igazi király a Dorsoduro.

Persze, nincs sok szélvédelem, csomagrögzítési lehetőség úgyszintén, de ezt a motort nem is arra építették. Két személlyel szintén csak feltételes módban javasolt közlekedni, a gyártó csak csomagként ad hozzá utas lábtartókat és kapaszkodó pántot. Inkább egyedül élvezhető játékszernek szánták, vadnak, amit úgy igazán a haladó motorosok élvezhetnek, mégis elég szelídnek és könnyen kezelhetőnek, hogy a kezdők is boldoguljanak vele. Az elektronika még arra is ad lehetőséget, hogy három másik térképpel úgy fojtsák vissza a Dorsodurót korlátozott A jogosítványhoz, hogy azalatt a fordulatszám alatt, ahol eléri a megengedett 34 lóerőt, teljesen megegyezik teljesítmény leadása a nyitott változattal. Ha megvan a korlátozatlan jogosítvány, a térkép felülírásával könnyen kidugaszolható az erőforrás. De a másik irányba is bővíthető a Dorsoduro, az Öhlins rugóstagtól a karbon alkatrészekig és a kovácsolt kerekekig, és létezik hozzá csomagrendszer is.


Kép

Mesteri formavilág: Galuzzi és csapata nagyon jól eltalálta az arányokat és a részkialakításokat. De a Dorsoduro ergonómiája és a kidolgozása sem marad el az esztétikája mögött


A lényege ennek a motornak mégis az, hogy két világ előnyeit arany középútra tereli. Teljesítményben nem kell elbújnia a nagyok mögött, árban viszont sokkal kedvezőbb náluk. D amit nekem a leginkább sugall, az a vidámság. Ezért nem is értem, miért csak feketében hozták az első próbaútra, hiszen pirosban még sokkal vidámabb. De szerencsére ezen a legkönnyebb segíteni.


Előnyök:

- Tökéletes futómű
- Nagyon eleven erőforrás
- Mega fékek


Hátrányok:

- Két személyre alig alkalmas
- Nem tökéletes gázreakció

Szerző:  Kenyér [ 2009. szept. 16., szer. 16:30 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

http://www.motociclismo.it/foto/index.p ... age=05.jpg

Ez a motor botrányosan szép!!! :yep
Érdemes végignézni az egész galériát ;)

Szerző:  Öcsike [ 2009. szept. 16., szer. 22:40 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

Egyre jobban tettszik ez a motor :)

Szerző:  Kenyér [ 2009. szept. 16., szer. 22:44 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

Öcsike írta:
Egyre jobban tettszik ez a motor :)

Az,van hogy nekem is... :oops:

Szerző:  Atya67 [ 2009. szept. 17., csüt. 9:08 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

A mindennapokra nálam is nagyon bejön! :ok :D

Szerző:  Kenyér [ 2009. dec. 2., szer. 20:17 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

HA már magyar tulajt nemtudnuk,akkor az olaszoktól személyesen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5sVndU3HZUI[/youtube]

Szerző:  Fazer1000 [ 2009. dec. 2., szer. 20:28 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

Hááát.. wazze, konkrétabb tesztpilótát is szerződtethettek volna... igen gyérül muzsikált... megérdemelte volna a powerslide-ot ez a dorzós gyúrós... egyébként kibaszottul ütős járgány jövőre kipróbálom az aprilia napon.. ha lehet

Szerző:  Kenyér [ 2009. dec. 2., szer. 23:08 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

Hamarabb is ha szeretnéd :ok

Szerző:  Fazer1000 [ 2009. dec. 2., szer. 23:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

Kenyér írta:
Hamarabb is ha szeretnéd :ok


Az jó lenne... kivánci lennék milyen ha kereszbe megyek vele .... :hihi

Szervezd le és felveszünk egy igazi magyaros aprilia pro-mot... :ok

Szerző:  Kenyér [ 2009. dec. 2., szer. 23:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

Szólj ha ráérsz ;)
a motor készen áll :ok

Szerző:  Fazer1000 [ 2009. dec. 2., szer. 23:17 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

Kenyér írta:
Szólj ha ráérsz ;)
a motor készen áll :ok


A jövő 7en bármikor csak mond hova menjek, és mikorra... :yep :yep :yep :ok

Szerző:  Kenyér [ 2009. dec. 2., szer. 23:19 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

Fazer1000 írta:
Kenyér írta:
Szólj ha ráérsz ;)
a motor készen áll :ok


A jövő 7en bármikor csak mond hova menjek, és mikorra... :yep :yep :yep :ok

Mille motor kft. dunakeszi ;)
Tzoli cimboránk már tárt karokkal vár :ok

Szerző:  Fazer1000 [ 2009. dec. 2., szer. 23:23 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

Kenyér írta:
Fazer1000 írta:
Kenyér írta:
Szólj ha ráérsz ;)
a motor készen áll :ok


A jövő 7en bármikor csak mond hova menjek, és mikorra... :yep :yep :yep :ok

Mille motor kft. dunakeszi ;)
Tzoli cimboránk már tárt karokkal vár :ok


megyünk... megöleljük.. a mocit.

Szerző:  Kenyér [ 2010. jan. 2., szomb. 18:19 ]
Hozzászólás témája:  Re: Dorsoduro 750 sm

Ezzel gyaláznék eringen!
Nem piti a Dorsoduro!!
Kép

Oldal: 1 / 22 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/