www.rsvforum.com

Az érzelem,és az esztétika találkozása a technikával:Aprilia !
Pontos idő: 2017. dec. 18., hétf. 1:21

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6051 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 298, 299, 300, 301, 302, 303  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 24., vas. 22:02 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. ápr. 25., kedd 21:37
Hozzászólások: 36
Vele motorozok: APRILIA PEGASO 650ie
vladardani írta:
fonti írta:
Sziasztok!
Még új vagyok itt,a motorommal is elég rövid ideje vagyok együtt és eljött az olaj csere ideje.Kérdésem az lenne,hogy ti mit ajánlanátok hozzá?Repsol Moto Sintetico 10W40 vagy Motul 5100 10W40 ?Esetleg más olajat?A motor egy '97-es Pegaso Ml,óra szerint 47ezer km van benne,hogy volt e tekerve és mennyit,azt nem tudni.Segítségeteket előre is köszönöm!


Üdv!

Èn a motult javasolnám, de csak megbízható forrásból.

Közben nálam a tömítés csere óta bele szaladt a gépbe egy ezredes. A hütövízem nem fogy, illetve tegnap a budapesti dugóban is csak egyszer kapcsolt be a venti, úgyhogy jó lesz ez. Aug végén lesz egy 1500km-es erdélyi túra is, így már nyugodtan vágok bele.

Hali!
Hogy sikerült a túra?A motor jól viselkedett?


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 25., hétf. 11:09 
Offline
Kíváncsi
Avatar

Csatlakozott: 2014. szept. 25., csüt. 13:32
Hozzászólások: 145
Vele motorozok: Pegaso 650 Cube
trabcsi írta:
vladardani írta:
fonti írta:
Sziasztok!
Még új vagyok itt,a motorommal is elég rövid ideje vagyok együtt és eljött az olaj csere ideje.Kérdésem az lenne,hogy ti mit ajánlanátok hozzá?Repsol Moto Sintetico 10W40 vagy Motul 5100 10W40 ?Esetleg más olajat?A motor egy '97-es Pegaso Ml,óra szerint 47ezer km van benne,hogy volt e tekerve és mennyit,azt nem tudni.Segítségeteket előre is köszönöm!


Üdv!

Èn a motult javasolnám, de csak megbízható forrásból.

Közben nálam a tömítés csere óta bele szaladt a gépbe egy ezredes. A hütövízem nem fogy, illetve tegnap a budapesti dugóban is csak egyszer kapcsolt be a venti, úgyhogy jó lesz ez. Aug végén lesz egy 1500km-es erdélyi túra is, így már nyugodtan vágok bele.

Hali!
Hogy sikerült a túra?A motor jól viselkedett?


Persze, tökéletes volt, leszámítva, hogy a fenekünket szét ültük. A gép is jól viselkedett, gyári dobozok teli pakolva, plusz két személy, 110-120 tempóval 6-6.3-mas fogyasztással. Semmi probléma nem volt szerencsére.
Azóta volt már gázbovden szakadásom a múlt héten, szerencsére csak melóból hazafelé, még jó, hogy nem a túrán :)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 26., kedd 13:13 
Offline
Kíváncsi

Csatlakozott: 2016. júl. 24., vas. 0:29
Hozzászólások: 61
Vele motorozok: Pegaso 650 ie
sumy írta:
Még egy kérdés! Ha a gyújtáskapcsolónál lenne gond akkor nem kéne hogy a világításom is ba..akodna? Mert az nem hunyorog vagy villog.


De. Akkor mindennek el kellene mennie akár csak pillanatokra.

Amúgy ha már arrafelé vizsgálódsz, egy gyorskötözővel még most rögzítsd a gyújtás kábelét a gyújtáskapcsoló házához, mert csak a forrasztás tartja a drótot és az szinte MINDENKINEK leszakad a folyamatos rezgéstől előbb-utóbb. Akkor is, ha most semmi baja a gyújtáskapcsolónak.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 26., kedd 14:58 
Offline
Igazi tag
Avatar

Csatlakozott: 2015. aug. 31., hétf. 23:14
Hozzászólások: 405
Tartózkodási hely: Pécs
Vele motorozok: Pegaso TRAIL
Hali,
a télen nagy karbantartást tervezek a mocin, és még el sem kezdtem utánaolvasni a dolgoknak, rögtön ide írok, hátha megkíméltek pár óra guglitól, meg egy rakás fals infótól! :hihi
Kiindulás, hogy 10ekm-el vettem a masinát, akkor rögtön olajcseréltem, és kapott iridiumos gyertyát is. Azóta 16ekm-nél kapott új olajat. Idén majdnem 10ekm-t mentem, így most 25ekm-nél lesz egy "nagyszerviz".

A terveim:
1. olajcsere, MOTUL 5100-ról 7100-ra, olajszűrő csere,
2. légszűrőcsere,
3. fékolajcsere elöl, hátul,
4. hűtővíz csere,
5. szelephézag-ellenőrzés/állítás,
6. teleszkóp-olaj-, és szimering csere elől, (miből tudom, hogy kell-e?)
7. hátsó lengéscsillapító nyikorgás-megszüntetés,
8. lánc és fogaskerék cserék, (miből tudom, hogy kell-e?)
9. gyertya ellenőrzése/cseréje
10. benzincső csere (kézikönyv szerint kell),
11. fékcső csere (kézikönyv szerint kell) - érdemes fémre?

Extra:
12. Kormányrúd csere gyárira, esetleg kormányfűtés?
13. alubetétes kézvédő
14. USB-töltő szivargyújtóra cserélése (ne legyen önfogyasztása a 12V-5V átalakítás miatt)
15. OFF ROAD lábtartó
16. plexi kiemelése, és GPS/telefon tartó kialakítása
17. első sárvédő 2cm-el magasítása (lakatos munka)
18. ködlámpa beszerzése, felrakása

Olaj- és szűrőcserét már 2x megcsináltam, az nem gond. Hűtővíz cserét gyári leírás alapján gond nélkül meg fogom tudni oldani.
Fékolaj-csere sem lehet gond, viszont a fékcső cserével kapcsolatban már vakon vagyok, akárcsak a benzincső cseréjével kapcsolatban is!
Szelephézag ellenőrzéssel kapcsolatban viszont (még) vakon vagyok - van valami jó leírásotok? (1 henger, 4 szelep). Talán valami workshop manualban keressem majd, de olyanom angolul van, és még nem nyitottam igazán meg...
Első teleszkópnál mit, és hogyan kell ellenőrizni? Ha cserélni kell bármit, akkor honnan tudom, mi a jó nekem?
Hátsó nyikorgás volt mostanában valakinél, és Persu ajánlott is valamit, de épp messze voltam, és részeg, amikor olvastam. Mondhatnám az agyamnak azt a részét már elittam... Ha esetleg egy kulcsszó volna, hogy mire keressek vissza, már azért is hálás lennék...
Fogaskerekek, lánc még gyári. Mit kell nézni? Honnan tudom, hogy cserés-e? Ha cserélem, mire kell figyelni? Mit érdemes nézni, milyet érdemes keresni?
Iridiumos gyertya van benne 15ekm óta. Miből tudom, hogy kell-e vele foglalkoznom?
Extra-listával sem lesz gondom szerintem, de ködlámpára ha volna tippetek, hogy milyet érdemes venni, azt megköszönném, mert annyi van belőle, mint égen a csillag!
Köszi mindenkinek, aki legalább megpróbál érdemben hozzászólni! :help

_________________
www.MotorosVandor.hu
www.facebook.com/MotorosVandor

Magyar Napelem és Napkollektoros Szövetség - Baranya Megyei Elnök. Kérdezz bátran! ;)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 26., kedd 17:07 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. szept. 17., vas. 13:28
Hozzászólások: 13
Vele motorozok: Aprilia Pegaso 650
Sziasztok. Na a CDI- is kipipálva. Annak sincs baja. Fel raktam rá egy másikat, és ugyan úgy rángat négyezertől (amikor úgy gondolja)mint az eredetivel. Nem lehet hogy a jeledóm b@szakszik!???? :nemert


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 27., szer. 10:16 
Offline
Kíváncsi
Avatar

Csatlakozott: 2014. szept. 25., csüt. 13:32
Hozzászólások: 145
Vele motorozok: Pegaso 650 Cube
Geresics írta:
Hali,
a télen nagy karbantartást tervezek a mocin, és még el sem kezdtem utánaolvasni a dolgoknak, rögtön ide írok, hátha megkíméltek pár óra guglitól, meg egy rakás fals infótól! :hihi
Kiindulás, hogy 10ekm-el vettem a masinát, akkor rögtön olajcseréltem, és kapott iridiumos gyertyát is. Azóta 16ekm-nél kapott új olajat. Idén majdnem 10ekm-t mentem, így most 25ekm-nél lesz egy "nagyszerviz".

A terveim:
1. olajcsere, MOTUL 5100-ról 7100-ra, olajszűrő csere,
2. légszűrőcsere,
3. fékolajcsere elöl, hátul,
4. hűtővíz csere,
5. szelephézag-ellenőrzés/állítás,
6. teleszkóp-olaj-, és szimering csere elől, (miből tudom, hogy kell-e?)
7. hátsó lengéscsillapító nyikorgás-megszüntetés,
8. lánc és fogaskerék cserék, (miből tudom, hogy kell-e?)
9. gyertya ellenőrzése/cseréje
10. benzincső csere (kézikönyv szerint kell),
11. fékcső csere (kézikönyv szerint kell) - érdemes fémre?

Extra:
12. Kormányrúd csere gyárira, esetleg kormányfűtés?
13. alubetétes kézvédő
14. USB-töltő szivargyújtóra cserélése (ne legyen önfogyasztása a 12V-5V átalakítás miatt)
15. OFF ROAD lábtartó
16. plexi kiemelése, és GPS/telefon tartó kialakítása
17. első sárvédő 2cm-el magasítása (lakatos munka)
18. ködlámpa beszerzése, felrakása

Olaj- és szűrőcserét már 2x megcsináltam, az nem gond. Hűtővíz cserét gyári leírás alapján gond nélkül meg fogom tudni oldani.
Fékolaj-csere sem lehet gond, viszont a fékcső cserével kapcsolatban már vakon vagyok, akárcsak a benzincső cseréjével kapcsolatban is!
Szelephézag ellenőrzéssel kapcsolatban viszont (még) vakon vagyok - van valami jó leírásotok? (1 henger, 4 szelep). Talán valami workshop manualban keressem majd, de olyanom angolul van, és még nem nyitottam igazán meg...
Első teleszkópnál mit, és hogyan kell ellenőrizni? Ha cserélni kell bármit, akkor honnan tudom, mi a jó nekem?
Hátsó nyikorgás volt mostanában valakinél, és Persu ajánlott is valamit, de épp messze voltam, és részeg, amikor olvastam. Mondhatnám az agyamnak azt a részét már elittam... Ha esetleg egy kulcsszó volna, hogy mire keressek vissza, már azért is hálás lennék...
Fogaskerekek, lánc még gyári. Mit kell nézni? Honnan tudom, hogy cserés-e? Ha cserélem, mire kell figyelni? Mit érdemes nézni, milyet érdemes keresni?
Iridiumos gyertya van benne 15ekm óta. Miből tudom, hogy kell-e vele foglalkoznom?
Extra-listával sem lesz gondom szerintem, de ködlámpára ha volna tippetek, hogy milyet érdemes venni, azt megköszönném, mert annyi van belőle, mint égen a csillag!
Köszi mindenkinek, aki legalább megpróbál érdemben hozzászólni! :help


Hali!

A fékcsö cserénél a hosszra mindenképp vigyázni kell, ha kormányt is cserélsz. Benzicsövet akármelyik autós boltban kapni általában, a csere menete sem lehet túl bonyolult (a cube-oknál le kell bontani a fél motort hozzá :) ). A hézagokat lapkázással lehet beállítani. Ehhez általában a láncot szét kell nittelni, majd a tengelyeket kiszerelni. Elöfordulhat, hogy tengely kivétel nélkül is meg lehet lapkázni, viszont az két személyes meló, én inkább le szoktam venni, nem nagy meló. Visszarakásnál jelre kell rakni mindent. Ha már ott vagy, akkor a láncra is érdemes ránézni. Ha a két vezérmü kerék között be tudod nyomni a láncot 3-4mm-t, illetve oldal irányban sétál, akkor csere. Nem tudom a minarellinél milyen a lánc feszítés, a kései rotaxokban hidraulikus, így ott nem kell semmit csinálni. A nem hidraulikus feszítöknél kell idöközönként húzni a feszítön, de ennek a menete a manualban biztos le van írva. Teleszkóp olaj csere nem nagy ügy, tehermentesíteni az elejét, alul régi olaj le, fölül új olaj be. A hajtólánc ha szakaszosan van nyúlva, akkor csere, lánckerekek fogai hegyesek, szintén csere. Èrdemes szettben cserélni, 520-as lánc megy rá ha jól gondolom, D.I.D. lánc, JT lánckerekek jók. Összeszerelésnél ügyelni kell a helyes nittelésre. Ha már kint a hátsó kerék, érdemes a menesztö gumikra is ránézni, illetve az összes szimmeringet kidobni belöle, és cserélni vitonosra. Hütövíz cserekor érdemes légteleníteni a rendszert. A Manual nem írja, de én meg szoktam nyomkodni az összes vízcsövet, majd töltök bele újra, majd megint nyomkodok, ezt addig amíg már nem jön buborék.

Üdv


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 27., szer. 20:52 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. ápr. 25., kedd 21:37
Hozzászólások: 36
Vele motorozok: APRILIA PEGASO 650ie
vladardani írta:
trabcsi írta:
vladardani írta:
fonti írta:
Sziasztok!
Még új vagyok itt,a motorommal is elég rövid ideje vagyok együtt és eljött az olaj csere ideje.Kérdésem az lenne,hogy ti mit ajánlanátok hozzá?Repsol Moto Sintetico 10W40 vagy Motul 5100 10W40 ?Esetleg más olajat?A motor egy '97-es Pegaso Ml,óra szerint 47ezer km van benne,hogy volt e tekerve és mennyit,azt nem tudni.Segítségeteket előre is köszönöm!


Üdv!

Èn a motult javasolnám, de csak megbízható forrásból.

Közben nálam a tömítés csere óta bele szaladt a gépbe egy ezredes. A hütövízem nem fogy, illetve tegnap a budapesti dugóban is csak egyszer kapcsolt be a venti, úgyhogy jó lesz ez. Aug végén lesz egy 1500km-es erdélyi túra is, így már nyugodtan vágok bele.

Hali!
Hogy sikerült a túra?A motor jól viselkedett?


Persze, tökéletes volt, leszámítva, hogy a fenekünket szét ültük. A gép is jól viselkedett, gyári dobozok teli pakolva, plusz két személy, 110-120 tempóval 6-6.3-mas fogyasztással. Semmi probléma nem volt szerencsére.
Azóta volt már gázbovden szakadásom a múlt héten, szerencsére csak melóból hazafelé, még jó, hogy nem a túrán :)

Hiába ami jó az jó!Írtad, hogy melóból hazafelé, nálad meddig tart a motorozós szezon? Nem mondom, hogy nagyon hideg lenne, de nekem már csak jó erős napsütésben van kedvem motorra ülni és igyekszem kihasználni a még hátralévő jó időt.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 27., szer. 21:30 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Hozzászólások: 38854
Tartózkodási hely: Göd
Vele motorozok: Caponord, Tuono, EXC
Geresics írta:
Hali,
a télen nagy karbantartást tervezek a mocin, és még el sem kezdtem utánaolvasni a dolgoknak, rögtön ide írok, hátha megkíméltek pár óra guglitól, meg egy rakás fals infótól! :hihi
Kiindulás, hogy 10ekm-el vettem a masinát, akkor rögtön olajcseréltem, és kapott iridiumos gyertyát is. Azóta 16ekm-nél kapott új olajat. Idén majdnem 10ekm-t mentem, így most 25ekm-nél lesz egy "nagyszerviz".

A terveim:
1. olajcsere, MOTUL 5100-ról 7100-ra, olajszűrő csere,
2. légszűrőcsere,
3. fékolajcsere elöl, hátul,
4. hűtővíz csere,
5. szelephézag-ellenőrzés/állítás,
6. teleszkóp-olaj-, és szimering csere elől, (miből tudom, hogy kell-e?)
7. hátsó lengéscsillapító nyikorgás-megszüntetés,
8. lánc és fogaskerék cserék, (miből tudom, hogy kell-e?)
9. gyertya ellenőrzése/cseréje
10. benzincső csere (kézikönyv szerint kell),
11. fékcső csere (kézikönyv szerint kell) - érdemes fémre?

Extra:
12. Kormányrúd csere gyárira, esetleg kormányfűtés?
13. alubetétes kézvédő
14. USB-töltő szivargyújtóra cserélése (ne legyen önfogyasztása a 12V-5V átalakítás miatt)
15. OFF ROAD lábtartó
16. plexi kiemelése, és GPS/telefon tartó kialakítása
17. első sárvédő 2cm-el magasítása (lakatos munka)
18. ködlámpa beszerzése, felrakása

Olaj- és szűrőcserét már 2x megcsináltam, az nem gond. Hűtővíz cserét gyári leírás alapján gond nélkül meg fogom tudni oldani.
Fékolaj-csere sem lehet gond, viszont a fékcső cserével kapcsolatban már vakon vagyok, akárcsak a benzincső cseréjével kapcsolatban is!
Szelephézag ellenőrzéssel kapcsolatban viszont (még) vakon vagyok - van valami jó leírásotok? (1 henger, 4 szelep). Talán valami workshop manualban keressem majd, de olyanom angolul van, és még nem nyitottam igazán meg...
Első teleszkópnál mit, és hogyan kell ellenőrizni? Ha cserélni kell bármit, akkor honnan tudom, mi a jó nekem?
Hátsó nyikorgás volt mostanában valakinél, és Persu ajánlott is valamit, de épp messze voltam, és részeg, amikor olvastam. Mondhatnám az agyamnak azt a részét már elittam... Ha esetleg egy kulcsszó volna, hogy mire keressek vissza, már azért is hálás lennék...
Fogaskerekek, lánc még gyári. Mit kell nézni? Honnan tudom, hogy cserés-e? Ha cserélem, mire kell figyelni? Mit érdemes nézni, milyet érdemes keresni?
Iridiumos gyertya van benne 15ekm óta. Miből tudom, hogy kell-e vele foglalkoznom?
Extra-listával sem lesz gondom szerintem, de ködlámpára ha volna tippetek, hogy milyet érdemes venni, azt megköszönném, mert annyi van belőle, mint égen a csillag!
Köszi mindenkinek, aki legalább megpróbál érdemben hozzászólni! :help

Miért kell 5100 helyett 7100 bele?

Fékcső csere? Igen gyárilag elő van írva de nézz meg sok motort soha nem cserélik és bírja, ugyan úgy ahogy a kocsikban is 10 éves korban cserélni kéne a légzsákokat mégsem cseréli senki. DE ha már cseréled csak fém fékcső legyen, jobb lesz a nyomáspontod, és határozottabb a fékerő. Igen arra nagyon figyelj hogy elég hosszú legyen és hogy jók legyenek a fittingek.

Első teló szervizelése kicsit ettől összetettebb feladat főleg, hogy ha terepen volt a moci használva: a lényeg szét kéne rendesen a telót szimeringeket cserélni, olajat szintén és a becsúszó szárakat pedig szépen felpolírozni.

Láncot szettben érdemes cserélni, most még lehet jó a lánckerék de egy új láncot nem biztos hogy ki fog szolgálni ráadásul nem nagy összeg pluszban.
Kormányrúd szerintem továbbra is : http://www.nagyvas.hu/motoralkatresz.php?mid=kormany_22_alu

Gyeryát én km után cserélem akkor is ha jó, 15000km után dobj be újakat, denso gyetyák ~2000ft/fb szintén minimális beruházás.

Ködlámpát - nekem 3 is van fent - ebay-ről rendeltem és a led work light alatt futó típusokat keresd szerintem. Mert jó a fényük, olcsóak, bárhova könnyen fel lehet őket szerelni. Az enyémekben már van majd 20e km hiba nélkül mennek. Bekötésnél egy rendes forrasztás, meg a rá egy zsugor cső és készen vagy.
Ilyen stílusú van nekem két oldalon: Oldalsó ködlámpa középső ködlámpa
illetve én még azt vettem figyelembe, hogy az egyik Spot a másik Flood vetítési képű így tudod a legjobb fényerőt és megvilágítást elérni este
Kép

_________________
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 28., csüt. 13:29 
Offline
Kíváncsi
Avatar

Csatlakozott: 2014. szept. 25., csüt. 13:32
Hozzászólások: 145
Vele motorozok: Pegaso 650 Cube
quote]
Hiába ami jó az jó!Írtad, hogy melóból hazafelé, nálad meddig tart a motorozós szezon? Nem mondom, hogy nagyon hideg lenne, de nekem már csak jó erős napsütésben van kedvem motorra ülni és igyekszem kihasználni a még hátralévő jó időt.[/quote]

Reggel még 5-10 fokban el megyek azért melóba, 10km nem nagy ügy. Ilyenkor kicsit jobban fel kell öltözni. Oktober-novemberig ki lehet húzni lazán. :070


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 4., szer. 14:38 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. szept. 17., vas. 13:28
Hozzászólások: 13
Vele motorozok: Aprilia Pegaso 650
Sziasztok.
Sajnos egyik gond a másik után. Segítséget szeretnék kérni, mégpedig hogy Aprilia pegaso 650 /1999/ Hol lehet kapni szabadonfutót??
Előre is köszönöm a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 4., szer. 15:31 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. márc. 3., pén. 20:16
Hozzászólások: 21
Vele motorozok: GSF 1200S
sumy írta:
Sziasztok.
Sajnos egyik gond a másik után. Segítséget szeretnék kérni, mégpedig hogy Aprilia pegaso 650 /1999/ Hol lehet kapni szabadonfutót??
Előre is köszönöm a segítséget.


Szia!

Vagy Aprilia szerviz, vagy Ebay. Én ebayról vettem, olaszból. Arra készülj fel, hogy nagyon zsebbe nyúlós lesz.Kínait semmiképp ne vegyél, hiába olcsó. A csere sem egyszerű speciális szerszámok nélkül.

Üdv


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 4., szer. 20:18 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. szept. 17., vas. 13:28
Hozzászólások: 13
Vele motorozok: Aprilia Pegaso 650
Köszi. Sajnos így gondoltam én is.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 7., szomb. 8:38 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. aug. 19., szomb. 21:51
Hozzászólások: 9
Vele motorozok: Aprilia Pegaso Trail
Sziasztok!

Az alábbiakkal kapcsolatban kérném a tanácsotokat.

Lassan aktuális lesz a lészűrőcsere, és 2 különbőző szerelő, két különböző vélemény.
1. Az egyik szerint normál papírszűrőre cseréljem, mert az minden esetben megszűri a finom port is, míg a sport átengedi, és komoly probléma lehet belőle. Ő csak aprilia-kat szervízel, és valószínű találkozott már ezzel a kérdéssel többször.
2. A másik szerelő szerint tegyek bele sportlégszűrőt, mert kevesebb lesz a fogyasztásom, és mivel lehet takarítani ezért nem kell több szűrőt vennem. És szerencsével a lejebb említett (rángatás) problémát is orvosolhatja.
Félretéve azt hogy mennyivel drágább pl a K&N szűrő, mi a véleményetek róla?
Pegaso Trail-em van, ha ez bármit is számít.

A másik ami problémám jelentkezett, és itt már több tanácsot is kértem.
Említettem korábban, hogy egyenletes tempóval haladva, kb. 3-es fordulattól felfelé, rángat egy kicsit a motor. Rossz úton haladva nem is nagyon tűnik fel a probléma. Nagyobb sebességnél szintén kevésbé észrevehető, de pl lakott területen 3500 körüli fordulaton haladva már zavaró.
A szerelőm szerint üzemanyag ellátás probléma lehet. Volt valakinek ilyen gondja? Üzemagyagszűrőt is kellene cserélnem, mert 23-et ment a gyári. Nem találtam csak az oem-en üzemanyagszűrőt a motorhoz, horror áron (25e ft). Még utángyártottat sem. Az ebay-es kínai 2-3e ft-os szűrőkben meg nem igazán bízok. Bár ez lehet nem oldja meg a problémát, ha a szivattyúval van gond. A szerelő szerint kellene mérni egy benzinnyomást, és abból látható, hogy az a probléma. De itt a környéken nem találtam olyat aki tudja mérni.
Gyertyát cseréltem, talán 2000km-rel ezelőtt.
A láncom a szerelő szerint cserés, mert szerinte szakaszosan nyúlott. A gyári lánc van a motoron, amiben 23000km van. Amikor leszedte állítása szerint ékalakban megáll, és nem simul ki, szerinte cserélni kellene, és egyébként is kb. 25e amit elmegy egy szett. Őszinte leszek a szettcsere eszembe sem jutott, mert a lánckerekek gyakorlatilag semennyire sem kopottak. Adott esetben ez is okozhat ilyen problémát, hogy rángat? Mert akkor lehet hogy megoldaná a cseréje a problémát. Csak szezon vége előtt nem akarok találgatni.
Észrevettem az utóbbi időben, hogy ingadozik az alapjáratom. Lehet összefüggés a rángatás és az alapjárat ingadozása között?

Kicsit sok lett a kérdés:) De előre is köszönöm a tanácsokat.

Üdv,
Norbi


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 7., szomb. 9:06 
Offline
Igazi tag
Avatar

Csatlakozott: 2015. aug. 31., hétf. 23:14
Hozzászólások: 405
Tartózkodási hely: Pécs
Vele motorozok: Pegaso TRAIL
GNorbi írta:
Sziasztok!

Az alábbiakkal kapcsolatban kérném a tanácsotokat.

Lassan aktuális lesz a lészűrőcsere, és 2 különbőző szerelő, két különböző vélemény.
1. Az egyik szerint normál papírszűrőre cseréljem, mert az minden esetben megszűri a finom port is, míg a sport átengedi, és komoly probléma lehet belőle. Ő csak aprilia-kat szervízel, és valószínű találkozott már ezzel a kérdéssel többször.
2. A másik szerelő szerint tegyek bele sportlégszűrőt, mert kevesebb lesz a fogyasztásom, és mivel lehet takarítani ezért nem kell több szűrőt vennem. És szerencsével a lejebb említett (rángatás) problémát is orvosolhatja.
Félretéve azt hogy mennyivel drágább pl a K&N szűrő, mi a véleményetek róla?
Pegaso Trail-em van, ha ez bármit is számít.

A másik ami problémám jelentkezett, és itt már több tanácsot is kértem.
Említettem korábban, hogy egyenletes tempóval haladva, kb. 3-es fordulattól felfelé, rángat egy kicsit a motor. Rossz úton haladva nem is nagyon tűnik fel a probléma. Nagyobb sebességnél szintén kevésbé észrevehető, de pl lakott területen 3500 körüli fordulaton haladva már zavaró.
A szerelőm szerint üzemanyag ellátás probléma lehet. Volt valakinek ilyen gondja? Üzemagyagszűrőt is kellene cserélnem, mert 23-et ment a gyári. Nem találtam csak az oem-en üzemanyagszűrőt a motorhoz, horror áron (25e ft). Még utángyártottat sem. Az ebay-es kínai 2-3e ft-os szűrőkben meg nem igazán bízok. Bár ez lehet nem oldja meg a problémát, ha a szivattyúval van gond. A szerelő szerint kellene mérni egy benzinnyomást, és abból látható, hogy az a probléma. De itt a környéken nem találtam olyat aki tudja mérni.
Gyertyát cseréltem, talán 2000km-rel ezelőtt.
A láncom a szerelő szerint cserés, mert szerinte szakaszosan nyúlott. A gyári lánc van a motoron, amiben 23000km van. Amikor leszedte állítása szerint ékalakban megáll, és nem simul ki, szerinte cserélni kellene, és egyébként is kb. 25e amit elmegy egy szett. Őszinte leszek a szettcsere eszembe sem jutott, mert a lánckerekek gyakorlatilag semennyire sem kopottak. Adott esetben ez is okozhat ilyen problémát, hogy rángat? Mert akkor lehet hogy megoldaná a cseréje a problémát. Csak szezon vége előtt nem akarok találgatni.
Észrevettem az utóbbi időben, hogy ingadozik az alapjáratom. Lehet összefüggés a rángatás és az alapjárat ingadozása között?

Kicsit sok lett a kérdés:) De előre is köszönöm a tanácsokat.

Üdv,
Norbi

Szia,
eléggé hasonló cipőben járunk!
21ekm-el indultam az Isztambul túrára, és minden frankó volt! 24-nél még semmi, de 25ek lett a túra végére, és a lánc kb. 5 centit nyúlt az utolsó 4-500 km alatt! Olyanokat rántott, hogy örülhetek, hogy hazahozott! Fogadkerekeim jók, de szettben fogom cserélni, hogy az új láncot ne koptassa félre.
Benzinszűrőt még nem kerestem, de Pécsett a Motoboxban eddig mindent tudtak hozni nekem a motorhoz. Bízom benne, azt is tudnak majd.
A sportszűrőn én is gondolkodtam, de mivel porban, terepen is használom a motort, így felejtős, mert nem szűr annyira, mint a sima! Márpedig az nagy baj a motornak!

_________________
www.MotorosVandor.hu
www.facebook.com/MotorosVandor

Magyar Napelem és Napkollektoros Szövetség - Baranya Megyei Elnök. Kérdezz bátran! ;)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 7., szomb. 10:12 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Hozzászólások: 38854
Tartózkodási hely: Göd
Vele motorozok: Caponord, Tuono, EXC
Geresics írta:
GNorbi írta:
Sziasztok!

Az alábbiakkal kapcsolatban kérném a tanácsotokat.

Lassan aktuális lesz a lészűrőcsere, és 2 különbőző szerelő, két különböző vélemény.
1. Az egyik szerint normál papírszűrőre cseréljem, mert az minden esetben megszűri a finom port is, míg a sport átengedi, és komoly probléma lehet belőle. Ő csak aprilia-kat szervízel, és valószínű találkozott már ezzel a kérdéssel többször.
2. A másik szerelő szerint tegyek bele sportlégszűrőt, mert kevesebb lesz a fogyasztásom, és mivel lehet takarítani ezért nem kell több szűrőt vennem. És szerencsével a lejebb említett (rángatás) problémát is orvosolhatja.
Félretéve azt hogy mennyivel drágább pl a K&N szűrő, mi a véleményetek róla?
Pegaso Trail-em van, ha ez bármit is számít.

A másik ami problémám jelentkezett, és itt már több tanácsot is kértem.
Említettem korábban, hogy egyenletes tempóval haladva, kb. 3-es fordulattól felfelé, rángat egy kicsit a motor. Rossz úton haladva nem is nagyon tűnik fel a probléma. Nagyobb sebességnél szintén kevésbé észrevehető, de pl lakott területen 3500 körüli fordulaton haladva már zavaró.
A szerelőm szerint üzemanyag ellátás probléma lehet. Volt valakinek ilyen gondja? Üzemagyagszűrőt is kellene cserélnem, mert 23-et ment a gyári. Nem találtam csak az oem-en üzemanyagszűrőt a motorhoz, horror áron (25e ft). Még utángyártottat sem. Az ebay-es kínai 2-3e ft-os szűrőkben meg nem igazán bízok. Bár ez lehet nem oldja meg a problémát, ha a szivattyúval van gond. A szerelő szerint kellene mérni egy benzinnyomást, és abból látható, hogy az a probléma. De itt a környéken nem találtam olyat aki tudja mérni.
Gyertyát cseréltem, talán 2000km-rel ezelőtt.
A láncom a szerelő szerint cserés, mert szerinte szakaszosan nyúlott. A gyári lánc van a motoron, amiben 23000km van. Amikor leszedte állítása szerint ékalakban megáll, és nem simul ki, szerinte cserélni kellene, és egyébként is kb. 25e amit elmegy egy szett. Őszinte leszek a szettcsere eszembe sem jutott, mert a lánckerekek gyakorlatilag semennyire sem kopottak. Adott esetben ez is okozhat ilyen problémát, hogy rángat? Mert akkor lehet hogy megoldaná a cseréje a problémát. Csak szezon vége előtt nem akarok találgatni.
Észrevettem az utóbbi időben, hogy ingadozik az alapjáratom. Lehet összefüggés a rángatás és az alapjárat ingadozása között?

Kicsit sok lett a kérdés:) De előre is köszönöm a tanácsokat.

Üdv,
Norbi

Szia,
eléggé hasonló cipőben járunk!
21ekm-el indultam az Isztambul túrára, és minden frankó volt! 24-nél még semmi, de 25ek lett a túra végére, és a lánc kb. 5 centit nyúlt az utolsó 4-500 km alatt! Olyanokat rántott, hogy örülhetek, hogy hazahozott! Fogadkerekeim jók, de szettben fogom cserélni, hogy az új láncot ne koptassa félre.
Benzinszűrőt még nem kerestem, de Pécsett a Motoboxban eddig mindent tudtak hozni nekem a motorhoz. Bízom benne, azt is tudnak majd.
A sportszűrőn én is gondolkodtam, de mivel porban, terepen is használom a motort, így felejtős, mert nem szűr annyira, mint a sima! Márpedig az nagy baj a motornak!

Lancszetten nem kell csodálkozni hogy 25e km után cserélni kell ez normális egy egy hengeres motornál. Amit tudtok tenni hogy a legerősebb láncot veszitek rá nem azt ami 50-75 loerohöz való pl.: DID ZVMX A lanckerekek sokszor jók meg attól a lánc simán lehet szar! Csere szettben!
Benzinszűrőt érdemes lenne Polyák Lacinal megkérdezni ha lehet venni valamilyen bele a gyárin kívül o biztosan tudja.
Légszűrőből ha mész akar csak néha földúton akkor a sportot felejtsd el azon a nagyobb madarakat leszámítva minden kosz bemegy a motorba, nem véletlenül mondta ezt neked a csak Aprilia-val foglalkozó szerelő, bárki volt az igaza van!

_________________
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 7., szomb. 20:56 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. ápr. 25., kedd 21:37
Hozzászólások: 36
Vele motorozok: APRILIA PEGASO 650ie
sumy írta:
Sziasztok.
Sajnos egyik gond a másik után. Segítséget szeretnék kérni, mégpedig hogy Aprilia pegaso 650 /1999/ Hol lehet kapni szabadonfutót??
Előre is köszönöm a segítséget.

Szia!
Ha néhány oldalt visszaolvasol ,részletes választ kapsz kérdésedre,nekem is volt ezzel gondom, innen segítettek nekem is.A felújított 50e lettvolna+ futár,az új 42e komplett.Idáig nagyon jól működik,hidegben is 1 fordítás és pöcc ,eddig meg sok tekertetés ,benzin jött már a kipuf on ,indulás csak nehezen.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 7., szomb. 21:48 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. ápr. 25., kedd 21:37
Hozzászólások: 36
Vele motorozok: APRILIA PEGASO 650ie
GNorbi írta:
Sziasztok!

Az alábbiakkal kapcsolatban kérném a tanácsotokat.

Lassan aktuális lesz a lészűrőcsere, és 2 különbőző szerelő, két különböző vélemény.
1. Az egyik szerint normál papírszűrőre cseréljem, mert az minden esetben megszűri a finom port is, míg a sport átengedi, és komoly probléma lehet belőle. Ő csak aprilia-kat szervízel, és valószínű találkozott már ezzel a kérdéssel többször.
2. A másik szerelő szerint tegyek bele sportlégszűrőt, mert kevesebb lesz a fogyasztásom, és mivel lehet takarítani ezért nem kell több szűrőt vennem. És szerencsével a lejebb említett (rángatás) problémát is orvosolhatja.
Félretéve azt hogy mennyivel drágább pl a K&N szűrő, mi a véleményetek róla?
Pegaso Trail-em van, ha ez bármit is számít.

A másik ami problémám jelentkezett, és itt már több tanácsot is kértem.
Említettem korábban, hogy egyenletes tempóval haladva, kb. 3-es fordulattól felfelé, rángat egy kicsit a motor. Rossz úton haladva nem is nagyon tűnik fel a probléma. Nagyobb sebességnél szintén kevésbé észrevehető, de pl lakott területen 3500 körüli fordulaton haladva már zavaró.
A szerelőm szerint üzemanyag ellátás probléma lehet. Volt valakinek ilyen gondja? Üzemagyagszűrőt is kellene cserélnem, mert 23-et ment a gyári. Nem találtam csak az oem-en üzemanyagszűrőt a motorhoz, horror áron (25e ft). Még utángyártottat sem. Az ebay-es kínai 2-3e ft-os szűrőkben meg nem igazán bízok. Bár ez lehet nem oldja meg a problémát, ha a szivattyúval van gond. A szerelő szerint kellene mérni egy benzinnyomást, és abból látható, hogy az a probléma. De itt a környéken nem találtam olyat aki tudja mérni.
Gyertyát cseréltem, talán 2000km-rel ezelőtt.
A láncom a szerelő szerint cserés, mert szerinte szakaszosan nyúlott. A gyári lánc van a motoron, amiben 23000km van. Amikor leszedte állítása szerint ékalakban megáll, és nem simul ki, szerinte cserélni kellene, és egyébként is kb. 25e amit elmegy egy szett. Őszinte leszek a szettcsere eszembe sem jutott, mert a lánckerekek gyakorlatilag semennyire sem kopottak. Adott esetben ez is okozhat ilyen problémát, hogy rángat? Mert akkor lehet hogy megoldaná a cseréje a problémát. Csak szezon vége előtt nem akarok találgatni.
Észrevettem az utóbbi időben, hogy ingadozik az alapjáratom. Lehet összefüggés a rángatás és az alapjárat ingadozása között?

Kicsit sok lett a kérdés:) De előre is köszönöm a tanácsokat.

Üdv,
Norbi

Szia!
Nálam is volt, hogy 3e fordulat környékén kicsit rángatott,de már megszünt.Ehhez először cserélnem kellett a tápszivattyú vezetékét, mert ahol bemegy a tankba az összetétel/a csatitól jövők vastagabbak,a t. szivattyúra vékonyabbként ér oda/,be van öntve valami műgyantával, ami nekem a benzintől teljesen megpuhult és mozgott a vezeték benne és nem érintkezett rendesen.Érdekesség, hogy néhány nap múlva újra csont kemény lett a műgyanta, de már nem mertem vissza rakni.A másik a folytószelep állás érzékelő csere volt,ettől viszont a légszűrőházba durrogott és leállogatott.A két alkatrész cseréje között olyan "rövid "idő telt el,hogy emiatt nem tudom melyiktől lett jó.,


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 8., vas. 7:53 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. aug. 19., szomb. 21:51
Hozzászólások: 9
Vele motorozok: Aprilia Pegaso Trail
trabcsi írta:
GNorbi írta:
Sziasztok!

Az alábbiakkal kapcsolatban kérném a tanácsotokat.

Lassan aktuális lesz a lészűrőcsere, és 2 különbőző szerelő, két különböző vélemény.
1. Az egyik szerint normál papírszűrőre cseréljem, mert az minden esetben megszűri a finom port is, míg a sport átengedi, és komoly probléma lehet belőle. Ő csak aprilia-kat szervízel, és valószínű találkozott már ezzel a kérdéssel többször.
2. A másik szerelő szerint tegyek bele sportlégszűrőt, mert kevesebb lesz a fogyasztásom, és mivel lehet takarítani ezért nem kell több szűrőt vennem. És szerencsével a lejebb említett (rángatás) problémát is orvosolhatja.
Félretéve azt hogy mennyivel drágább pl a K&N szűrő, mi a véleményetek róla?
Pegaso Trail-em van, ha ez bármit is számít.

A másik ami problémám jelentkezett, és itt már több tanácsot is kértem.
Említettem korábban, hogy egyenletes tempóval haladva, kb. 3-es fordulattól felfelé, rángat egy kicsit a motor. Rossz úton haladva nem is nagyon tűnik fel a probléma. Nagyobb sebességnél szintén kevésbé észrevehető, de pl lakott területen 3500 körüli fordulaton haladva már zavaró.
A szerelőm szerint üzemanyag ellátás probléma lehet. Volt valakinek ilyen gondja? Üzemagyagszűrőt is kellene cserélnem, mert 23-et ment a gyári. Nem találtam csak az oem-en üzemanyagszűrőt a motorhoz, horror áron (25e ft). Még utángyártottat sem. Az ebay-es kínai 2-3e ft-os szűrőkben meg nem igazán bízok. Bár ez lehet nem oldja meg a problémát, ha a szivattyúval van gond. A szerelő szerint kellene mérni egy benzinnyomást, és abból látható, hogy az a probléma. De itt a környéken nem találtam olyat aki tudja mérni.
Gyertyát cseréltem, talán 2000km-rel ezelőtt.
A láncom a szerelő szerint cserés, mert szerinte szakaszosan nyúlott. A gyári lánc van a motoron, amiben 23000km van. Amikor leszedte állítása szerint ékalakban megáll, és nem simul ki, szerinte cserélni kellene, és egyébként is kb. 25e amit elmegy egy szett. Őszinte leszek a szettcsere eszembe sem jutott, mert a lánckerekek gyakorlatilag semennyire sem kopottak. Adott esetben ez is okozhat ilyen problémát, hogy rángat? Mert akkor lehet hogy megoldaná a cseréje a problémát. Csak szezon vége előtt nem akarok találgatni.
Észrevettem az utóbbi időben, hogy ingadozik az alapjáratom. Lehet összefüggés a rángatás és az alapjárat ingadozása között?

Kicsit sok lett a kérdés:) De előre is köszönöm a tanácsokat.

Üdv,
Norbi

Szia!
Nálam is volt, hogy 3e fordulat környékén kicsit rángatott,de már megszünt.Ehhez először cserélnem kellett a tápszivattyú vezetékét, mert ahol bemegy a tankba az összetétel/a csatitól jövők vastagabbak,a t. szivattyúra vékonyabbként ér oda/,be van öntve valami műgyantával, ami nekem a benzintől teljesen megpuhult és mozgott a vezeték benne és nem érintkezett rendesen.Érdekesség, hogy néhány nap múlva újra csont kemény lett a műgyanta, de már nem mertem vissza rakni.A másik a folytószelep állás érzékelő csere volt,ettől viszont a légszűrőházba durrogott és leállogatott.A két alkatrész cseréje között olyan "rövid "idő telt el,hogy emiatt nem tudom melyiktől lett jó.,



Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a segítséget!
A vezetéket leellenőrzöm. Közben tegnap megmutattam egy másik szerelőnek a fullgasnal. A gyújtásproblémát, és a szivattyút kizárta, a lánc meg nem okozhatja, mert akkor nagyobb tempónál felerősödne. Ötletként a pillangószelep érzékelőjére gondol, de nem akart tippelgetni és nem ismeri magát a blokkot.

A levegőszűrőnél maradok a gyárinál, jövő héten kicserélem.

A lánc megvárja a 25e-et, már nem biztos hogy idén meglesz, attól függ mennyire lesz hideg okt végén. Aztán legkésőbb tavasszal cserélem. Még azon gondolkodtam, hogy érdemes lenne-e az első lánckereket egyel kisebbre cserélni, mert akkor alacsonyabb fordulaton jobban lehetne a motort használni. Bár akkor a 90-es utazó tempónál 3500 helyett magasabb lenne a fordulat (a végsebesség csökkenés nekem nem számít). Gondolom így több lenne a fogyasztása is. Valaki próbált változtatni a gyári áttátelen?
Ezt a láncot néztem:
https://motoralkatresz.eu/termekek/DID/ ... zemu_lanc/
A GOLD és sima ezüst változat között van különbség a színen kívül? Még gondolkodok az erősebbiken is, bár az 30e körül van.
Első lánckerékből láttam zajcsillapítós változatot. Használ valaki ilyet? Milyen gyakorlati haszna van?

Köszönöm mindenkinek!

Üdv,
n.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 8., vas. 14:13 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Hozzászólások: 38854
Tartózkodási hely: Göd
Vele motorozok: Caponord, Tuono, EXC
GNorbi írta:
trabcsi írta:
GNorbi írta:
Sziasztok!

Az alábbiakkal kapcsolatban kérném a tanácsotokat.

Lassan aktuális lesz a lészűrőcsere, és 2 különbőző szerelő, két különböző vélemény.
1. Az egyik szerint normál papírszűrőre cseréljem, mert az minden esetben megszűri a finom port is, míg a sport átengedi, és komoly probléma lehet belőle. Ő csak aprilia-kat szervízel, és valószínű találkozott már ezzel a kérdéssel többször.
2. A másik szerelő szerint tegyek bele sportlégszűrőt, mert kevesebb lesz a fogyasztásom, és mivel lehet takarítani ezért nem kell több szűrőt vennem. És szerencsével a lejebb említett (rángatás) problémát is orvosolhatja.
Félretéve azt hogy mennyivel drágább pl a K&N szűrő, mi a véleményetek róla?
Pegaso Trail-em van, ha ez bármit is számít.

A másik ami problémám jelentkezett, és itt már több tanácsot is kértem.
Említettem korábban, hogy egyenletes tempóval haladva, kb. 3-es fordulattól felfelé, rángat egy kicsit a motor. Rossz úton haladva nem is nagyon tűnik fel a probléma. Nagyobb sebességnél szintén kevésbé észrevehető, de pl lakott területen 3500 körüli fordulaton haladva már zavaró.
A szerelőm szerint üzemanyag ellátás probléma lehet. Volt valakinek ilyen gondja? Üzemagyagszűrőt is kellene cserélnem, mert 23-et ment a gyári. Nem találtam csak az oem-en üzemanyagszűrőt a motorhoz, horror áron (25e ft). Még utángyártottat sem. Az ebay-es kínai 2-3e ft-os szűrőkben meg nem igazán bízok. Bár ez lehet nem oldja meg a problémát, ha a szivattyúval van gond. A szerelő szerint kellene mérni egy benzinnyomást, és abból látható, hogy az a probléma. De itt a környéken nem találtam olyat aki tudja mérni.
Gyertyát cseréltem, talán 2000km-rel ezelőtt.
A láncom a szerelő szerint cserés, mert szerinte szakaszosan nyúlott. A gyári lánc van a motoron, amiben 23000km van. Amikor leszedte állítása szerint ékalakban megáll, és nem simul ki, szerinte cserélni kellene, és egyébként is kb. 25e amit elmegy egy szett. Őszinte leszek a szettcsere eszembe sem jutott, mert a lánckerekek gyakorlatilag semennyire sem kopottak. Adott esetben ez is okozhat ilyen problémát, hogy rángat? Mert akkor lehet hogy megoldaná a cseréje a problémát. Csak szezon vége előtt nem akarok találgatni.
Észrevettem az utóbbi időben, hogy ingadozik az alapjáratom. Lehet összefüggés a rángatás és az alapjárat ingadozása között?

Kicsit sok lett a kérdés:) De előre is köszönöm a tanácsokat.

Üdv,
Norbi

Szia!
Nálam is volt, hogy 3e fordulat környékén kicsit rángatott,de már megszünt.Ehhez először cserélnem kellett a tápszivattyú vezetékét, mert ahol bemegy a tankba az összetétel/a csatitól jövők vastagabbak,a t. szivattyúra vékonyabbként ér oda/,be van öntve valami műgyantával, ami nekem a benzintől teljesen megpuhult és mozgott a vezeték benne és nem érintkezett rendesen.Érdekesség, hogy néhány nap múlva újra csont kemény lett a műgyanta, de már nem mertem vissza rakni.A másik a folytószelep állás érzékelő csere volt,ettől viszont a légszűrőházba durrogott és leállogatott.A két alkatrész cseréje között olyan "rövid "idő telt el,hogy emiatt nem tudom melyiktől lett jó.,



Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a segítséget!
A vezetéket leellenőrzöm. Közben tegnap megmutattam egy másik szerelőnek a fullgasnal. A gyújtásproblémát, és a szivattyút kizárta, a lánc meg nem okozhatja, mert akkor nagyobb tempónál felerősödne. Ötletként a pillangószelep érzékelőjére gondol, de nem akart tippelgetni és nem ismeri magát a blokkot.

A levegőszűrőnél maradok a gyárinál, jövő héten kicserélem.

A lánc megvárja a 25e-et, már nem biztos hogy idén meglesz, attól függ mennyire lesz hideg okt végén. Aztán legkésőbb tavasszal cserélem. Még azon gondolkodtam, hogy érdemes lenne-e az első lánckereket egyel kisebbre cserélni, mert akkor alacsonyabb fordulaton jobban lehetne a motort használni. Bár akkor a 90-es utazó tempónál 3500 helyett magasabb lenne a fordulat (a végsebesség csökkenés nekem nem számít). Gondolom így több lenne a fogyasztása is. Valaki próbált változtatni a gyári áttátelen?
Ezt a láncot néztem:
https://motoralkatresz.eu/termekek/DID/ ... zemu_lanc/
A GOLD és sima ezüst változat között van különbség a színen kívül? Még gondolkodok az erősebbiken is, bár az 30e körül van.
Első lánckerékből láttam zajcsillapítós változatot. Használ valaki ilyet? Milyen gyakorlati haszna van?

Köszönöm mindenkinek!

Üdv,
n.

Semmi különbség nincs a gold meg a sima közt csak a kinézet. Viszont ha rám hallgatsz én a helyedben ilyet vennék:
https://motoralkatresz.eu/termekek/DID/520ZVMX_112_szemu_lanc/
Igen drágább, igen 150le + de többet ki fog bírni jóval.

_________________
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 9., hétf. 7:45 
Offline
Kíváncsi
Avatar

Csatlakozott: 2014. szept. 25., csüt. 13:32
Hozzászólások: 145
Vele motorozok: Pegaso 650 Cube
GNorbi írta:
trabcsi írta:
GNorbi írta:
Sziasztok!

Az alábbiakkal kapcsolatban kérném a tanácsotokat.

Lassan aktuális lesz a lészűrőcsere, és 2 különbőző szerelő, két különböző vélemény.
1. Az egyik szerint normál papírszűrőre cseréljem, mert az minden esetben megszűri a finom port is, míg a sport átengedi, és komoly probléma lehet belőle. Ő csak aprilia-kat szervízel, és valószínű találkozott már ezzel a kérdéssel többször.
2. A másik szerelő szerint tegyek bele sportlégszűrőt, mert kevesebb lesz a fogyasztásom, és mivel lehet takarítani ezért nem kell több szűrőt vennem. És szerencsével a lejebb említett (rángatás) problémát is orvosolhatja.
Félretéve azt hogy mennyivel drágább pl a K&N szűrő, mi a véleményetek róla?
Pegaso Trail-em van, ha ez bármit is számít.

A másik ami problémám jelentkezett, és itt már több tanácsot is kértem.
Említettem korábban, hogy egyenletes tempóval haladva, kb. 3-es fordulattól felfelé, rángat egy kicsit a motor. Rossz úton haladva nem is nagyon tűnik fel a probléma. Nagyobb sebességnél szintén kevésbé észrevehető, de pl lakott területen 3500 körüli fordulaton haladva már zavaró.
A szerelőm szerint üzemanyag ellátás probléma lehet. Volt valakinek ilyen gondja? Üzemagyagszűrőt is kellene cserélnem, mert 23-et ment a gyári. Nem találtam csak az oem-en üzemanyagszűrőt a motorhoz, horror áron (25e ft). Még utángyártottat sem. Az ebay-es kínai 2-3e ft-os szűrőkben meg nem igazán bízok. Bár ez lehet nem oldja meg a problémát, ha a szivattyúval van gond. A szerelő szerint kellene mérni egy benzinnyomást, és abból látható, hogy az a probléma. De itt a környéken nem találtam olyat aki tudja mérni.
Gyertyát cseréltem, talán 2000km-rel ezelőtt.
A láncom a szerelő szerint cserés, mert szerinte szakaszosan nyúlott. A gyári lánc van a motoron, amiben 23000km van. Amikor leszedte állítása szerint ékalakban megáll, és nem simul ki, szerinte cserélni kellene, és egyébként is kb. 25e amit elmegy egy szett. Őszinte leszek a szettcsere eszembe sem jutott, mert a lánckerekek gyakorlatilag semennyire sem kopottak. Adott esetben ez is okozhat ilyen problémát, hogy rángat? Mert akkor lehet hogy megoldaná a cseréje a problémát. Csak szezon vége előtt nem akarok találgatni.
Észrevettem az utóbbi időben, hogy ingadozik az alapjáratom. Lehet összefüggés a rángatás és az alapjárat ingadozása között?

Kicsit sok lett a kérdés:) De előre is köszönöm a tanácsokat.

Üdv,
Norbi

Szia!
Nálam is volt, hogy 3e fordulat környékén kicsit rángatott,de már megszünt.Ehhez először cserélnem kellett a tápszivattyú vezetékét, mert ahol bemegy a tankba az összetétel/a csatitól jövők vastagabbak,a t. szivattyúra vékonyabbként ér oda/,be van öntve valami műgyantával, ami nekem a benzintől teljesen megpuhult és mozgott a vezeték benne és nem érintkezett rendesen.Érdekesség, hogy néhány nap múlva újra csont kemény lett a műgyanta, de már nem mertem vissza rakni.A másik a folytószelep állás érzékelő csere volt,ettől viszont a légszűrőházba durrogott és leállogatott.A két alkatrész cseréje között olyan "rövid "idő telt el,hogy emiatt nem tudom melyiktől lett jó.,



Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a segítséget!
A vezetéket leellenőrzöm. Közben tegnap megmutattam egy másik szerelőnek a fullgasnal. A gyújtásproblémát, és a szivattyút kizárta, a lánc meg nem okozhatja, mert akkor nagyobb tempónál felerősödne. Ötletként a pillangószelep érzékelőjére gondol, de nem akart tippelgetni és nem ismeri magát a blokkot.

A levegőszűrőnél maradok a gyárinál, jövő héten kicserélem.

A lánc megvárja a 25e-et, már nem biztos hogy idén meglesz, attól függ mennyire lesz hideg okt végén. Aztán legkésőbb tavasszal cserélem. Még azon gondolkodtam, hogy érdemes lenne-e az első lánckereket egyel kisebbre cserélni, mert akkor alacsonyabb fordulaton jobban lehetne a motort használni. Bár akkor a 90-es utazó tempónál 3500 helyett magasabb lenne a fordulat (a végsebesség csökkenés nekem nem számít). Gondolom így több lenne a fogyasztása is. Valaki próbált változtatni a gyári áttátelen?
Ezt a láncot néztem:
https://motoralkatresz.eu/termekek/DID/ ... zemu_lanc/
A GOLD és sima ezüst változat között van különbség a színen kívül? Még gondolkodok az erősebbiken is, bár az 30e körül van.
Első lánckerékből láttam zajcsillapítós változatot. Használ valaki ilyet? Milyen gyakorlati haszna van?

Köszönöm mindenkinek!

Üdv,
n.


Üdv!

Èn a legutóbbi lánccserénél elöre eggyel kisebb lánckereket tettem. Ezzel elértem, hogy városban 4-be is föl tudom tenni, 60-60kmh-nál, illetve terepen rugalmasabb a gép. A fogyasztásom nem változott semmit, persze a végsebességböl vesztettem kb 15-20 kmh-t, de még így is 150 körül van a vége.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6051 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 298, 299, 300, 301, 302, 303  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség