www.rsvforum.com

Az érzelem,és az esztétika találkozása a technikával:Aprilia !
Pontos idő: 2018. ápr. 25., szer. 4:53

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6094 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 301, 302, 303, 304, 305
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 12., csüt. 20:27 
Offline
Igazi tag
Avatar

Csatlakozott: 2015. aug. 31., hétf. 23:14
Hozzászólások: 423
Tartózkodási hely: Pécs
Vele motorozok: Pegaso TRAIL
plazer írta:
Geresics írta:
No, én kezdek kifutni az ötletekből! :help
2006-os Aprilia Pegaso Trail, amiben a Minarelli blokk van

Alapjáraton ha hirtelen húzok egy nagy gázt (akár üresben, akár kuplunggal), a motor leáll! :xx
Azt hittem, hogy az Akkra kipufogó miatti megváltozott körülmények okozzák a gondot, de a hétvégén visszaraktam a gyári kipufogót, és nem oldotta meg a gondot. :be

Amúgy az Akkrát is szétfúrtuk, vettem hozzá kipufogó gyapotot (vagy mit tudom én mi a neve...), de nem is volt annyira rossz állapotban, mint gondoltam! Lehet nem is kellett volna bántani... :bot Az új gyapotot még nem raktuk bele, mert inkább motoroztunk egyet, hogy kipróbáljuk a gyári kipufogót - meg már hiányunk is volt... 8-)

Csináltam diagnosztikát is már, de semmi gyanúsat nem találtam:
01 Throttle opening angle: 16° (kicsutkázva 97°)
03 Air intake pressure: 98 KPA
05 Air intake temperature: 21 °C
06 Water temperature: 21 °C
09 Fuel system voltage: 12 V

Stored errors sequence:
12 - crank axis sensor
30 - turnover sens

Hidegen hirtelen gázra nem fullad le, csak melegen. CO 6-ra volt állítva, kipróbáltam +10-en és -10-en is (külföldi fórumokon ajánlották ezeket az állásokat a 2006-os, és a 2007-es Pegákhoz), nem változtatott semmit (minden állítás után mentem 1-2 kilométert, mielőtt megpróbáltam volna). Tovább nem játszottam ezzel.

MAP szenzor jól el van bújva, le kellene vennem a tankot hozzá, hogy megnézhessem, de amennyire tudtam bevizslattam, sehol semmi különöset nem láttam - de alig láttam valamit...

Töröm a buksim, hogy mióta csinálja, de nem tudom pontosan beazonosítani. :nemert Haverom szerint Bulgáriában, vagy Törökországban kezdte el - Ő legalábbis ott látta először. Szerinte érdemes lehet egy injektor-pucolót beleönteni, mielőtt szétbontjuk a gépet, azzal kárt elméletileg nem tehetünk...
Felmerült bennem, hogy vajon csinálta-e már akkor, mikor Grazba mentem sietős (110-140) tempóval - nem autópályán. :nemert

Ezt érdemes elolvasni :
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?205879-I-have-the-ECU-turnover-sensor-error
Lehet a főtengely jel adónak is lehet bánata de sokkal inkább gyanúsabb a borulás érzékelő azt érdemes lenne átnézni.
Illetve van egy jolly joker tanács egyeztess a mesterrel Polyák Laci

Latod mondtam hogy nem kell a dobot piszkálni de ha mondtad volna hogy ezért akarod kapásból mondtuk volna hogy ne kezdj neki, nem a dob miatt van.

A borulás érzékelőnek semmi köze az egészhez, az csak azt mutatja, hogy volt ilyen - akárcsak a főtengely szenzornak. Ezek archív, nem aktuális problémák.
Lacit nem akarom zaklatni ilyesmivel, csak majd legvégső esetben, mert úgysem viszem oda a motort hozzá - túl messze van, nem tudom napokig otthagyni, és oda-vissza menni érte, meg amúgy is szeretném én megoldani a kapott infók alapján.
A kipufogó meg egyáltalán nem volt egyértelmű szerintem, pláne, hogy csupa korom volt a DB Killer. Simán azt hittem, hogy a Pécs-Graz-Pécs, a Pécs-Montenegró-Albánia-Pécs, és a Pécs-Bulgária-Görögország-Isztambul-Pécs túrán kiégett, mert azért elég sokat mentünk tempósan...

_________________
www.MotorosVandor.hu
www.facebook.com/MotorosVandor

Magyar Napelem és Napkollektoros Szövetség - Baranya Megyei Elnök. Kérdezz bátran! ;)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 12., csüt. 20:56 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Hozzászólások: 38980
Tartózkodási hely: Göd
Vele motorozok: Caponord, Tuono, EXC
Ok csak egy tanács volt de te tudod.

En mentem “mostanában” több mint 30.000km-et de nem éreztem hogy a kipuffal bármit tenni kene ugy hogy mar előtte is fent volt a gépen. Es nem tudom mi lehetne ez az ok ami miatt a kipu a gyanús hogy az miatt all le egy inkektoros motor. :nemert korom meg akármilyen pöpec a gep mindig lesz a dob belselyében meg a db killeren.

Lényegtelen is, leáll valami miatt. Injektor tisztító nem biztos hogy egy megoldja a gondot ha az is a baj de egy ultrahangos tisztítás nem a világ.

_________________
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 13., pén. 6:25 
Offline
Fanatikus fórumlakó
Avatar

Csatlakozott: 2010. okt. 30., szomb. 17:15
Hozzászólások: 1525
Tartózkodási hely: Abony
Vele motorozok: RSV Factory'06
plazer írta:
Geresics írta:
No, én kezdek kifutni az ötletekből! :help
2006-os Aprilia Pegaso Trail, amiben a Minarelli blokk van

Alapjáraton ha hirtelen húzok egy nagy gázt (akár üresben, akár kuplunggal), a motor leáll! :xx
Azt hittem, hogy az Akkra kipufogó miatti megváltozott körülmények okozzák a gondot, de a hétvégén visszaraktam a gyári kipufogót, és nem oldotta meg a gondot. :be

Amúgy az Akkrát is szétfúrtuk, vettem hozzá kipufogó gyapotot (vagy mit tudom én mi a neve...), de nem is volt annyira rossz állapotban, mint gondoltam! Lehet nem is kellett volna bántani... :bot Az új gyapotot még nem raktuk bele, mert inkább motoroztunk egyet, hogy kipróbáljuk a gyári kipufogót - meg már hiányunk is volt... 8-)

Csináltam diagnosztikát is már, de semmi gyanúsat nem találtam:
01 Throttle opening angle: 16° (kicsutkázva 97°)
03 Air intake pressure: 98 KPA
05 Air intake temperature: 21 °C
06 Water temperature: 21 °C
09 Fuel system voltage: 12 V

Stored errors sequence:
12 - crank axis sensor
30 - turnover sens

Hidegen hirtelen gázra nem fullad le, csak melegen. CO 6-ra volt állítva, kipróbáltam +10-en és -10-en is (külföldi fórumokon ajánlották ezeket az állásokat a 2006-os, és a 2007-es Pegákhoz), nem változtatott semmit (minden állítás után mentem 1-2 kilométert, mielőtt megpróbáltam volna). Tovább nem játszottam ezzel.

MAP szenzor jól el van bújva, le kellene vennem a tankot hozzá, hogy megnézhessem, de amennyire tudtam bevizslattam, sehol semmi különöset nem láttam - de alig láttam valamit...

Töröm a buksim, hogy mióta csinálja, de nem tudom pontosan beazonosítani. :nemert Haverom szerint Bulgáriában, vagy Törökországban kezdte el - Ő legalábbis ott látta először. Szerinte érdemes lehet egy injektor-pucolót beleönteni, mielőtt szétbontjuk a gépet, azzal kárt elméletileg nem tehetünk...
Felmerült bennem, hogy vajon csinálta-e már akkor, mikor Grazba mentem sietős (110-140) tempóval - nem autópályán. :nemert

Ezt érdemes elolvasni :
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?205879-I-have-the-ECU-turnover-sensor-error
Lehet a főtengely jel adónak is lehet bánata de sokkal inkább gyanúsabb a borulás érzékelő azt érdemes lenne átnézni.
Illetve van egy jolly joker tanács egyeztess a mesterrel Polyák Laci

Latod mondtam hogy nem kell a dobot piszkálni de ha mondtad volna hogy ezért akarod kapásból mondtuk volna hogy ne kezdj neki, nem a dob miatt van.



Benzin szűrőd mikor volt cserélve? Én először azt cserélném. Utána mérnék egy benzin nyomást ha minden ok akkor szelep hézag ellenőrzéssel folytatnám. Ha elektronika hibája lenne azonnal hibát jelezne a műszerfal.

_________________
aprilia alkatrészek és szerviz 600-1200ig
Tel.: 06/70-389-6486
E-mail.: apriliamotors@indamail.hu
Web.: http://www.apriliaszerviz.hupont.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 13., pén. 7:49 
Offline
Igazi tag
Avatar

Csatlakozott: 2015. aug. 31., hétf. 23:14
Hozzászólások: 423
Tartózkodási hely: Pécs
Vele motorozok: Pegaso TRAIL
PRFactory írta:
Geresics írta:
No, én kezdek kifutni az ötletekből! :help
2006-os Aprilia Pegaso Trail, amiben a Minarelli blokk van

Alapjáraton ha hirtelen húzok egy nagy gázt (akár üresben, akár kuplunggal), a motor leáll! :xx
Azt hittem, hogy az Akkra kipufogó miatti megváltozott körülmények okozzák a gondot, de a hétvégén visszaraktam a gyári kipufogót, és nem oldotta meg a gondot. :be

Csináltam diagnosztikát is már, de semmi gyanúsat nem találtam:
01 Throttle opening angle: 16° (kicsutkázva 97°)
03 Air intake pressure: 98 KPA
05 Air intake temperature: 21 °C
06 Water temperature: 21 °C
09 Fuel system voltage: 12 V

Stored errors sequence:
12 - crank axis sensor
30 - turnover sens

Hidegen hirtelen gázra nem fullad le, csak melegen. CO 6-ra volt állítva, kipróbáltam +10-en és -10-en is (külföldi fórumokon ajánlották ezeket az állásokat a 2006-os, és a 2007-es Pegákhoz), nem változtatott semmit (minden állítás után mentem 1-2 kilométert, mielőtt megpróbáltam volna). Tovább nem játszottam ezzel.

MAP szenzor jól el van bújva, le kellene vennem a tankot hozzá, hogy megnézhessem, de amennyire tudtam bevizslattam, sehol semmi különöset nem láttam - de alig láttam valamit...

Benzin szűrőd mikor volt cserélve? Én először azt cserélném. Utána mérnék egy benzin nyomást ha minden ok akkor szelep hézag ellenőrzéssel folytatnám. Ha elektronika hibája lenne azonnal hibát jelezne a műszerfal.

Mivel hidegen nem fullad be, ezért szerintem nem nyomásprobléma, mert olyankor kell a kakaó, tehát szerintem ez valami más kell legyen. Pl. nem lát jól valamilyen hőmérsékletet, pl vizhofokot melegen.
A szelephézag nem tudom, hogy okozhat-e ilyet, de azt mindenképp ellenőriznem kell a kiskönyv szerint is, csak az nagyobb levegővételű meló lesz, és még nem tudom mikor lesz rá időm.
A hétvégén meg fogom nézni, hogy a fenti értékek mit mutatnak meleg motornál, mert így nem igazán lettem okosabb. Potinak is csak a két végállását néztem, majd megnézem a linearitást is. Nyomást is alaposabban megvizsgálom majd!

_________________
www.MotorosVandor.hu
www.facebook.com/MotorosVandor

Magyar Napelem és Napkollektoros Szövetség - Baranya Megyei Elnök. Kérdezz bátran! ;)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 15., vas. 21:06 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2015. máj. 8., pén. 22:03
Hozzászólások: 25
Vele motorozok: Pegaso 650ie 2002.
Sziasztok!
2002-es Pegaso 650ie., szerelő mondta olajcsere után, hogy a használt olaj tele volt fém-"reszelékkel".
Okozhatja ezt a széthullóban lévő szabadonfutó? Indításnál gyakran, leállításnál néha megcsúszik, olyankor elég szar hangja van.
Lehet, hogy a fémtörmelék a szabadonfutóból jön, vagy kezdjek el nagyon(!) aggódni?


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 16., hétf. 20:40 
Offline
Kíváncsi

Csatlakozott: 2015. okt. 22., csüt. 21:23
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Karancskeszi
Vele motorozok: ApriliaPegasoStrada
Sziasztok!

Pegasora rá lehet tenni az Xt motorvezérlőjét?
Mármint hogy működhet a dolog? :)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 16., hétf. 21:41 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Hozzászólások: 38980
Tartózkodási hely: Göd
Vele motorozok: Caponord, Tuono, EXC
Isti2 írta:
Sziasztok!

Pegasora rá lehet tenni az Xt motorvezérlőjét?
Mármint hogy működhet a dolog? :)

Szinte kizártnak tartom 99,9% hogy nem.

_________________
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 17., kedd 8:38 
Offline
Kíváncsi

Csatlakozott: 2015. okt. 22., csüt. 21:23
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Karancskeszi
Vele motorozok: ApriliaPegasoStrada
Jobban tetszik az xt dinamizmusa, a pegaso hozzá képest kicsit lustácska...


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 17., kedd 10:01 
Offline
Igazi tag
Avatar

Csatlakozott: 2015. aug. 31., hétf. 23:14
Hozzászólások: 423
Tartózkodási hely: Pécs
Vele motorozok: Pegaso TRAIL
Isti2 írta:
Jobban tetszik az xt dinamizmusa, a pegaso hozzá képest kicsit lustácska...

Esetleg injektor-térkép újrafésülés? PowerCommander?

_________________
www.MotorosVandor.hu
www.facebook.com/MotorosVandor

Magyar Napelem és Napkollektoros Szövetség - Baranya Megyei Elnök. Kérdezz bátran! ;)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 17., kedd 10:59 
Offline
Kíváncsi

Csatlakozott: 2015. okt. 22., csüt. 21:23
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Karancskeszi
Vele motorozok: ApriliaPegasoStrada
Geresics írta:
Isti2 írta:
Jobban tetszik az xt dinamizmusa, a pegaso hozzá képest kicsit lustácska...

Esetleg injektor-térkép újrafésülés? PowerCommander?


Injektortérképre énis gondoltam, csak nem szeretném elrontani az egyébként jól működő motort...


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 17., kedd 20:09 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Hozzászólások: 38980
Tartózkodási hely: Göd
Vele motorozok: Caponord, Tuono, EXC
Isti2 írta:
Geresics írta:
Isti2 írta:
Jobban tetszik az xt dinamizmusa, a pegaso hozzá képest kicsit lustácska...

Esetleg injektor-térkép újrafésülés? PowerCommander?


Injektortérképre énis gondoltam, csak nem szeretném elrontani az egyébként jól működő motort...

Ezt ugy szokás hogy eredeti program lement, ujjal lehet próbálkozni ha bármi gaz van mehet vissza az eredeti.

_________________
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 21., szomb. 21:12 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2018. ápr. 21., szomb. 21:04
Hozzászólások: 2
Vele motorozok: Pegaso 650 Strada
Sziasztok,

remélem jó helyre tévedtem, mert ha minden jól megy nemsokára egy Pegaso 650 Strada lesz az új társam, így érdekelne mindenféle infó róla, hogy mire érdemes figyelni vásárláskor. Típushiba, motorolaj, gyertya, szűrők, mit honnan érdemes beszerezni és legfőképp milyet?
Miskolc vagy Bp környékén esetleg egy megbízható szerelő kontaktja, de ennyire ne szaladjunk még előre :D


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 22., vas. 9:11 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Hozzászólások: 38980
Tartózkodási hely: Göd
Vele motorozok: Caponord, Tuono, EXC
pestazje írta:
Sziasztok,

remélem jó helyre tévedtem, mert ha minden jól megy nemsokára egy Pegaso 650 Strada lesz az új társam, így érdekelne mindenféle infó róla, hogy mire érdemes figyelni vásárláskor. Típushiba, motorolaj, gyertya, szűrők, mit honnan érdemes beszerezni és legfőképp milyet?
Miskolc vagy Bp környékén esetleg egy megbízható szerelő kontaktja, de ennyire ne szaladjunk még előre :D

Szerelő van Abonyban annyira nincs messze Polyák Laci jobbat nem találsz úgysem.
Alkatreszek beszerzése nem probléma akar a Bárdiban is kapsz mindent. A milyen nehezebb kérdés mindenki másra esküszik szerintem a lényeg a levegő szűrő mindenképp papír es jo minőség, olaj szűrő ha lehet szinten premium, gyertya denso, olaj pedig a részemről Motul.
Nagyon nagy típus hiba nincs nézz at mindent amit egy motoron kell, kormány ütközők, váz, lengő villa meg persze fogyó kopó cuccok. Illetve a műszerfalat nézd meg jol hogy minden működik-e rendesen mert hajlamos parasodni.

_________________
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2018. ápr. 22., vas. 9:49 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2018. ápr. 21., szomb. 21:04
Hozzászólások: 2
Vele motorozok: Pegaso 650 Strada
plazer írta:
pestazje írta:
Sziasztok,

remélem jó helyre tévedtem, mert ha minden jól megy nemsokára egy Pegaso 650 Strada lesz az új társam, így érdekelne mindenféle infó róla, hogy mire érdemes figyelni vásárláskor. Típushiba, motorolaj, gyertya, szűrők, mit honnan érdemes beszerezni és legfőképp milyet?
Miskolc vagy Bp környékén esetleg egy megbízható szerelő kontaktja, de ennyire ne szaladjunk még előre :D

Szerelő van Abonyban annyira nincs messze Polyák Laci jobbat nem találsz úgysem.
Alkatreszek beszerzése nem probléma akar a Bárdiban is kapsz mindent. A milyen nehezebb kérdés mindenki másra esküszik szerintem a lényeg a levegő szűrő mindenképp papír es jo minőség, olaj szűrő ha lehet szinten premium, gyertya denso, olaj pedig a részemről Motul.
Nagyon nagy típus hiba nincs nézz at mindent amit egy motoron kell, kormány ütközők, váz, lengő villa meg persze fogyó kopó cuccok. Illetve a műszerfalat nézd meg jol hogy minden működik-e rendesen mert hajlamos parasodni.



Köszi szépen a gyors választ! :) kopó alkatrészek teljesen rendben vannak, első ránézésre csak egy olaj, gyertya és szűrők cseréjével számolok. Viszont a műszerfal párásodás meg van, a tulaj elmondása szerint esőben nem, csak akkor ha lemossa, erre van valami házi praktika amivel könnyen orvosolható?


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6094 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 301, 302, 303, 304, 305

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség