www.rsvforum.com

Az érzelem,és az esztétika találkozása a technikával:Aprilia !
Pontos idő: 2017. nov. 24., pén. 11:30

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6044 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 299, 300, 301, 302, 303  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 15., vas. 17:26 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2014. máj. 17., szomb. 17:26
Hozzászólások: 26
Vele motorozok: pegaso 650ie
Üdv! ATHENA hengerfej tömítést valaki épített már be a mocijába? Egy költséghatékonyabb megoldást keresek. 9 éve egyszer már cseréltem gyárit, eddig tartott.(22e. km.) Ahogy elnézem a videókat, szinte mindenkinek a baloldali kipufogó leömlő alatti résznél megy tönkre.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 15., vas. 22:49 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. ápr. 25., kedd 21:37
Hozzászólások: 35
Vele motorozok: APRILIA PEGASO 650ie
olasz írta:
Üdv! ATHENA hengerfej tömítést valaki épített már be a mocijába? Egy költséghatékonyabb megoldást keresek. 9 éve egyszer már cseréltem gyárit, eddig tartott.(22e. km.) Ahogy elnézem a videókat, szinte mindenkinek a baloldali kipufogó leömlő alatti résznél megy tönkre.

Hali!
Nekem is ilyen tömítés van benne, bár még nem sokat mentem a csere óta.Össze hasonlítottam beszereléskor és az újon több furat van,így a blokk és a h. fej között 2-vel több helyen kering a folyadék.Nem állítom,hogy ez jaj de tuti,mivel a gyár mérnökei biztos kitalálták,hol keringjen a hűtőfolyadék a tökéletes hőcserélés miatt,de mint írod többeknek ugyan ott ment ki, így lehetséges ,hogy ez a tömítés "jobb mint a gyári".Nem tudom, majd idővel kiderül, hogy jó-e.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 17., kedd 20:18 
Offline
Kíváncsi
Avatar

Csatlakozott: 2014. szept. 25., csüt. 13:32
Hozzászólások: 145
Vele motorozok: Pegaso 650 Cube
trabcsi írta:
olasz írta:
Üdv! ATHENA hengerfej tömítést valaki épített már be a mocijába? Egy költséghatékonyabb megoldást keresek. 9 éve egyszer már cseréltem gyárit, eddig tartott.(22e. km.) Ahogy elnézem a videókat, szinte mindenkinek a baloldali kipufogó leömlő alatti résznél megy tönkre.

Hali!
Nekem is ilyen tömítés van benne, bár még nem sokat mentem a csere óta.Össze hasonlítottam beszereléskor és az újon több furat van,így a blokk és a h. fej között 2-vel több helyen kering a folyadék.Nem állítom,hogy ez jaj de tuti,mivel a gyár mérnökei biztos kitalálták,hol keringjen a hűtőfolyadék a tökéletes hőcserélés miatt,de mint írod többeknek ugyan ott ment ki, így lehetséges ,hogy ez a tömítés "jobb mint a gyári".Nem tudom, majd idővel kiderül, hogy jó-e.


Sziasztok!

Amit én építettem be szintén több lyukú. Valójában ez a régi kivitel, áz újon nincs az a két hátsó lyuk, pont azért, hogy masszívabb maradjon a cucc. Eddig kb 5000km-t tellt el csere óta, és bírja szépen. Nekem egyébként a jobb oldali rövid töcsavar környékén ment ki. Ennén ktg hatékonyabb tömítést viszont még nem találátam eddig.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 18., szer. 7:47 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2014. máj. 17., szomb. 17:26
Hozzászólások: 26
Vele motorozok: pegaso 650ie
vladardani írta:
trabcsi írta:
olasz írta:
Üdv! ATHENA hengerfej tömítést valaki épített már be a mocijába? Egy költséghatékonyabb megoldást keresek. 9 éve egyszer már cseréltem gyárit, eddig tartott.(22e. km.) Ahogy elnézem a videókat, szinte mindenkinek a baloldali kipufogó leömlő alatti résznél megy tönkre.

Hali!
Nekem is ilyen tömítés van benne, bár még nem sokat mentem a csere óta.Össze hasonlítottam beszereléskor és az újon több furat van,így a blokk és a h. fej között 2-vel több helyen kering a folyadék.Nem állítom,hogy ez jaj de tuti,mivel a gyár mérnökei biztos kitalálták,hol keringjen a hűtőfolyadék a tökéletes hőcserélés miatt,de mint írod többeknek ugyan ott ment ki, így lehetséges ,hogy ez a tömítés "jobb mint a gyári".Nem tudom, majd idővel kiderül, hogy jó-e.


Sziasztok!

Amit én építettem be szintén több lyukú. Valójában ez a régi kivitel, áz újon nincs az a két hátsó lyuk, pont azért, hogy masszívabb maradjon a cucc. Eddig kb 5000km-t tellt el csere óta, és bírja szépen. Nekem egyébként a jobb oldali rövid töcsavar környékén ment ki. Ennén ktg hatékonyabb tömítést viszont még nem találátam eddig.


Megrendeltem az ATHENA-t. Szilikonért mentem az autósboltba, de megkaptam nála mindent ami kell nekem kedvezőbb áron.(hengerfej-szelepdekli tömítés, levegőszűrő).De még kipróbáltam hétvégén egy lehetőséget, ami az első csere után jutott eszembe. Húztam a csavarokon. Az ötből 3 fix, de 2 engedett még egy 3/4 fordulatot. Egyenlőre bejött, beindul hosszabb állás után is. Külföldi fórumokon is írják, hogy bizonyos távolság után újra húzzák a csavarokat. Én még erről nem hallottam. A pega előtt egy KLR 500 volt, egyszerű vékony acél tömítés, gumigyűrűvel, 80.000 km elmentem vele, közben bontva is volt, soha semmi probléma nem volt vele.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 18., szer. 15:33 
Offline
Kíváncsi

Csatlakozott: 2016. júl. 24., vas. 0:29
Hozzászólások: 59
Vele motorozok: Pegaso 650 ie
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni abban, hogy házi körülmények közt hogyan tudom ellenőrizni a lengővilla csapágyazásának állapotát.

A jelenség: eleinte csak gyanús volt, de mostanra egyre határozottabban azt érzem, hogy döntött kanyarvételkor nem "egy nyomon" megy az első és a hátsó kerék és a kisebb-nagyobb hosszanti úthibákról is könnyeben levisz oldalirányba.

A gumi nyomása rendben van, tengely csavarjai meg vannak húzva, a villa végén lévő kis ablakban mindkét oldalon azonos érték van, tehát elvileg egyenesen fut a kerék, bár konkrétan nem mértem ki, hogy az első és a hátsó kerék tényleg egy nyomon fut-e, de régebben nem volt gond. Kerékcsapágyak tavaly tavasszal voltak cserélve.

Jó irányban tapogatózom és ha igen, akkor hogyan győződhetek meg arról, hogy tényleg cserés a lengővilla csapágyazása?

Üdv,

Dani


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 19., csüt. 16:13 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. júl. 21., pén. 13:38
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Balkány
Vele motorozok: Pegaso 650 Cube
Mostmenne írta:
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni abban, hogy házi körülmények közt hogyan tudom ellenőrizni a lengővilla csapágyazásának állapotát.

A jelenség: eleinte csak gyanús volt, de mostanra egyre határozottabban azt érzem, hogy döntött kanyarvételkor nem "egy nyomon" megy az első és a hátsó kerék és a kisebb-nagyobb hosszanti úthibákról is könnyeben levisz oldalirányba.

A gumi nyomása rendben van, tengely csavarjai meg vannak húzva, a villa végén lévő kis ablakban mindkét oldalon azonos érték van, tehát elvileg egyenesen fut a kerék, bár konkrétan nem mértem ki, hogy az első és a hátsó kerék tényleg egy nyomon fut-e, de régebben nem volt gond. Kerékcsapágyak tavaly tavasszal voltak cserélve.

Jó irányban tapogatózom és ha igen, akkor hogyan győződhetek meg arról, hogy tényleg cserés a lengővilla csapágyazása?

Üdv,

Dani

Ha van középállványod,akkor egyszerűen.Felállítod rá,és megmozgatod fel le a lengővillát.Ha nincs akkor megkell emelni a motort,hogy a hátsó kerék a levegőben legyen.
Az enyémnek van már egy kis lógása,esetleg alkatrész beszerzésben tudna valaki segíteni,mert oempartson horror áron van hozzá a tűgörgő


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 24., kedd 16:51 
Offline
Kíváncsi

Csatlakozott: 2016. júl. 24., vas. 0:29
Hozzászólások: 59
Vele motorozok: Pegaso 650 ie
fonti írta:
Mostmenne írta:
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni abban, hogy házi körülmények közt hogyan tudom ellenőrizni a lengővilla csapágyazásának állapotát.

A jelenség: eleinte csak gyanús volt, de mostanra egyre határozottabban azt érzem, hogy döntött kanyarvételkor nem "egy nyomon" megy az első és a hátsó kerék és a kisebb-nagyobb hosszanti úthibákról is könnyeben levisz oldalirányba.

A gumi nyomása rendben van, tengely csavarjai meg vannak húzva, a villa végén lévő kis ablakban mindkét oldalon azonos érték van, tehát elvileg egyenesen fut a kerék, bár konkrétan nem mértem ki, hogy az első és a hátsó kerék tényleg egy nyomon fut-e, de régebben nem volt gond. Kerékcsapágyak tavaly tavasszal voltak cserélve.

Jó irányban tapogatózom és ha igen, akkor hogyan győződhetek meg arról, hogy tényleg cserés a lengővilla csapágyazása?

Üdv,

Dani

Ha van középállványod,akkor egyszerűen.Felállítod rá,és megmozgatod fel le a lengővillát.Ha nincs akkor megkell emelni a motort,hogy a hátsó kerék a levegőben legyen.
Az enyémnek van már egy kis lógása,esetleg alkatrész beszerzésben tudna valaki segíteni,mert oempartson horror áron van hozzá a tűgörgő


Ok, köszi! A hétvégén ki is fog derülni az eredmény.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 24., kedd 18:25 
Offline
Kíváncsi
Avatar

Csatlakozott: 2011. aug. 24., szer. 13:22
Hozzászólások: 134
Vele motorozok: Peg650Etv 1000PegIE
Mostmenne írta:
fonti írta:
Mostmenne írta:
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni abban, hogy házi körülmények közt hogyan tudom ellenőrizni a lengővilla csapágyazásának állapotát.

A jelenség: eleinte csak gyanús volt, de mostanra egyre határozottabban azt érzem, hogy döntött kanyarvételkor nem "egy nyomon" megy az első és a hátsó kerék és a kisebb-nagyobb hosszanti úthibákról is könnyeben levisz oldalirányba.

A gumi nyomása rendben van, tengely csavarjai meg vannak húzva, a villa végén lévő kis ablakban mindkét oldalon azonos érték van, tehát elvileg egyenesen fut a kerék, bár konkrétan nem mértem ki, hogy az első és a hátsó kerék tényleg egy nyomon fut-e, de régebben nem volt gond. Kerékcsapágyak tavaly tavasszal voltak cserélve.

Jó irányban tapogatózom és ha igen, akkor hogyan győződhetek meg arról, hogy tényleg cserés a lengővilla csapágyazása?

Üdv,

Dani

Ha van középállványod,akkor egyszerűen.Felállítod rá,és megmozgatod fel le a lengővillát.Ha nincs akkor megkell emelni a motort,hogy a hátsó kerék a levegőben legyen.
Az enyémnek van már egy kis lógása,esetleg alkatrész beszerzésben tudna valaki segíteni,mert oempartson horror áron van hozzá a tűgörgő


Ok, köszi! A hétvégén ki is fog derülni az eredmény.


Szia
Nekem van a hátsó lengővillához tügörgőm és szimering is, olyan pici 2 db tűgörgő, és 4 db szimering, írj privátban ha érdekel. Természetesen újak.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 25., szer. 6:42 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. aug. 19., szomb. 21:51
Hozzászólások: 9
Vele motorozok: Aprilia Pegaso Trail
Sziasztok!

Tanácsot szeretnek kérni szélvédő vásárlással kapcsolatban.
Ki milyen szélvédőt használ?
Ebayen nézegettem hozza plexiket, de nem túl nagy a választék.
A puignak van egy plexije, ami kb 6cm-vel nagyobb mint a Trail gyári szélvédője (41cm magas), de nem vagyok benne biztos, hogy kiegészítő plexi nélkül elég magas lenne, és kiegészítő plexivel együtt már nagyon húzós lenne az ára.
Ezen kívül találtam meg kettőt ami jónak tűnik, Angliában gyártják, 46 és 48 cm.
Illetve nekem túl közel van a plexi, lehet hogy jobb lenne ha egy "kiemelőt" használnék hozza.

Köszönöm,
Norbi


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 25., szer. 8:45 
Offline
Igazi tag
Avatar

Csatlakozott: 2015. aug. 31., hétf. 23:14
Hozzászólások: 401
Tartózkodási hely: Pécs
Vele motorozok: Pegaso TRAIL
GNorbi írta:
Tanácsot szeretnek kérni szélvédő vásárlással kapcsolatban.
Ki milyen szélvédőt használ?
Ebayen nézegettem hozza plexiket, de nem túl nagy a választék.
A puignak van egy plexije, ami kb 6cm-vel nagyobb mint a Trail gyári szélvédője (41cm magas), de nem vagyok benne biztos, hogy kiegészítő plexi nélkül elég magas lenne, és kiegészítő plexivel együtt már nagyon húzós lenne az ára.
Ezen kívül találtam meg kettőt ami jónak tűnik, Angliában gyártják, 46 és 48 cm.
Illetve nekem túl közel van a plexi, lehet hogy jobb lenne ha egy "kiemelőt" használnék hozza.

Hali,
én rendeltem egy plexit Brazíliából, egy hónap alatt meg is jött!
A tapasztalatom sajnos az, hogy hiába nagyobb, és hiába van meg az a kunkor a tetején, ami frankón elterelné a szelet, sajnos a plexi dőlésszöge túl lapos! Most a télen fogok csináltatni egy 15°-os kiemelőt hozzá! (Sima kiemelőt bárki tud hajtani 2 alu lemezből, de én kombinálnám egy GPS és telefon tartó csővel, és ehhez már kevés vagyok!) Egy Trail-es ismerősöm simán hajtott magának egy kiemelőt, és elégedett az eredménnyel! Neked is azt javaslom, hogy mielőtt bármit vennél, először próbálj hajtogatni egyet, az a legkisebb kiadás! Ha nem jön be, még mindig vásárolhatsz drágán valamit! :)

_________________
www.MotorosVandor.hu
www.facebook.com/MotorosVandor

Magyar Napelem és Napkollektoros Szövetség - Baranya Megyei Elnök. Kérdezz bátran! ;)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. nov. 14., kedd 11:07 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. nov. 12., vas. 19:20
Hozzászólások: 5
Vele motorozok: Aprilia Pegaso 650ie
Sziasztok!
Van egy 2002-es Pegaso 650 I.E motorom és néha leáll csak úgy magától. Alapjárat 1500. Most volt injektor tisztítás üzemanyag szűrő csere, gyertya csere. Abban bíztam ezek megoldások lesznek de sajnos nem. Fordulaton minden szuper, de amint elengedem a gázt, alapjáraton olyan mintha néha kihagyna és egyszer csak megáll. Hidegen melegen indul.
Tud valaki valami tippet vagy hogy kihez forduljak?
Előre is nagyon köszönöm a segítő válaszokat!
Üdv:
Hegyi Gábor


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. nov. 14., kedd 11:28 
Offline
Kíváncsi

Csatlakozott: 2016. júl. 24., vas. 0:29
Hozzászólások: 59
Vele motorozok: Pegaso 650 ie
Suzkei írta:
Sziasztok!
Van egy 2002-es Pegaso 650 I.E motorom és néha leáll csak úgy magától. Alapjárat 1500. Most volt injektor tisztítás üzemanyag szűrő csere, gyertya csere. Abban bíztam ezek megoldások lesznek de sajnos nem. Fordulaton minden szuper, de amint elengedem a gázt, alapjáraton olyan mintha néha kihagyna és egyszer csak megáll. Hidegen melegen indul.
Tud valaki valami tippet vagy hogy kihez forduljak?
Előre is nagyon köszönöm a segítő válaszokat!
Üdv:
Hegyi Gábor



Szia!

Még mielőtt fordulsz valakihez, szerintem próbáld állítani a benzin-levegő arányt az ECU-n. Van egy kis potméter rajta, egy lapos csavarhúzóval tudod állítani. A fél tekerésenkénti tesztelést ajánlom úgy, hogy előbb feltekered mondjuk 3-4 teljes fordulattal, ha ott már stabil, akkor felenként vissza és próba addig, amíg még mindig stabil. És persze mindezt üzemi hőmérsékleten. Ha meg van az a pont, ahol még jó, akkor esetleg egy felet tekerd még fel, hogy ne legyen túl szegény a keverék. Jegyezd meg az eredeti beállítást, hogy vissza tudd állítani az eredetire, ha ez a módszer nem működik és szervízbe kell vinned.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. nov. 14., kedd 11:41 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. nov. 12., vas. 19:20
Hozzászólások: 5
Vele motorozok: Aprilia Pegaso 650ie
Mostmenne írta:
Suzkei írta:
Sziasztok!
Van egy 2002-es Pegaso 650 I.E motorom és néha leáll csak úgy magától. Alapjárat 1500. Most volt injektor tisztítás üzemanyag szűrő csere, gyertya csere. Abban bíztam ezek megoldások lesznek de sajnos nem. Fordulaton minden szuper, de amint elengedem a gázt, alapjáraton olyan mintha néha kihagyna és egyszer csak megáll. Hidegen melegen indul.
Tud valaki valami tippet vagy hogy kihez forduljak?
Előre is nagyon köszönöm a segítő válaszokat!
Üdv:
Hegyi Gábor



Szia!

Még mielőtt fordulsz valakihez, szerintem próbáld állítani a benzin-levegő arányt az ECU-n. Van egy kis potméter rajta, egy lapos csavarhúzóval tudod állítani. A fél tekerésenkénti tesztelést ajánlom úgy, hogy előbb feltekered mondjuk 3-4 teljes fordulattal, ha ott már stabil, akkor felenként vissza és próba addig, amíg még mindig stabil. És persze mindezt üzemi hőmérsékleten. Ha meg van az a pont, ahol még jó, akkor esetleg egy felet tekerd még fel, hogy ne legyen túl szegény a keverék. Jegyezd meg az eredeti beállítást, hogy vissza tudd állítani az eredetire, ha ez a módszer nem működik és szervízbe kell vinned.



Szia!

Köszönöm, megpróbálkozom vele aztán jelzem mit sikerült elérnem.
Az a legbosszantóbb hogy volt "szerelőnél" és azóta csinálja, hozzá teszem hőfokmérő probléma miatt volt ott és én segítettem megtalálni a hibát csak már nem volt pofám elhozni tőle a motort.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. nov. 14., kedd 15:47 
Offline
Kíváncsi
Avatar

Csatlakozott: 2014. szept. 25., csüt. 13:32
Hozzászólások: 145
Vele motorozok: Pegaso 650 Cube
Suzkei írta:
Mostmenne írta:
Suzkei írta:
Sziasztok!
Van egy 2002-es Pegaso 650 I.E motorom és néha leáll csak úgy magától. Alapjárat 1500. Most volt injektor tisztítás üzemanyag szűrő csere, gyertya csere. Abban bíztam ezek megoldások lesznek de sajnos nem. Fordulaton minden szuper, de amint elengedem a gázt, alapjáraton olyan mintha néha kihagyna és egyszer csak megáll. Hidegen melegen indul.
Tud valaki valami tippet vagy hogy kihez forduljak?
Előre is nagyon köszönöm a segítő válaszokat!
Üdv:
Hegyi Gábor



Szia!

Még mielőtt fordulsz valakihez, szerintem próbáld állítani a benzin-levegő arányt az ECU-n. Van egy kis potméter rajta, egy lapos csavarhúzóval tudod állítani. A fél tekerésenkénti tesztelést ajánlom úgy, hogy előbb feltekered mondjuk 3-4 teljes fordulattal, ha ott már stabil, akkor felenként vissza és próba addig, amíg még mindig stabil. És persze mindezt üzemi
hőmérsékleten. Ha meg van az a pont, ahol még jó, akkor esetleg egy felet tekerd még fel, hogy ne legyen túl szegény a keverék. Jegyezd meg az eredeti beállítást, hogy vissza tudd állítani az eredetire, ha ez a módszer nem működik és szervízbe kell vinned.



Szia!

Köszönöm, megpróbálkozom vele aztán jelzem mit sikerült elérnem.
Az a legbosszantóbb hogy volt "szerelőnél" és azóta csinálja, hozzá teszem hőfokmérő probléma miatt volt ott és én segítettem megtalálni a hibát csak már nem volt pofám elhozni tőle a motort.


Üdv!

Sajnos nagyon felhígult a szakma. Èn ezért inkább mindent megoldok magam. Van egy kis garázsom, a fontosabb szerszámokkal. Eddigi leg húzósabb melóm a hengerfej tömítés csere volt. Gépkönyv alapján csináltam, igaz nem fél nap alatt, de akkor is. Inkább rászántam az idöt, de megcsináltam rendesen, és köszöni szépen, azóta is tökéletes.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. nov. 14., kedd 18:46 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. nov. 12., vas. 19:20
Hozzászólások: 5
Vele motorozok: Aprilia Pegaso 650ie
vladardani írta:
Suzkei írta:
Mostmenne írta:
Suzkei írta:
Sziasztok!
Van egy 2002-es Pegaso 650 I.E motorom és néha leáll csak úgy magától. Alapjárat 1500. Most volt injektor tisztítás üzemanyag szűrő csere, gyertya csere. Abban bíztam ezek megoldások lesznek de sajnos nem. Fordulaton minden szuper, de amint elengedem a gázt, alapjáraton olyan mintha néha kihagyna és egyszer csak megáll. Hidegen melegen indul.
Tud valaki valami tippet vagy hogy kihez forduljak?
Előre is nagyon köszönöm a segítő válaszokat!
Üdv:
Hegyi Gábor



Szia!

Még mielőtt fordulsz valakihez, szerintem próbáld állítani a benzin-levegő arányt az ECU-n. Van egy kis potméter rajta, egy lapos csavarhúzóval tudod állítani. A fél tekerésenkénti tesztelést ajánlom úgy, hogy előbb feltekered mondjuk 3-4 teljes fordulattal, ha ott már stabil, akkor felenként vissza és próba addig, amíg még mindig stabil. És persze mindezt üzemi
hőmérsékleten. Ha meg van az a pont, ahol még jó, akkor esetleg egy felet tekerd még fel, hogy ne legyen túl szegény a keverék. Jegyezd meg az eredeti beállítást, hogy vissza tudd állítani az eredetire, ha ez a módszer nem működik és szervízbe kell vinned.



Szia!

Köszönöm, megpróbálkozom vele aztán jelzem mit sikerült elérnem.
Az a legbosszantóbb hogy volt "szerelőnél" és azóta csinálja, hozzá teszem hőfokmérő probléma miatt volt ott és én segítettem megtalálni a hibát csak már nem volt pofám elhozni tőle a motort.


Üdv!

Sajnos nagyon felhígult a szakma. Èn ezért inkább mindent megoldok magam. Van egy kis garázsom, a fontosabb szerszámokkal. Eddigi leg húzósabb melóm a hengerfej tömítés csere volt. Gépkönyv alapján csináltam, igaz nem fél nap alatt, de akkor is. Inkább rászántam az idöt, de megcsináltam rendesen, és köszöni szépen, azóta is tökéletes.


Szia!
Igen sajnos saját káromon de tapasztaltam.
Én is amit lehet és tudok azt megcsinálom magam hála Szüleimnek talpra esettnek és műszaki beállítottságúra készítettek :) . Nekem is meg van már a gépkönyv a hőmérő ellenállás hiányát onnan súgtam meg a szerelőnek, hogy én akár hogy forgatom a motort nem találom benne és valóban az volt a baja de sajnos már ott volt mikor erre rájöttem.
De úgy látom, hogy itt azért fogok hasznos tippeket és ötleteket kapni úgyhogy egyenlőre igyekszem megoldani a problémákat.
És köszönök minden hasznos információt Nektek! :tdbi:


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. nov. 15., szer. 23:34 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. ápr. 25., kedd 21:37
Hozzászólások: 35
Vele motorozok: APRILIA PEGASO 650ie
Suzkei írta:
Sziasztok!
Van egy 2002-es Pegaso 650 I.E motorom és néha leáll csak úgy magától. Alapjárat 1500. Most volt injektor tisztítás üzemanyag szűrő csere, gyertya csere. Abban bíztam ezek megoldások lesznek de sajnos nem. Fordulaton minden szuper, de amint elengedem a gázt, alapjáraton olyan mintha néha kihagyna és egyszer csak megáll. Hidegen melegen indul.
Tud valaki valami tippet vagy hogy kihez forduljak?
Előre is nagyon köszönöm a segítő válaszokat!
Üdv:
Hegyi Gábor

Szia!
Az enyém is csinált így, de fordulaton is ki hagyogatott. Húzd le a folytószelepállás érzékelőről a csatlakozót és ha kisebb fordulaton de egyenletesen jár, az a hibás.Nekem ezt javasolták és bejött, egy próbát megér és nem kerül semmibe.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. nov. 19., vas. 9:09 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. aug. 19., szomb. 21:51
Hozzászólások: 9
Vele motorozok: Aprilia Pegaso Trail
Sziasztok!

Tavasszal sajnos a Trail-ben akksit kell cserélnem, ezzel kapcsolatban lenne kérdésem.
A gyári könyve csak annyit írt hogy 12v és 12ah. De arról nem ír, hogy mekkora indítóáramút vegyek? Létezik 140, de akár 200-asban is. Mekkora indítóáramút nézzzek hozzá? Az előző tulaj 10ah-s és 120a-s indítóáramút tett bele, de én ragaszkodnék a gyárihoz.

Köszönöm,
Norbi


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. nov. 19., vas. 11:16 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Hozzászólások: 38832
Tartózkodási hely: Göd
Vele motorozok: Caponord, Tuono, EXC
GNorbi írta:
Sziasztok!

Tavasszal sajnos a Trail-ben akksit kell cserélnem, ezzel kapcsolatban lenne kérdésem.
A gyári könyve csak annyit írt hogy 12v és 12ah. De arról nem ír, hogy mekkora indítóáramút vegyek? Létezik 140, de akár 200-asban is. Mekkora indítóáramút nézzzek hozzá? Az előző tulaj 10ah-s és 120a-s indítóáramút tett bele, de én ragaszkodnék a gyárihoz.

Köszönöm,
Norbi

Ha jól látom így hirtelen YTX12 kell bele. Minél nagyobb az indító áram annál jobb.
Itt van pár amiből mondjuk tudsz választani :
http://bolthely.hu/akkumulator/id/00723_EXIDE-Bike-Motor-Akkumulator-YTX12-BS-12V-10Ah-180A-Bal
http://bolthely.hu/akkumulator/id/00512_Banner-Bike-Bull-Motor-Akkumulator-YTX12-BS-12V-10Ah-180A-Bal
http://bolthely.hu/akkumulator/id/00418_YUASA-Motor-Akkumulator-YTX12-BS-12V-10-5Ah-180A-Bal

Itt is mindenki másra esküszik az Exide nekem hibátlan tudom ajánlani.

_________________
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. nov. 19., vas. 11:53 
Offline
Új tag

Csatlakozott: 2017. aug. 19., szomb. 21:51
Hozzászólások: 9
Vele motorozok: Aprilia Pegaso Trail
plazer írta:
GNorbi írta:
Sziasztok!

Tavasszal sajnos a Trail-ben akksit kell cserélnem, ezzel kapcsolatban lenne kérdésem.
A gyári könyve csak annyit írt hogy 12v és 12ah. De arról nem ír, hogy mekkora indítóáramút vegyek? Létezik 140, de akár 200-asban is. Mekkora indítóáramút nézzzek hozzá? Az előző tulaj 10ah-s és 120a-s indítóáramút tett bele, de én ragaszkodnék a gyárihoz.

Köszönöm,
Norbi

Ha jól látom így hirtelen YTX12 kell bele. Minél nagyobb az indító áram annál jobb.
Itt van pár amiből mondjuk tudsz választani :
http://bolthely.hu/akkumulator/id/00723_EXIDE-Bike-Motor-Akkumulator-YTX12-BS-12V-10Ah-180A-Bal
http://bolthely.hu/akkumulator/id/00512_Banner-Bike-Bull-Motor-Akkumulator-YTX12-BS-12V-10Ah-180A-Bal
http://bolthely.hu/akkumulator/id/00418_YUASA-Motor-Akkumulator-YTX12-BS-12V-10-5Ah-180A-Bal

Itt is mindenki másra esküszik az Exide nekem hibátlan tudom ajánlani.



Szia!

Köszönöm a segítséget!
Nem tudom mennyire éri meg a drágábbat venni, kibír-e annyival többet, majd az aktuális pénztárcához igazítom a választást.

Mindegyik akksinál azt írja, hogy fektetve nem használható. A motorban kb. 45 fokban megdöntve szerelhető be, gondolom ez nem probléma? A leírások szerint szárazon töltött az akku, de a savat külön adják hozzá. Ha feltöltöm savval, gondolom van leírás hozzá, akkor utána már gondozásmentes?

Mivel első motor, ezért elnézést ha hülyeségeket kérdezek, de inkább mint hogy hülyeséget csináljak:)

Üdv,
Norbi

Ui: van közületek valaki aki Zalaegerszeg környékén lakik? Nem találtam megoldást a rángatásra amit alacsony sebességfokozatban csinál 3000-es fordulattól, és egyre jobban zavar. Abonyban beszéltem telefonon egy szerelővel, aki egyből azt tanácsolta hogy cseréljek benzinszivattyút. Itteni szerelők viszont kizárták, mert ha annak lenne baja akkor nem menne rendesen a motor, és nem csak alacsony sebességnél csinálná. Kicsit tanácstalan vagyok e téren.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pegaso
HozzászólásElküldve: 2017. nov. 19., vas. 15:28 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2011. máj. 26., csüt. 12:38
Hozzászólások: 38832
Tartózkodási hely: Göd
Vele motorozok: Caponord, Tuono, EXC
GNorbi írta:
plazer írta:
GNorbi írta:
Sziasztok!

Tavasszal sajnos a Trail-ben akksit kell cserélnem, ezzel kapcsolatban lenne kérdésem.
A gyári könyve csak annyit írt hogy 12v és 12ah. De arról nem ír, hogy mekkora indítóáramút vegyek? Létezik 140, de akár 200-asban is. Mekkora indítóáramút nézzzek hozzá? Az előző tulaj 10ah-s és 120a-s indítóáramút tett bele, de én ragaszkodnék a gyárihoz.

Köszönöm,
Norbi

Ha jól látom így hirtelen YTX12 kell bele. Minél nagyobb az indító áram annál jobb.
Itt van pár amiből mondjuk tudsz választani :
http://bolthely.hu/akkumulator/id/00723_EXIDE-Bike-Motor-Akkumulator-YTX12-BS-12V-10Ah-180A-Bal
http://bolthely.hu/akkumulator/id/00512_Banner-Bike-Bull-Motor-Akkumulator-YTX12-BS-12V-10Ah-180A-Bal
http://bolthely.hu/akkumulator/id/00418_YUASA-Motor-Akkumulator-YTX12-BS-12V-10-5Ah-180A-Bal

Itt is mindenki másra esküszik az Exide nekem hibátlan tudom ajánlani.



Szia!

Köszönöm a segítséget!
Nem tudom mennyire éri meg a drágábbat venni, kibír-e annyival többet, majd az aktuális pénztárcához igazítom a választást.

Mindegyik akksinál azt írja, hogy fektetve nem használható. A motorban kb. 45 fokban megdöntve szerelhető be, gondolom ez nem probléma? A leírások szerint szárazon töltött az akku, de a savat külön adják hozzá. Ha feltöltöm savval, gondolom van leírás hozzá, akkor utána már gondozásmentes?

Mivel első motor, ezért elnézést ha hülyeségeket kérdezek, de inkább mint hogy hülyeséget csináljak:)

Üdv,
Norbi

Ui: van közületek valaki aki Zalaegerszeg környékén lakik? Nem találtam megoldást a rángatásra amit alacsony sebességfokozatban csinál 3000-es fordulattól, és egyre jobban zavar. Abonyban beszéltem telefonon egy szerelővel, aki egyből azt tanácsolta hogy cseréljek benzinszivattyút. Itteni szerelők viszont kizárták, mert ha annak lenne baja akkor nem menne rendesen a motor, és nem csak alacsony sebességnél csinálná. Kicsit tanácstalan vagyok e téren.

Vannak no name akkuk is ettől olcsóbban en azokat nem vennem. JP es társai, exide nekem tökéletesen bevált ahogy írtam.
Ezek zárt savas akksik vagyis AGM szárazon kapod meg a savval hozza, azt bele öntöd utána érdemes feltenni töltőre amíg maxot nem mutat a készülék. Ezután van egy kupak amivel le kell zárni. Gondozás mentes alatt ha azt érted hogy nem kell savval után tölteni akkor igen, de mondjuk tölteni, csepp töltőre tenni ugyanúgy kell.
45 fokos szög nem probléma a fektetve azt jelenti hogy teljesen vízszintesen helyezed be.

_________________
Kép
Ki burzsujkodik, burzsuj lészen maga is! :xd


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6044 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 299, 300, 301, 302, 303  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség