www.rsvforum.com

Az érzelem,és az esztétika találkozása a technikával:Aprilia !
Pontos idő: 2018. szept. 20., csüt. 4:08

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 28., hétf. 22:37 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
A MotoGP Simoncellin keresztül üzent hadat a Superbikenak2009. Szeptember 28. 22:16 - Ferdei
Talán nincs is olyan ember, aki Simoncelli vasárnapi teljesítményét ne ismerné el. Egyszerűen csak jött ez a torzonborz srác a MotoGP 250-ből és élete első és egyben utolsó Superbike nagydíján „megmondta a frankót”.
Régóta vita tárgyát képezi a dolog, hogy a Superbikeból a MotoGP-be érkező versenyzők vajon miért nem tudják megállni a helyüket, miközben a MotoGP-ből érkező versenyzők általában ott tudnak lenni az SBK mezőnyének az elejében. Sokan ezt azzal hozzák összefüggésbe, hogy a Superbike egy valamivel gyengébb sorozat, habár talán nem kell mondani, hogy azért már a széria motorok világbajnokságának is elég szép múltja van. Nos, a hétvégi imolai SBK futamon Marco Simoncelli, a 2008-as 250-es világbajnok, az előbb említett elméletet támasztotta alá, legalábbis bizonyos mértékben. Az olasz versenyző ugyanis korábban még életében nem versenyzett négyütemű ezres motorral, mégis sikerült felküzdenie magát a dobogóra. Most akkor ez vagy azt bizonyítja, hogy Simoncelli mekkora tehetség, vagy azt, hogy az Apriliának jó motorja van a Superbike és még sorolhatnánk. Ezen felül azonban még sok más variáció is szóba jöhet:


Gondoljunk csak bele. Eddig a Superbikeot a MotoGP királykategóriájával hasonlítgatták, most azonban jött ez a „tejfeles szájú” 250-es menő Simoncelli gyerek és bizony „elkente” pár tapasztalt SBK menő száját. Gondolunk itt olyan versenyzőkre, mint Jonathan Rea, Ruben Xaus, Shane Byrne és akkor még Spiesről és Biaggiról nem is beszéltünk. Létezik, hogy már a GP 250-es géposztály olyan vagy netán jobb kaliberű versenyzők „edzőtábora”, mint a Superbikeban szereplő pilóták? Ez talán az SBK, mint sorozat számára sokkal inkább kínosabb lehetőség, mint a fent említett két variáció, ahol Simoncelli tehetségét és az Apriliát dicsértük. Nemde? Vagy mondhatjuk úgy is, hogy az olasz harmadik helye egyfajta revans Troy Bayliss 2006-os diadaláért, amikor az ausztrál Sete Gibernaut helyettesítve szabadkártyásként győzött a spanyol ringen? Ám legyen.

Simoncelli tehát jött látott és ugyan nem győzött, de elég szépen teljesített. És, hogy még ne érjen véget a MotoGP 250-es géposztályából érkezők sora, ezért még mindenképpen meg kell említeni Eugene Lavertyt, aki a Supersport kategóriában van harcban a világbajnoki címért. Laverty anno még két évet húzott le a 250-esek között (2007 és 2008), mielőtt végleg átkerült volna a Supersportba, ahol most az egyik legjobb versenyzőnek számít. Bármennyire fájó a Superbike rajongóknak, de úgy néz ki hogy sajnos az az igazság, hogy az SBK bizony egyelőre még inkább a MotoGP mögött, mintsem vele egy lapom említendő. A futamok izgalmasságát tekintve persze talán felülszárnyalják a királykategóriát, de a 250-es és a 125-ös semmiféleképpen sem.


--------------------------------------------------------------------------------
Hivatkozás: http://motogphirek.hu/hirek/2105

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. szept. 29., kedd 16:48 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Állandó téma, hogy vajon Rossi mit tudna egy szériamotor nyergében, hiszen a „Doki” még soha életében nem versenyzett ilyen géppel. Nos, ez egyáltalán nem igaz, hiszen Rossi két alkalommal is elindult a legendás suzukai nyolc óráson, méghozzá 2000-ben és 2001-ben, ahol Colin Edwards-szal voltak csapattársak. A „Doki” állítólag már 250-es versenyzőként is részt akart venni a suzukai megmérettetésen egy Aprilia RSV Mille-vel, azonban az olaszok felelős mérnöke, Jan Witteveen, folyamatosan lebeszélte Rossit az indulásról, mondván, hogy mennyire brutális versenyről van is szó, amit végül is Vale később a saját bőrén tapasztalt meg, de erről majd inkább kicsit később beszéljünk. Nos, szóval ott tartunk, hogy 2000-ban, amikor Rossi már a királykategóriában ment a Hondával, akkor ismét előhozakodott a 8 órás viadalon való indulás lehetőségével, ami ugyan a HRC-nél meglepődve, mégis egyúttal örömmel is vettek tudomásul, mondván, hogy a legjobb versenyzők soha sem akarnak indulni a suzukai viadalon, így a „Doki”-t benevezték a 2000-es és a 2001-es versenyre is. „Bár ne tették volna” – így utólag talán ilyen és ehhez hasonló gondolatok fogalmazódhattak meg Rossi fejében.

Na tehát: Rossi 2000 augusztusában elutazott Suzukába, hogy részt vegyen a suzukai 8 órás versenyen. A viadalról röviden annyit kell tudni, hogy egy csapatban két motoros indul, akik óránként váltják egymást. Tehát amíg az egyik egy óráig körözget, addig a másik pihen, aztán pedig váltanak. (Egy óra alatt egyébként körülbelül 27 kört lehet megtenni a suzukai aszfaltcsíkon, ami 5807 méter hosszú, tehát ez azt jelenti, hogy a teljes versenytáv kb. 1260 km) Vale, a Superbike akkori menőjét Colin Edwardsot kapta csapattársnak. A HRC azonban összesen három csapatot indított, amelyből a másik két versenyzőpáros Tohru Ukawa és Daijiro Kato, valamint Tadayuki Okada és Sinichi Itoh volt. Tehát maradjuk annyiban, hogy egyáltalán nem kis nevek. Ja…és persze a leglényegesebb ki ne maradjon: Rossiék egy Honda VTR 1000-essel vágtak neki a versenytávnak, vagyis egy olyan motorral, amilyet akkoriban a Hondások használtak a Superbikeban.

Azt pedig, hogy hogyan zajlik az a bizonyos egy órás „pihenő”, amelyről már feljebb szó volt, mesélje el maga Valentino Rossi: „Tudom, hogy hihetetlen, de minden rettentő gyorsan történik a verseny ideje alatt. Amikor megérkeztem a bokszba és átadtam a motoromat a csapattársamnak, akkor egy kisebb technikus csapat azonnal meztelenre vetkőztetett és a garázs hátsó részébe vittek, ahol egy jégtömbökkel megrakott hatalmas medence várt, amiben meg kellett mártózni, hiszen a jeges víz sokkot okoz és ezáltal az elfáradt izmok gyorsabban regenerálódnak. Ezt követően pedig irány a betegszoba, ahol infúzióra kötnek, hogy pótolják az elhasznált anyagokat. Merő álom tehát arra gondolni, hogy az ember majd az egy órás pihenőjét szép nyugodtan tölti, hiszen ez egyáltalán nem igaz. Ami viszont rettentő érdekes az egészben, hogy a versenytáv felénél az ember már valósággal úgy fantáziál a jégtömbökről, mintha a sivatagban délibábot látna.”, mesélte Valentino Rossi.

Rossi és Edwards tehát éppen a 8 órás viadalra készül 2000-ben, amely előtt mind a ketten megkapták a maguk instrukcióit, mint valamiféle katonák a bevetés előtt. Elsőnek Edwards indult. Eltelt az egy óra, a „Texasi Tornádó” visszatért a boxba és átadta Rossinak a VTR-t. (Meg kell jegyezni a csapat ekkor a harmadik helyen állt). Az, hogy innentől mi történt, azt ismét inkább Vale mondja el: „Elindultam és rögtön az volt a benyomásom, hogy mindenki nagyon lassan motorozik. Tényleg lassan mentek. Őt kör után az első helyen álltam, azonban ezt követően megtörtént, amire a csapat oly sokszor felhívta a figyelmemet, hogy ne tegyek: Elestem, ráadásul eltörtem a kormányt. A géppel visszaevickéltem a bokszba, ahol megtankolták a motort, mondván, hogy még 22 kört menjek vele. Mondanom sem kell, hogy egyáltalán nem voltam boldog. A nyolcadik helyen folytattam a viadalt, de mire teljesítettem az első órámat, teljesen kifulladtam. Ott helyben ki akartam szállni, de nem engedték. Bevittek az orvosi szobába, hogy megkapjam a már említett infúziót és már épp akarták beszúrni a tűt a karomba, amikor a monitoron láttuk, hogy Colin elég nagyot bukott és darabjaira törte a VTR-t. Ekkor én felkiáltottam: Igeeeeeennnn!!! Persze nem Colin bukásának örültem, hanem, hogy megúszom az infúziót és további kínszenvedéseket. A Honda egy ideig így is folytatni akarta a küzdelmet, de sikerült meggyőzni őket, így végül kiszálltunk. A történetnek azonban itt még nincsen vége, hiszen 2001-ben ismét visszatértünk Suzukába a 8 órás versenyre.”, mondta a „Doki”.


Nem kell azonban félteni Rossit, hiszen amilyen rosszul sikerült neki élete első 8 órás versenye, annyira jól alakult számára az azt követő „banzáj”. Állítólag volt egy kisebb buli a versenyt követően, ahol ott volt többek között Criville, Gibernau, Abe, Tamada, Kato és Ueda is. Versenyt ezúttal is rendeztek csak éppen sörivót. Rossi a visszaemlékezéseiben (neki is úgy mesélték, hiszen semmir esem emlékezett) elmondja, hogy ő például Ukawával a vállán rohangált és kereste a vécét, míg Kato egyszerűen elaludt egy asztalon, miután összehányta azt. Nos, lehet, hogy motorversenyzőkről és egyben sztárokról van szó, de azt azért senki sem mondta, hogy glória is van a fejük fölött. Másnap pedig Rossi állítólag olyan rossz állapotban volt, hogy szinte szabályosan neki kellett támasztani a kisbusznak, amely vitte ki a repülőtérre őt és a barátait, akiknek egyébként egy kis dolguk akadt és mire visszatértek, a „Doki” már nem volt sehol. Mint utóbb kiderült, Rossi egy virágágyásban próbált nyugovóra térni, de végül is megtalálták és sikeresen eljuttatták a repülőtérre.


Rossi szerencsétlenségére azonban szerepelt a szerződésében a következő évi suzukai nyolcóráson való részvétel is, ezért 2001-ben is el kellett utaznia a viadalra. Vale újra Edwardsot kapta csapattársnak és ismét egy Honda VTR-t hajtottak. Akárcsak az előző évben, ezúttal is három hivatalos Honda csapat indult a versenyen: Rossi és Edwards, Barros és Okada, valamint Kato és Ukawa. Rossi elmondása szerint borzalmas volt a hangulata, mégis iszonyat gyorsan tudott menni a VTR-rel, amellyel rendszerint másfél másodpercet adott Edwardsnak, aki elvileg majdhogynem ugyanilyen motorral ment akkor a Superbikeban. Állítólag amikor a „Texasi Tornádó” ránézett a monitorra és meglátta Rossi időeredményeit, akkor a rá jellemző módon csak ennyit mondott: „Rohadt gyors ez a kis olasz maffiózó.” Persze ez még csak edzés volt, azonban mindez előrevetítette, hogy az Edwards – Rossi páros bizony nagy dolgot fog véghez vinni. A futamon Rossi indult elsőként és jól is kezdett, hiszen amikor átadta a motort Edwardsnak, akkor tíz másodperces előnye volt Barros-szal szemben, akit azonban Edwards nem tudott tartani, így a negyedik órában a csapat már harminc másodperces hátrányban volt. Rossi főmérnöke, Jeremy Burgess, a következőképpen kommentálta a dolgot a „Dokinak”, aki ezúttal nem találta viccesnek a dolgot, hiszen nem akart veszíteni, mert tudta, hogy akkor a HRC a következő évben is el akarja majd őt indítani: „Úgy tűnik, hogy a Texasi Tornádó ma egy kis fuvallatra hasonlít csak.”



Rossi elhatározta, hogy amikor ő kerül sorra, akkor mindent kihoz a gépből és megpróbálja ledolgozni a hátrányt. Az egy óra alatt tizenöt másodpercesre sikerült faragnia a lemaradást, amikor pedig visszaadta Edwardsnak a motort, akkor a lelkére kötötte, hogy jobb, ha megnyeri, mert nem akar már jövőre visszajönni ide. A szerencse ezúttal Rossiék mellett állt, mivel a Barros és Okada alkotta csapat elrontotta Barros kerékcseréjét, így Edwards és Rossi nyert negyven másodpercet. Hogy innentől mi történt? Nos, ismét Rossié a szó: „Kezdtem megnyugodni, de ez sajnos nem tartott sokáig, mivel az egyik mérnök odalépett hozzám és a következőket mondta: „Mondtuk, hogy ne mond túl gyorsan az utolsó órákban. Olyan gyorsan mentél vele, hogy örülhetünk, ha egyben marad.” Ettől marha ideges lettem. A mérnökök valóban elmondták, hogy ne erőltessük a dolgot és ne menjünk limiten, de nem tehettem mást, hiszen én csak a győzelemre tudtam gondolni. „A francba! Ha megadja magát a motor, akkor jöhetünk vissza jövőre is, az pedig szörnyű lenne.” A VTR azonban szerencsére állta a sarat, Colin pedig győzött. Én is boldog voltam, Colin is az volt. Megöleltük egymást és kiabáltuk, hogy Nem jövünk vissza! Nem jövünk vissza!!!!”



„Ezek után már soha többet nem vágytam a suzukai nyolcórásra. Ez a viadal tényleg olyan, mintha négy versenyt teljesítene az ember sorozatban egymás után. Brutál!”, mesélte Valentino Rossi. Talán zárásként nem is kell semmit hozzáfűzni Valentino Rossi szavaihoz, maximum csak annyit, hogy lám-lám még a legnagyobb versenyzőknek is vannak rémálmaik a motorozást illetően, valamint ha valaki esetleg még több információt szeretne megtudni Rossi suzukai nyolc órás versenyeken szerzett élményeiről, akkor mindenképpen vegye meg Valentino Rossi „Mi lett volna ha meg sem próbálom” c. könyvét.


--------------------------------------------------------------------------------
Hivatkozás: http://motogphirek.hu/hirek/2106

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. okt. 21., szer. 21:51 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
http://www.motogphirek.hu/index.php?news=2336

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. nov. 6., pén. 0:02 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Jó kis sportlink:
http://www.superbike-news.co.uk/index1.htm

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. nov. 6., pén. 23:27 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Nyár elejére elkészül a Balatonring!!


Jelenleg közvetlenül a Balatonring-pálya előkészítését szolgáló befejező földmunkák zajlanak Sávoly mellett, hogy a terep készen álljon mielőtt az időjárás elkezdené nehezíteni a munkálatokat
Jelenleg közvetlenül a Balatonring-pálya előkészítését szolgáló befejező földmunkák zajlanak Sávoly mellett, hogy a terep készen álljon mielőtt az időjárás elkezdené nehezíteni a munkálatokat - mondta az MTI-nek a beruházó spanyol konzorcium vezetője, a Sedesa elnöke. Vicente Cotino az MTI-nek adott interjúban elmondta, hogy már a kiegészítő közüzemi és tereprendezési feladatokat is befejezték."A múlt héten megkapott kormánygarancia döntő fontosságú lépés volt a projekt megvalósítása szempontjából és a magyar kormány együttműködését és támogatását bizonyítja" - fogalmazott Cotino. "Benne foglaltatnak azok a feltételek és célok, amelyek mentén a kormány részt vesz a projektben, konkrétak a szükséges útmutatások, hogy az érdekeltek végre tudják hajtani a következő lépéseket. Ez szükséges mérföldkő volt a finanszírozás jóváhagyása szempontjából az MFB részéről és bizonyíték arra, hogy a terv eleget tesz az összes jogi és pénzügyi követelménynek."



Cotino leszögezte, részükről minden követ megmozgattak, hogy a világverseny jogtulajdonosa az általában megszokott öt év mellett további öt évre már most hajlandó legyen megadni Magyarországnak a verseny megrendezésének jogait. Most alapvetően fontos a finanszírozás végleges jóváhagyása a bank részéről minél rövidebb időn belül ahhoz, hogy a Sávoly Motorcentrum Kft, a pálya kivitelezését bonyolító társaság be tudja fejezni a munkálatokat időre, a következő évi versenyre. "A következő hetek kulcsfontosságúak a terv megvalósítása szempontjából és lázasan folynak az előkészületek ennek megvalósítása érdekében" - folytatta a Sedesa elnöke. "Ebben a pillanatban közvetlenül a pálya előkészítését szolgáló befejező földmunkák zajlanak, hogy készen álljon a terep mielőtt az időjárás, elkezdené nehezíteni a munkálatokat. A kiegészítő közüzemi és tereprendezési feladatokat is befejezték. A legnyilvánvalóbb bizonyítéka annak, hogy a befektetők elkötelezettek a projekt iránt és jelentős erőfeszítéseket tettek ennek érdekében az, hogy az eddigi munkákat önerőből végeztük el."



Cotino hangsúlyozta, hogy a nyár elejére végezni szeretnének a munkálatokkal: "Minden gazdasági, technikai és humánerőforrást bevetve azon dolgozunk, hogy teljesítsük célunkat, befejezzük a pályát a nyár elejére és ily módon próbafutamot tudjunk tartani a szeptemberi Gyorsasági Motoros Világbajnokság előtt. Amióta a Sedesa jelen van Magyarországon, illetve működésének 70 éve alatt bőségesen bizonyította képességét a nagy volumenű tervek kivitelezésében: készen állunk a feladatra."



"Jelenleg is nagy fontosságú projekteken dolgozunk magánberuházóként vagy együttműködve állami, regionális és helyi szervezetekkel különböző országokban. Piaci helyzetünk jó és stabil. Rengeteg különböző infrastrukturális fejlesztést valósítunk meg (közúti, vasúti, kikötői, vízi és szabadidős), valamint ipari és lakóépületeket építünk. Például jelenleg olyan nagy fontosságú munkákat hajtunk végre, mint Valencia kikötőjének bővítése, amely az egyik legjelentősebb kikötő a Földközi-tengeren, útépítéseket, mint a M43 Magyarországon vagy a V-21 Valenciában, metrópálya építését, mint az 5-ös vonal Madridban vagy a 3-as vonal Valenciában, vagy mint amilyen a Marineda Plaza bevásárlóközpontja (Spanyolország legnagyobb és Európa harmadik legnagyobb kereskedelmi komplexuma - a szerk). Az utóbbi 4 hónapban 35 nagyberuházást nyertünk el, nemzeti, és nemzetközi szinten."


--------------------------------------------------------------------------------
Hivatkozás: http://www.motogphirek.hu/hirek/2466

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. nov. 21., szomb. 15:04 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Interju Vale-el:


Egy újabb világbajnoki cím. Mit gondolsz Valentino, ez volt eddig a legnehezebb vb-diadalod?

„Ami azt illeti valóban elég keményen meg kellett küzdenem a bajnoki címért. Csak azt tudom mondani, hogy a csapattársammal, Jorge Lorenzoval folytatott harcom olyan módon zajlott, amivel eddig a pályafutásom során még sohasem találkoztam. Tény és való, hogy rengeteg meglepetés ért idén, amelynek köszönhetően még több tapasztalatra tettem szert. Ezen felül pedig sokszor olyan határokat feszegettem egy-egy verseny során, amiről azt gondoltam korábban, hogy lehetetlen. Mindazonáltal úgy gondolom, hogy korábban már volt pár olyan évem, amikor ugyanúgy meg kellett feszülni, mint idén. Tavaly például a Caseyvel vívott párharc, 2004-ben Gibernauval vagy 2001-ben Biaggival még az ötszázasok között.”


Technikai szempontból mennyi különbség volt közted és Lorenzo között?

„Ő ugyanazzal a nagyszerű motorral ment, mint én. Az egyedüli eltérés a gépeink között az a beállítások voltak. Ott kezdődik a dolog, hogy kissé eltérő stílusban vezetünk és neki is, valamint nekem is más az optimális. Ehhez még az jön hozzá például, hogy Jorge valamivel kisebb, mint én, így ő más pozícióban ül a motoron, mint én. Ez már alapjaiban véve rengeteg eltérést eredményezhet.”

Úgy hallottuk, hogy az egygumis rendszernek azért megvannak a maga nehézségei.

„Igen, ez így van. Ez elsősorban a beállítások terén mutatkozik meg. Korábban, amikor még szinte korlátlan számú és fajtájú abroncsot használhattunk a többgumis érában, akkor gyakran előfordult, hogy nem az abroncshoz állítottuk a motort, hanem egy bizonyos beállításhoz készült az abroncs. Nos, ez most pont ellenkezőleg van, így többek között ezért is olyan nehéz megtalálni az ideális beállításokat.”


Mik az elvárásaid 2010-re?

„A következő év, akárcsak az idei, ugyanúgy rettentő nehéz lesz. Megmondom őszintén, hogy arra számítok, hogy az idei évhez hasonlóan jövőre is Lorenzoval, Stonerrel és Pedrosával vívunk majd nagy csatákat. Ahhoz, hogy a mezőny elejében motorozzak és a győzelemért harcoljak majd, ahhoz mindenképpen keményen kell dolgozni.”

Jó ideje arról zeng a sajtó, hogy Valentino Rossi nem tudja még, hogy mit csinál majd 2010 után, pontosabban valami nagy dobásra készül. Erről mi a véleményed?

„Tényleg nem tudom még, hogy mi lesz velem egy év múlva ilyenkor. Először azt kell majd eldöntenem, hogy továbbra is szeretnék-e motorversenyezni vagy pedig netán valami másnak fogjak neki.”


Mit gondolsz arról, hogy idén csak tizenhét fős volt a királykategória mezőnye, valamint, hogy az elektronika egyre nagyobb és nagyobb teret nyer a MotoGP-ben?

„Megmondom őszintén, hogy én általában a minőséget, mintsem a mennyiséget helyezem előtérbe, szóval azt hiszem, hogy ezzel részben választ is adtam. Az elektronika valóban túl sok, ami egyúttal drága is, így mindenképpen költségcsökkentő intézkedésekre lenne szükség. Egy ilyen megoldás lehet az 1000ccm-es motorok visszavezetése, valamint az, hogy a privát csapatok is megkapják ugyanazt a technikát, amit a gyári alakulatok.”

Mi a véleményed a 2010-re tervezett korlátozásokról? Gondolunk itt elsősorban arra, hogy a felhasználható erőforrások számát jelentősen csökkenteni szeretnék.

„Szerintem a hat motorblokk nagyon rettentő kevés. Ennél mindenképpen többet kellene engedélyezni.”

Jövőre a 250-es géposztály helyett Moto2 lesz. Mit gondolsz az új kategóriáról?

„Én azt mondom, hogy elég sok versenyző megy majd az elejében, akik között rettentő nagy csatákat láthatunk majd. Abban azonban cseppet sem vagyok olyan biztos, hogy a Moto2 jobb úgymond „oktatókategória” lesz a feljebb lépő versenyzők számára, mint a 250.”


Számodra melyik 125-ös versenyző volt idén a legmeggyőzőbb?

„Egyértelmű, hogy Julian Simon. Szerintem ő egy nagyon tehetséges srác és akárcsak a nyolcadliteresek között, úgy a Moto2-ben is maradandót alkot majd, amelynek köszönhetően el fog jutni a legnagyobbak közé.”

A 2010-es versenynaptár 18 futamot számlál. Szerinted ez sok, vagy épp elég?

„Azt gondolom, hogy a 18 viadal pont rendben van.”

Idén két hosszabb szünet is volt a szezon során. Ez szerinted megtörte a dolgok ritmusát?

„Igen mindenképpen. Sajnos a magyarországi versenyt törölték így lényegében ennek köszönhetően volt kettő, nem pedig csak egy pihenőnk.”


Hetedik alkalommal lettél világbajnok a királykategóriában. Sokan azt mondják, hogy ennek köszönhetően most már valóban te vagy a MotoGP Michael Schumacherje. Mi a véleményed erről?

„Nos, én azt látom, hogy mindenki csak a MotoGP-ben elért sikereimről beszél, azonban nekem ugyanannyit jelent a 125-ös és a 250-es világbajnoki címem is. Egyébként egyetértek a nagy többséggel, mely szerint Schumacher és az én karrierem sokban hasonlít egymásra.”

Beszéljünk még egy kicsit Schumiról. Mi a véleményed az ő motorversenyzési ambícióiról?

„Szerintem sokkal nehezebb autóból motorra ülni, mint fordítva, de hát ezúttal mégiscsak Michael Schumacherről van szó. Ő egy szuper nagy tehetség és annak ellenére, hogy lényegében 35 évesen kezdett el valamivel komolyabban foglalkozni a motorversenyzéssel, elég szépen megtanulta a dolgokat. Ez is az ő klasszisát bizonyítja.”

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. nov. 29., vas. 17:18 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Egy interju Ben Spies-al:
http://www.tesztmotor.hu/teszt/interju/ ... spies.html

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. dec. 1., kedd 16:45 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Andrea Dovizioso, a Honda Repsol Team versenyzője mesél a szezonjáról

Az idei évet a Repsol Honda színeiben teljesítetted. Hogyan értékelnéd a 2009-es szezont?


„Sajnos lényegében ez az év nem úgy alakulat, ahogyan azt a vártam. Nem éreztem magam jól a motoron ahhoz, hogy a mezőny elejében harcoljak a győzelemért és a dobogós helyezésekért és mivel a Honda nem tudott lényeges változtatásokat eszközölni a gépen, ezért inkább a jövő évi modell fejlesztésére koncentráltak.




Az szezon során sajnos nem igazán voltam képes felvenni a leggyorsabbak tempóját így csak a hatodik legjobb tudtam lenni az összetettben, amely eredmény messze elmarad az általam elképzelttől. Mindazonáltal egy nagyon hasznos év volt az idei, hiszen rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem, amit biztosan hasznosítani tudok majd a későbbiekben, ugyanis a Honda nagyon keményen dolgozik azon, hogy egy jó motort tegyenek össze. Biztos vagyok benne, hogy jövőre sokkal jobbak leszünk.”


Gondolod, hogy ha több edzés lett volna egy versenyhétvégén, akkor közelebb tudtál volna kerülni az élbolyhoz?

„Szerintem nem azon múlt a dolog, hogy ne lett volna elég időnk tesztelni vagy ilyesmi. Egyszerűen nem éreztem a motort. Talán még rosszabb volt a helyzet, mint 2008-ban. Ha az ember nem tud ráérezni a motorra, akkor rettentő nehéz még a legapróbb helyes beállításokat és változtatásokat megtalálni. Ez ilyen egyszerű.”

Mi a véleményed az egygumis rendszerről? Szerinted csak a költségcsökkentés céljából volt jó döntés a bevezetése vagy ezáltal a versenyzők között is kisebb lett a különbség?

„Úgy gondolom, hogy mindenki számára pozitívan hatott ez a változtatás. Talán akik már előtte is Bridgestone abroncsokat használtak, azok egy kis előnyben voltak, mivel már ismerték a gumi karakterisztikáját és egyben tulajdonságait is. Ilyen szempontból mi nehezebb helyzetben voltunk, mint pár másik csapat, viszont sikerült kiismerni a Birdgestonet, így bizton állíthatom, hogy egy kiváló abroncsról van szó.”


Minden bizonnyal igen nagy lépés volt a csapat számára, hogy Öhlins futóműre váltottatok. Te hogyan értékelnéd ezt a dolgot?

„Szerintem az Öhlins kiváló, azonban itt is ugyanaz a helyzet, mint év elején a gumikkal. Még meg kell ismernünk. Egyébként az Öhlinsnek köszönhetően a hátsó futómű lényegesen jobb lett, de persze akárcsak a Showanak, úgy az Öhlinsnek is megvannak a maga jó és rossz tulajdonságai is. Mindet összevetve rengeteg munkánk van még a felfüggesztésekkel, azonban az már most bíztató, hogy egészen jól összeillenek a dolgok a 2010-es motorunkkal.”

Idén többször is mondtad, hogy a kanyarbemeneteleknél vannak gondjaid. Mit gondolsz, az új váz ilyen szempontból jobb lesz, mint az idei?

„Igen, biztos vagyok benne, hiszen még semmi sincs eldöntve, tehát abban a fázisban vagyunk a jövő évi motorral kapcsolatban, amikor még szinte bármin lehet változtatni. Egyelőre még nincs túl nagy különbség a két váz között, de azért jó irányba haladunk. Az biztos, hogy Malajziában rengeteg dolgunk lesz, ahol elsősorban a vázra és az erőforrásra koncentrálunk majd, mivel vezethetőbbé szeretnénk varázsolni a gépet.”


Mi a véleményed arról, hogy csak alig pár teszt lesz a 2010-es szezon kezdete előtt?

„Számunkra ez nem valami kecsegtető, hiszen mi egy gyári csapat vagyunk, akik tele vannak lehetőségekkel és nem utolsó sorban potenciállal. Ahhoz, hogy ezeket a dolgokat ki tudjuk aknázni, ahhoz időre van szükségünk, azonban ebből most elég kevés lesz. Viszont nem csak nekünk, hanem mindenkinek.”

Nyilván idén voltak jó és rossz pillanataid is. Megosztanád velünk ,hogy véleményed szerint melyik volt a legszebb és melyik a legborzalmasabb?

„Az idei legemlékezetesebb futamom egyértelműen az angliai viadal volt, ahol győzni tudtam. A legrosszabb élmény pedig talán a Portugál futam volt, ahol rengeteg problémával küszködtünk.”


Az idei volt a második királykategóriás szezonod, gyári csapat színeiben pedig az első. Mi az alapvető különbség a 2008-as és a 2009-es szezon között?

„Óriási a differencia a kettő között. A szatellit csapatnál arra kell koncentrálnia az embernek, hogy a motor minden porcikáját kihasználja és a maximumon menjen, viszont a gyári alakulatnál folyamatos fejlődéssel és egyben fejlesztéssel is foglalkozni kell, ami szerintem sokkal nehezebb.”

Az évadzáró futam után, már volt lehetőségetek tesztelni. Mik az első benyomásaid? Bíztatóak a jövő évre való tekintettel?

„Nagyon optimista vagyok és természetesen úgy gondolom, hogy sokkal jobbak leszünk, mint idén. A valenciai versenyt legszívesebben elfelejteném, mivel elég rossz helyen értünk célba, de ezt inkább próbálom is elfelejteni. Természetesen rengeteg munkánk van még, de úgy gondolom, hogy jó irányba haladunk.”


Egyébként mit fogsz csinálni az elkövetkezendő pár hónapban? Hogyan töltöd majd a szabadidődet?

„Az biztos, hogy rengeteget leszek a családommal. Egyáltalán nem tervezek semmiféle utazást vagy ilyesmit, mert abból bőven kijutott a szezon során, szóval otthon leszek, pihenek egy kicsit, aztán elkezdem az edzéseket, hogy a malajziai tesztre top formában legyek.”

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. dec. 3., csüt. 1:08 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Az igazi Valeforrás: Judith Tomaselli, Kovács Nikolett, Tóth Anita: A-Z Igazi Vale című könyve alapján

Valentino Rossi sok oldalát megismerhettük már az elmúlt években. De azt biztosan már mindenki észrevette, hogy Ő egy boldog ember. Tele van energiával, amelyet a motorozásában is észrevehetünk
Szöveg: Réti Virág

Valentino Rossi sok oldalát megismerhettük már az elmúlt években. De azt biztosan már mindenki észrevette, hogy Ő egy boldog ember. Tele van energiával, amelyet a motorozásában is észrevehetünk, de nem csak ebben fedezhető fel a boldogsága, hanem a ruháján, sisakján, kesztyűjén, csizmáján és még annyi mindent fel lehetne sorolni. Kezdjük ezt is a legelején. Cosmico (kozmikus). Vajon ez mit jelenthet? Itt a válasz: „Ez a történet 1997-ben kezdődött. Tizennyolc éves voltam és a tévében éppen egy olyan vígjáték hódított, amelynek az egyik szereplője egy hetvenes évekbeli professzor volt. Minden alkalommal, amikor a professzornak tetszett valami, azt mondta Cosmico, ami annyit jelentett, hogy valami igazán cool…Nekem se kellett több, matricákat csináltattam és mindent teleragasztottunk velük. Be kell vallanom, mindig is szerencsés voltam, hogyan olyan emberekkel dolgozhattam együtt, akik hagyták, hogy megvalósítsam önmagam és így a legjobbat hozzam ki önmagamból.” És ez még csak a kezdet… The Doctor. Rossit szinte mindenki így ismeri. Ha ezt valaki meghallja, egyből rá gondol és nem utolsó sorban ez a ruházatán is megtalálható, szivárványszínekben.


„ Ez a becenév 2001-ből származik. Mivel olasz bárokban mindenki doktor még akkor is, ha nincs róla diplomád. Emellett a Rossi igen gyakori név hazámban, doktor Rossiból is sok van, és ez egy olyan cím, amire büszke vagyok, lehetsz. Szóval azt gondoltam, lehetnék a motorozás doktora, hiszen ez olyan pozitív.” Akkor még úgy tűnhetett, hogy a Doctor nagyot mondott, de mostanra bebizonyosodott, hogy Ő bizony a motorozás doktora. De Vale nemcsak ezt a becenevet viseli, hanem a Rossifumit is „Rossifumi az első becenevem volt, akkor kaptam, amikor először világbajnok lettem. Nagy rajongója voltam a japán pilótának, Norick Abe feledhetetlen versenye pedig, amit szabadkártyásként vizes pályán futott 1994-ben, teljesen ámulatba ejtett. Kevesen tudják, hogy az ő beceneve Norifumi volt, miatta lettem Rossifumi. Később egyébként versenyeztünk is együtt, és nagyon jóban lettünk. Művelt, okos fiú volt és nagyon tehetséges. Nagyon megviselt a halála. Az egyik nagy hősöm volt, az egyetlen olyan pilóta, akitől valaha az életem során autogramot kértem.” Valentinik és Paperino. Hogy is van ez? „ A Valentinik becenév 1998-ban egy tunéziai nyaralás alkalmával született. Volt egy képregény, aminek a szereplője Donald kacsa (olaszul Paperino), Super Donálddá változik, álarccal és ruházattal. Azért szerettem meg őt, mert egy nem legyőzhetetlen hős volt, mint Superman. Tulajdonképpen eléggé balszerencsés-folyton pusztítást végez maga körül, de ennek ellenére nagyon rokonszenves.”


Guido, ő volt Rossi buldogja, amelyet matricaként tűntet fel a motorján, az ülés hátán. A kutyus Valentinot még a versenyekre is elkísérte, vagy ha nem lehetett ott vele, otthon várta Olaszországban.”Volt egy bulldogom, Guidónak hívták-sajnos azonban elvesztettem. Anyámmal lakott Olaszországban, mert a sok utazás miatt nem tudtam magammal vinni, de érdekes beszélgetéseket folytattunk egymással, amikor kettesben voltunk. Mindig velem volt a versenyeken (és most is), hiszen jó néhány matrica készült az ő képével, amelyek mindig az ülés belső részét díszítik.” De Vale nem csak a motor dizájnára figyelt, hanem arra is, hogy saját maga hogy néz ki. Különleges kinézetével is mindig kitűnt a többiek közül. Legyen az piros, zöld vagy fekete haj, vagy akár rövid és hosszú. „ A fodrászom még most is ugyanaz, de a színes hajak ideje lejárt, felnőttem. Különben is a rövid haj sokkal praktikusabb.” Rossi életében nemcsak a matricák játszanak nagyszerepet, hanem a logók is, amelyek saját tábláján szerepelnek a versenyek és edzések során. Már sokféle logót láthattunk, amelyeket Ő tervez meg. Nagyon fontos h ezeket a matricákat csak Ő ragaszthatja fel illetve szedheti le. És az a híres teknős, amely Valentinora nem jellemző, mert Ő nem lassú, inkább az ellentéte.


„Ez az én kabalám. A kitömött Tini Nindzsa teknősöm, amit anyámtól kaptam tízéves koromban, ő az egyetlen, aki tényleg az összes versenyemet látta. Amikor minimotoroztam, a sisakomon viseltem őt, és még ma is velem van a lakóbuszomban, vagy a szállodában. Ő az én őrangyalom, és természetesen neve is van: Michelangelo, a teknősös tetoválásomat is ő ihlette.” Most már elképzelni se lehetne, hogy 300km/órás sebességnél egy teknős utazzon a sisakján. Vale 1997 óta használ AGV sisakokat, amelyeket már 100 különböző festésben láthattunk. A dizájnért Drudi Performance a felelős és az új festést Aldo Drudival találják ki hosszú beszélgetések után. „Grafikai szempontból nagyon szeretem a napot és a holdat, gyönyörűek és kifejezik, hogy milyen vagyok: nappal és éjszaka, szépség és a szörnyeteg, jó és rossz, angyal és ördög. Az ellentétek egyvelege minden jó pillanatban megtalálható…” Rossi nyaki részénél a WLF rövidítés található, amely azt jelenti, hogy Viva la Figa, ami szabadfordításban annyit jelent „Éljenek a bevállalós csajok”. A figa egyébként a női nemiszervet jelenti. Próbálták vele levetetni vagy ultimátumot adni neki, de ő ezeket valahogy mindig elkerülte, hogy levetessék vele a betűket, és tette ezt a W segítségével, amely a Viva két V-betűjének összekapcsolódását jelentheti, mint egy W-t, amellyel már semmi értelme a rövidítésnek.


És persze nem hagyhatom ki az XLVI-t sem. Szerintem ezt Rossi tudja a legjobban elmondani, íme: „Amióta csak a világbajnokságon versenyzek, a 46-os rajtszám az enyém. Ezt a számot viselte az apám is, amikor 1979-ben megnyerte első vb-futamát a 250 köbcentis kategóriában egy Morbidelli nyergében. Ugyanezt a rajtszámot használta Norick Abe is, azon a bizonyos hazai versenyen, ahol szabadkártyásként indult. Szóval ezért választottam ezt, és sohasem akartam lecserélni, még az egyesre sem, amikor világbajnok lettem. Szerintem fontos, hogy legyen egy szám, amellyel az emberek azonosítanak: és ha valaki ma azt látja 46, azonnal az jut eszébe: Valentino Rossi.” És ez bizony így is van, sohasem cserélte le a legendás 46-ost. Az 1-es szám mindig Rossi jobb vállán látható és bizony ez most is így van hisz tavaly is és ebben az évben is világbajnok lett. Immáron a 9. világbajnoki címét zsebelhette be a Doctor Úr. Valentino nemcsak a motorozás művésze, hanem a kreativitásé is. Eleinte csak a hazai mugellói futamokra talált ki új motorfestést, de most már a szívéhez közelálló futamokon is új festéssel áll elő. Valentino számára nem csak a külsőségek fontosak, hanem az is, hogy hogyan vonul ki a bokszutcából a pályára. A rituálét a motorjától két méterrel kezdi, meg- legyen szó szabadedzésről, időmérőről vagy versenyről. Miközben megy, a motor felé meghajol és megérinti csizmáját néhányszor. Mikor a motorhoz ér leguggol és fejét jobb lábtartójához hajtja. Azt nem lehet tudni, hogy ilyenkor imádkozik vagy valamelyik családtagjához, barátjához vagy egy volt versenyzőhöz beszél…


Majd felül a motorra és miközben a bokszutcából gurul ki, lábtartójára felállva megigazítja elől-hátul ruháját, lehet, hogy ez csak kényelmi szempont, de mindenesetre sokat kommentált mozdulat... Fontos az is, hogy melyik kesztyűt vagy melyik csizmát húzza fel először vagy, hogy melyik oldalról száll fel a motorra. De ez a leszállásnál is ugyan így van, azaz jobb lábát mindig a tank fölött lendíti át. És ez csak néhány a Doctor babonái közül. „Bizonyos helyzetekben kissé mániákusan viselkedem, és mint minden olasz, babonás vagyok. Főként versenyeken. Ezer rituálém van, amit mindig ugyanúgy csinálok anélkül, hogy akár csak egyet is elfelejtenék közülük, és mindig ugyanabban a sorrendben végzem el őket. Ebbe beletartozik az öltözés, a nyújtás, a guggolás. De nem szeretném mindet megemlíteni, főleg a személyeseket nem.” A motor áthalad a célvonalon, az első kerék a levegőbe emelkedik, a pilóta a levegőbe csap. Az egykerekezés egyfajta módja az ünneplésnek, amely egyszerre látványos (a nézőknek) és eufórikus (a pilótának). De Rossi ebből is kitűnik, mert Ő nem úgy egykerekezik, mint mások. Néha csak simán, de néha Rossisan. Felemeli, motorját majd jobb lábát átrakja az ülés felett vagy ülésére feláll. És ez csak néhány dolog, amelyek Rossit jellemzik…„Imádom a sárga színt, mert vidám, és mert az energia és a nap színe. Ráadásul ezer közül is felismerhetővé teszi a motort.”

Réti Virág

Hivatkozás: http://www.motogphirek.hu/hirek/2642

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. dec. 9., szer. 20:50 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Borsay Szabi interju:
http://www.tesztmotor.hu/teszt/interju/ ... szabb.html

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. dec. 12., szomb. 12:55 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2009. jan. 15., csüt. 9:28
Hozzászólások: 819
Tartózkodási hely: Budapest
Vele motorozok: GSX-R 600 , Tuono
RSV 4 Akrapovic video, motorinfo.hu jóvoltából.

http://vimeo.com/8009838

_________________
Eleven Motor www.elevenmotor.hu
1117 Budapest, Fehérvári út 43.
Aprilia, Piaggio alkatrészek, felszerelések, szerviz.
Gyári és után gyártott alkatrészek.
Elérhettek itt: info@elevenmotor.hu
Mobil:0630/753 88 08 viberen is!
Skype: elevenmotor


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. dec. 14., hétf. 10:11 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Interjú Sebestyén Petivel:
http://www.tesztmotor.hu/teszt/interju/ ... peter.html

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. dec. 14., hétf. 10:14 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Kenyér írta:

:ok :taps
Balusk8 gratula!
Ha valaki nemtudná, akkor Ő is a forumunk tagja. csak baszik velünk bratyizni :xd

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. dec. 27., vas. 10:11 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rgRQP7zrQH4[/youtube]

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2009. dec. 28., hétf. 23:08 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Cikket szerkesztette: Kozsák Zsolt, Molnár Dénes (DennyM)
Képek: Tóth Team, Internet
A beszélgetés helyszínét az Andretti étterem biztosította. Köszönjük!

Inerjúsorozatunk következő áldozataként Tóth Imit vettük célba. A MotoGP egyetlen magyar csapatában vitézkedő versenyzőt az idei év változatos eseményeiről, jó és rossz pillanatairól és természetesen a folytatásról, a Tóth Team jövőjéről kérdeztük. Ezzel kapcsolatban ugyan még mindig nem tudni semmi biztosat, de Imi meg van róla győződve, hogy a januári döntés során zöld utat kap majd a csapat. Sőt igen magabiztosan saját magát az első 10-be várja a magyar fiú. No, de ne mi beszéljünk, következzen hát a beszélgetés.


Mi kifejezetten örülünk, hogy a MotoGP-ben magyar csapat is van, amiben többek közt magyar versenyző is húzza a gázt. Ennél szebb már csak az lehetne, ha mindkét pilóta kis hazánkból kerülhetne ki. Ti nem gondoltatok ilyesmire?

Persze, hogy gondoltunk! Első sorban Talma jöhetett volna szóba vagy Németh Balázs. Például Gáborral, miután szakított a Balatonringgel, egyből megkezdődtek a tárgyalások, de az elsőnél sajnos nem jutottunk tovább.


Így utólag, azt hiszem tudjuk, hogy miért. Egyébként, mennyire számít ilyenkor a versenyző eredményein felül az ismertsége illetve a pénzügyi háttere?

Mindkettő fontos. A csapatnak eddig nagyon kellett a hírnév, hogy kint minél ismertebb legyen, főleg a szponzorok miatt, mert itthon sajnos nehéz megfelelő támogatót találni. Szerencsére anno Barbera hozott magával egy szponzort, Pasini pedig ígérte, de abból nem lett semmi. Ennek ellenére, ő jó reklám volt, hiszen tényleg egy profi gyári versenyző, akinek komoly neve van ebben a sportban. Sokat köszönhetünk Pasininek, a csapatunk már jól ismerik, bármelyik országba is megyünk. Sajnos itthon kevésbé tudnak rólunk, mint pl. Olaszországban.

Ebben vastagon benne van, hogy az idei szezonban öszesített ötödikek lettetek, ami nagyon szép eredmény. Mi a véleményed az idei évről?

Nagyon jól kezdtünk. Ebben az évben végre sikerült nyernie a csapatnak, hiszen Pasini Mugelloban győzni tudott. Ez egy nagy áttörés volt, mert Barberrával mindig csak a második helyre értünk be. Annak is nagyon örültünk, de kellet már ez az első helyezés. Az év eleje nekem is teljesen jó volt, folyamatosan hoztam a pontokat, úgy hogy nem voltak előttem kiesők. Sajnos ezt követően, ahogy elindult a gyárral a vita, egyre hátrébb csúsztunk.


Mivel indult ez az egész?

Azzal kezdték, hogy odamentek a Dornahoz, mondván fizetésképtelenek vagyunk. Terjedtek olyan hírek is, hogy lefoglalták a kamionunkat, ami persze nem igaz, egész szezonban nálunk volt, mint ahogy most is, meg is lehet nézni. Ezek a rémhírek azért rosszak, mert a Dorna is jobban meggondolja, hogy milyen csapatnak ad engedélyt és melyiknek nem a 2010-es nevezésre. Elég sok új csapat van, akik közül tudnak válogatni, de mivel mi már 8 éve ott vagyunk, és évről évre fejlődünk, ezért bízunk a -számunkra- pozitív döntésben.

Reméljük nem lesz semmi probléma. Éreztél valamilyen "hazahúzást" a gyár részéről, hogy az olasz, spanyol csapatok nagyobb támogatást kaptak volna?

Nem hiszem, hogy volt ilyen, mert egyrészt olasz versenyzőnk volt, másrészt a szerelők spanyolok voltak, úgyhogy inkább szerettek minket. Egyedül ez az év volt ilyen nehéz, előtte nem voltak gondok az Aprilia-val. Idén talán a válság miatt, talán más miatt, de egyszerűen nem tudták megérteni, hogy ha nem kapjuk meg a megfelelő technikát, amit a szerződésben vállaltak, akkor nem lesznek eredmények, emiatt pedig akadozott a fizetés a gyár fele. Amikor megtudtuk, hogy jövőre valószínűleg már nem lesz Aprilia, könnyebb volt a szakítás. Ha maradna a 250, akkor azért ötször meggondoljuk, hogyan veszünk velük össze.


Mesélj még az év elejéről. Milyen volt a motor?

Az első két futamon egy félgyári motorral mentem, aztán amikor megkaptuk a gyárit, kicsit szenvedtünk a kipörgésgátlóval. Igazából a 9., 13. helyen tudtam vele motorozni, amire nem azt mondom, hogy elégedettek voltunk, de egyértelműen fejlődtünk. Jó időket mentem, közel voltam az elejéhez. Aztán amikor több segítséget kértünk az Aprilliától, akkor jöttek a viták, ami arra volt jó, hogy az utolsó 4 versenyemen már egy 2001 es “oldtimerrel” kellett teljesítenem. Azért szerencsére sikerült befejezni az évet.

Nem lehetett volna újabb motort beszerezni?

Utólag, mint kiderült, Spanyolországban volt egy 2004-es motor, ami talán jobb lett volna, de 3 nappal az edzés előtt csak ezt a régebbi modellt sikerült kibérelnünk. Erre azért volt szükség, mert készültünk, ha a gyár esetleg nem adja oda a motort, ne utazzunk feleslegesen a helyszínre. A másik dolog, hogy utána túl költséges lett volna a tengerentúlról visszahozatni a meglévő gépet, azért, hogy újabbra cseréljük. Egyébként nem volt rossz ez a 2001-es sem, alulról szinte ugyanúgy húzott, mint az RSA. Annyi volt a különbség, hogy jóval kevesebbet pörgött, valamint végsebességben gyengébb volt. Érdekes, hogy a futóművet és a telemetriát még könnyebben be tudtuk állítani, mint a gyári motoron. Ausztráliában a vizes pályán pl. az 5-6. helyen mentem vele, Malajziában viszont a két hosszú egyenes miatt 3 másodpercet kaptam a többi versenyzőtől. Majd a változatosság kedvéért megállt a főtengely, ami annyira nem is volt újdonság, hiszen Portugáliában, aztán később Valenciában is volt már ilyen problémánk.

Gondolom nem ez volt a legjobb élményed az idén.

Hát nem. Sokkal inkább az, amikor Japánban első voltam a warm-up-on, aztán mikor Mugelloban Passini nyert. Igazából az idei a végletek éve volt, vagy nagyon jól ment minden, vagy semmi nem jött össze.


Van akinek minden összejött. Mit szólsz, hogy Aoyama lett a világbajnok?

Nagyon örültünk, hogy a Hondának sikerült olyan fejlesztést eszközölnie, amivel Aoyama ilyen eredményt tudott elérni. Az a kiemelkedő ebben a versenyzőben, hogy tartósan tudja hozni, amit elvárnak tőle, emiatt idén a 6. helynél talán nem is végzett soha hátrébb, úgyhogy megérdemelte a címet.

Kicsit a Moto2-ről kérdeznék. Voltál kint a valenciai teszteken, nézted, hogy a Supersport 600-asok jobb időket mentek a Moto2-eseknél?

Néztem igen. A 250-esek is 1,5-2 másodperccel jobbat mennek, de ne felejtsük el, hogy ezeket a Moto2-eseket egyenlőre standard 600-as blokkok hajtják. Felraktak rájuk egy hangosabb kipufogót és ennyi, semmilyen elektronikai, vagy egyéb tuning nem volt rajtuk. A másik dolog, hogy a legtöbb tesztelő házilag fejlesztett vázat használt, egyedül a Moriwaki az, amelyik híresebb és letett már valamit az asztalra. Japán bajnokságban nagyon sokan használnak ilyen vázat. A nagyobbak viszont, mint pl. a suter, csak december közepe fele kezdik meg a teszteket.

Ti milyet fogtok választani? Nagyon lutri a döntés?

Nekem félre van téve egy svájci-német fejlesztésű Suter váz. Régebben a Kawasakinak dolgoztak a MotoGP-ben, úgyhogy nagyon profik. Ezen felül a Suter egy kis családi vállalkozás, pont mint a mienk, emiatt is nagyon szimpatikusak vagyunk egymásnak. Úgyhogy mi ezek alapján döntöttünk. Ettől függetlenül persze igazi mélyvíz ez az egész. Csak a gyártók múltja alapján lehet informálódni.


Amúgy te örülsz ennek az egész Moto2-nek?

Én nagyon, mert csak a vázban lesz különbség, mindenki ugyan olyan feltételekkel fog menni. Kimondták azt is, ha úgy gondolod, hogy a másik blokkja jobb, odamehetsz és megvásárolhatod, nekik pedig oda kell adniuk. Költségek miatt is örülünk, mert bár az alkatrészeknek még nem tudni az árát, de maga a motor jóval olcsóbb lesz. Annyi viszont biztos, ha ezzel a motorral elesel, akkor törik. A 250-esnél bukás után felállítottad a motort, és mentél tovább, a 90 kilójával nem csapódik akkorát, mint a 150 kilós Moto2-esek. Azt hiszem sok dolog van, ami miatt a kétütemű fog maradni az igazi versenymotor számomra, de összességében bizakodva várom a következő szezont.

A hasonló motorok miatt borulni fog az eddigi papírforma. Te hova várod magad? Ki lehet majd a favorit?

Körülbelül 40-en leszünk, és én szeretnék az első 10-ben végezni. Szerintem egyforma motorokkal bármi lehet, nem kizárt a nagyon jó szereplés. A favoritot nehéz lenne megmondani, de Elias szerintem eléggé ott lesz, nagy esélyesnek tartom a MotoGP-s múltja miatt. Mindazonáltal érdekes lesz a mezőny.

Akkor ezek szerint ismered a versenyzőket. Milyen a kapcsolatod velük?

Nagyon jó. Barberával a mai napig beszélünk, Loca az egyik legjobb barátom lett, és a történtek ellenére Pasinival is elhülyéskedünk. Pályán mindig segítettük egymást, aztán mikor elment, csendben váltunk el, nem volt semmi ajtócsapkodás, vagy ilyesmi.


És a magyarokkal? Németh Balázsról például mi a véleményed?

Természetesen Balázzsal is jó a kapcsolat, sok időt töltött velünk. Mondjuk vele nem nehéz jóban lenni, aki ismeri tudja milyen rendes srác. Neki a kétütemű motorok nem nagyon fekszenek, mert a sornégyhez van szokva. Ettől függetlenül nagyon ügyes, nagyon jól ment idén, és stabil köröket tud menni, ami nagyon pozitív dolog. Amikor Balázs jött, mi akkor kezdtünk lefele indulni a lejtőn, ebből kifolyólag később folyamatosan előttem is végzett. Technikailag nem tudtuk felvenni a versenyt vele, ha minden rendben lett volna, jóval előrébb végzek mint Balázs, de hát ha nem volt mivel, akkor nem volt mivel.

Sok negatív kritikát kapsz a szurkolóktól. Mi ennek az oka?

Itthon nagyon megoszlik a vélemény a tudásomról, de azoktól akik belelátnak, hogy mi folyik a háttérben, és miért nem sikerül előrébb lépni, sok támogatást kapok. Aztán vannak, akik csak azt látják, hogy már megint hátulról a harmadik voltam, bennük emiatt negatív kép alakul ki rólam. Én se a 20. helyen akarok menni elhihetitek. Tiszta ideg vagyok, ha mindent megpróbálok megtenni és mégsem megy, mert a motorból nem lehet többet kihozni. Amíg nincs megadva a lehetőség és a technika, mint azoknak akik elől mennek, addig nem lehet ugyanazt teljesítményt elvárni. Bennem van, hogy bizonyítsak magamnak, és a szurkolóknak egyaránt, mert én nem ennyit tudok, mint amit az eredmények mutatnak, hanem sokkal többet.

Múltkor beszélgettem egy ismerősömmel, és mondtam neki, hogy veled készítünk interjút. Visszakérdezett, hogy hol versenyzel. Szerinted a magyar média, mennyire felelős, hogy kevésbé ismernek itthon?

Valamennyire a média is felelős ezért, de ugyan úgy mi is. Sokkal több médiát kapunk az utolsó 1,5-2 évben, de még mindig jóval kevesebbet, mint amire szükség lenne. Itthon általában egy emberre szegeződik a hangsúly minden sportban. Az olaszoknál ott van Rossi, Capirossi, Simoncelli, mindenkiről lehet náluk hallani, mindenki ismert, és imádják őket. A spanyoloknál úgyszintén, Pedrosa és Lorenzo könnyedén elfér egymás mellett a médiában.


Egy rossz pillanata az évnek Sachsenringen
Szponzoroknak mennyire számit az ilyenfajta reklám?

Nyilván számít, de egyenlőre olyan támogatóink vannak, akik közeli ismerősök, és barátok. Ha sokkal többet tudnánk szerepelni a TV-ben, könnyebb lenne nagyobb szponzorokat találni. Jelenleg ugyanis minden fillért ki kell számolnunk, hogy mire megy el. Egyszer a Túró Ruditól kaptunk 1000 db rudit, ami tök jó volt, bár benzint nem tudtunk rajta venni. Ha lesznek nagyobb támogatók, lenne második versenyzője a Team Tothnak, ha nem, akkor egyszemélyes csapatként indulunk jövőre. Most már szerintünk elért a csapat arra a szintre, hogy elég ismert lett, úgyhogy jövőre azt szeretnénk, hogy vagy egyedül menjek, vagy egy olyan pilótával, aki állja a saját részét, mert túl költséges két pilótát finanszírozni.

Ez a túrórudi aranyos. Mi volt az egyik legjobb dolog, amivel támogattak titeket?

Egyik barátunk a saját magánrepülőjét adta oda, hogy utazhassunk a versenyekre. Néhány alkalomra megoldotta az ilyen jellegű problémánkat, aminek nagyon örültünk, mert amúgy a másodosztályon szoktunk repülni.

Egy magánrepülővel mi is szívesen utaznánk :). Utolsó kérdésem, mi lesz, ha nem jön össze a Moto2-be való indulás?

Biztos, hogy motorozni fogok. Vannak tervek arra az esetre, ha nem jönne össze a Moto2, de erről nem szeretnék beszélni. Úgy állunk hozzá, hogy sikerülni fog.

Minden jót kívánunk a következő szezonra, és köszönjük, hogy eljöttél!

Én köszönöm a meghívást.

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2010. jan. 9., szomb. 12:23 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Ha hinni lehet a legfrissebb híreknek, akkor adott esetben már 2010. június 26-án próbafutamot rendezhetnek a Balatonringen. Ehhez persze az kell, hogy az időjárás kegyes legyen hozzánk és ne húzodjon el a hideg tél.

A spanyol Sedesa-csoport 2008 nyarán jelentette be, hogy félmilliárd eurós idegenforgalmi beruházásai mellett gyorsasági motoros pályát is épít Sávolyon. A 2008. novemberi alapkő-letételnél úgy tűnt, a 2009 májusára tervezett futamot semmi sem veszélyezteti. Gyenesei István, akkori önkormányzati miniszter azt mondta, a létesítmény az önkormányzatoknak és a környékben élőknek munkát, bevételt jelent, a sportnak pedig óriási lehetőséget, hiszen Európa kilencedik MotoGP pályája lesz, amelyet a szakemberek a tervek alapján leggyorsabbnak ítéltek. Az akkori becslések szerint a közvetlen turisztikai bevétele több mint kétmilliárd forint lehet.

Gyenesei István ma már, mint nyilatkozta, azt gondolja, a pályát a spanyol befektető helyett magyar garanciával, magyar pénzzel, a magyar állam is megépíthette volna. A gazdasági válság, illetve a befektető által kért kormány- és bankgarancia elhúzódása miatt nem készült el a Balatonring, a tervezett idei májusi futamot nem rendezték meg, a konzorcium pedig bankhitel nélkül belekezdett az építkezésbe, közte Sávoly csatornázásába is. Majd a magyar kormány kezességet vállalt a pályaépítéshez, így a Magyar Fejlesztési Bank jóváhagyta a Balatonring beruházójának hitelkérelmét. Erről a szerződést január közepén megköthetik.


Suchman Tamás, a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke szerint, ha nem lesz hat hónapos tél, akkor június 26-án megtartható a próbafutam. A magyar nagydíj 2010. szeptember 19-ei dátummal szerepel a MotoGP versenynaptárában. A megállapodás szerint a szokásos öt helyett tíz évig garantáltan rendeznek ilyen versenyt a Balatonringen, Sávolyon.

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2010. jan. 11., hétf. 15:47 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
:taps
http://www.tesztmotor.hu/hir/sport/ross ... segek.html

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2010. jan. 15., pén. 22:06 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
http://www.motogphirek.hu/index.php?news=2796

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2010. jan. 18., hétf. 15:30 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Bitti megint felállt a padlóról és a híresztelésekkel ellentétben 2010-ben is folytatja a versenyzést
Bitter Sanyi -remélem nem sértődik meg rajta- öreg, de örök bútordarabja a magyar motorsportnak. Volt ő sokszor a csúcson, ám talán ugyanannyiszor került mélypontra is, mint például amikor a sérüléseivel lábadozott. Ám Sanyinál egy valamit már megszokhattunk: amellett, hogy még mindig pokoli gyors, és változatlanul, fiatalokat megszégyenítő erők lakoznak benne, mindig feláll a földről, bármi történjen is. Az utóbbi időben sok pletyka szállt szerte-szét a szakmában, miszerint Bitti 2010-re végleg abba hagyja a motorozást, többek közt anyagi okokból. Tény, hogy felvetődött a dolog, de ezennel minden ilyesmit cáfolnánk: Bitter Sanyi igen is folytatja! Nem sokára fogunk vele beszélgetni egy interjú formájában és kikérdezzük erről is, de addig is tolmácsolnánk nektek a versenyző szavait.


#11 Bitti: "A tavaly szeptemberi alpok-adriai verseny óta nagyon komoly anyagi gondokkal küzdve, óriási csalódott érzéssel , négy hónapig gyakorlatilag csak vegetáltam. Bezárkózva a saját gondolataimmal úgy döntöttem, nem folytatom a versenyzést, és ennek megfelelően nem éltem sportolói életet, hiszen nem volt cél előttem. Az ünnepek után baráti segítségekkel viszont meghoztam egy másik döntést, mely szerint harcolok tovább az álmaimért és részt kívánok venni az összes nagy utcai viadalon, melyek határtalan örömöt jelentenek számomra. Ezek konkrétan a North West200, a Man szigeti TT, és az Ulster GP és nagyon bízom benne, hogy a 2006-os feltételekkel a Macau GP rendezői ismét meghívnak majd a híres viadalra.

Bitti beszélgetés a 2009-es Man TT után
http://videa.hu/videok/jarmuvek/bitter- ... xlJS3tXXeY

Fizikálisan egyelőre nagyon rossz állapotban vagyok, de elszántan és keményen küzdök azért, hogy újra egy jó kondiciót és optimális versenysúlyt érhessek el, hogy méltóképpen képviselhessem a hazai motorsportot a már említett versenyeken.

Köszönöm a sok szurkolói támogatást és köszönöm a támogatóimnak, akik nélkül esélyem sem lett volna, hogy belefogjak ebbe az évbe: RRC Hungary Kft., Systrend Zrt., Magyar Suzuki Zrt., Blackmotorsport Kft., Dangerbike, Corsaro (Gaerne), Shox (AGV), Superpole (AXO), Dúzs Peti, Mike Tomi, Végh Jani, Furgon City."

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sportmagazin-cikkek-hírek
HozzászólásElküldve: 2010. jan. 20., szer. 23:00 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 23., szer. 23:24
Hozzászólások: 41803
Tartózkodási hely: Albertirsa
Vele motorozok: Rsv Mille '03
Loris Capirossi szerint a MotoGP csajoknak való

A veterán olasz versenyző szerint amit ők MotoGP-ben művelnek, az csak női sport az utcai versenyekhez képest, melyen a versenyzők élete a tét. Az biztos, hogy össze sem lehet hasonlítani a körülményeket a két verseny típuson, hisz a pályán óriási búkóterek vannak kialakítva, míg az utcákon ez kivitelezhetetlen. Mindenesetre érdekes verseny lenne egy Valentino Rossi John McGuinness párharc utcán és pályán egyaránt. Capirossi egyébként ebben az évben mindenképpen szeretne ellátogatni a hírhedt Man szigeteki TT versenyre.
http://www.a5.hu/cikkek/73/38209.shtml

_________________
Kép
http://www.megtobb.hu
http://www.egyujelet.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség